streptokokken

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door nathalie1980, 24 feb 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nathalie1980

    nathalie1980 Actief lid

    8 feb 2006
    107
    0
    0
    callagent
    almere
    ho hoi
    vandaag is bij mijn dochter van 2 bijna 3 jaar een vorm van streptokokken vastgesteld volgens de huisarts niet besmettelijk en vrij onschuldig maar nou ging ik op google zoeken naar streptokokken en kom ik de meest vreselijke dingen tegen zo zouden er kinderen aan overleden zijn enz ze heeft nu medicijnen gekregen antibiotica maar ben dus ook zwanger en nou staat er op alle sites dat het zeer gevaarlijk is voor baby´s moet ik me nu zorgen gaan maken om mijn kinderen of kan ik aannemen wat de dokter zei dat het vrij onschuldig is zijn er soms meerdere vormen streptokokken
    alvast bedankt
     
  2. Mirjam

    Mirjam Verloskundige

    2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    Hoi Nathalie,

    er zijn inderdaad meerdere vormen van streptokokken. Er zijn gevaarlijke en minder gevaarlijke bij. De verhalen die je leest gaan waarschijnlijk over een GBS (groep beta streptokok). Je zou aan de huisarts kunnen vragen welke variant je dochter heeft en nog eens vragen of het echt geen kwaad kan voor jou. Maar maak je niet al te ongerust, de huisarts weet wel waarover hij het heeft.

    Mirjam
     
  3. nathalie1980

    nathalie1980 Actief lid

    8 feb 2006
    107
    0
    0
    callagent
    almere
    hoi mirjam nogmaals bedankt voor je snelle antwoord ben weer helemaal gerustgesteld ik zal inderdaad nogmaals de huisarts raadplegen om te vragen wat ze nou precies heeft want volgens de huisarts is het niet besmettelijk maar nu heeft mijn middelste dochter opeens ook van die rare uitslag uiteraard hou ik je op de hoogte
    b.t.w heeft iemand je weleens verteld hoe geweldig je bent nou bij deze ik vind het geweldig dat je mij en alle andere zwangere zo goed bijstaat van mij krijg je een dikke pluim :p :p
     

Deel Deze Pagina