We hebben op 6 april IUI gehad en zouden dus gister 6 weken zwanger zijn. Nu heb ik vrijdag een paar druppels rood bloed aangetroffen met afvegen en een beetje bruin bloed. De huisarts heeft me doorgestuurd naar een verloskundige. Helaas was er op de echo nog niets te zien. Er was geen vruchtzakje zichtbaar, dus moesten we rekening houden met een vroege miskraam of buitenbaarmoederlijke zwangerschap. Gelukkig de donderdag en vrijdag alleen oud bloed verloren (slechts enkele vlokjes) en zaterdag was er weer een klein beetje vers bloed. De verloskundige heeft nogmaals gekeken en zag een vruchtje zitten met een kloppend hartje. Volgens de meting zouden we op 5,2 weken zitten ipv 6 (vreemd bij iui?) We waren opgelucht, maar moesten wel kritische en reeel blijven en weten dat bloedverlies alsnog kan duiden op alsnog een miskraam. Vandaag heb ik weer wat meer bloed verloren en zitten we vol zenuwen. Morgen terug naar der verloskundige en hopen dat er nog steeds een mooie vrucht zit inclusief hartaktie. Maar het bloedverlies zint me niet en ook niet dat het vandaag was meer is. Maar ik heb werkelijk geen idee wat ik kan verwachten. Heb natuurlijk wel (vers) bloed verloren. Ik heb wel menstruatie-achtige pijn, maar geen kramp. En er was wel een vruchtje met kloppend hartje te zien... Wilde mijn verhaal gewoon even kwijt en misschien zijn er mensen die in soortgelijke situaties zitten of hebben gezeten.
Geen soortgelijke situatie, maar wil je wel sterkte wensen! Bloedverlies is in de helft van de gevallen onschuldig en dat er een vruchtje zit met hartaktie is al heel wat Over de termijn: bij zo'n korte zwangerschapsduur staat een millimeter al voor een paar dagen, dus dat kan net het verschil maken. Je kunt wel de eisprong hebben gemeten, maar misschien was de innesteling wat later. Succes en ik hoop dat het goed blijft gaan!
Ja het is namelijk op 6 april ingebracht, via IUI (simpel gezegd zaadjes met een spuitje naar binnen gebracht) dus zou verwachten dat dat de bevruchtingsdag ook is, maar maybe hebben ze eerst even rondgezwommen Hoe dan ook, blijft heel spannend! Was ook erg opgelucht dat er iig een baby zat met hartaktie terwijl ik bloes had verloren. Dus nu hopen dat de kleine dondersteen het morgen ook zo goed doet!