Zonnige, maar verdrietige zondag...

Discussie in 'Miskraam' gestart door reneewittens, 16 apr 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. reneewittens

reneewittens Actief lid

9 dec 2006
    310
    0
    0
    Lerares Nederlands
    Veghel
    Kon de slaap niet vatten, dus tik hier nu even lekker mijn verhaal van me af. Ik was tot gisteren 10w4d zwanger. Was, want anders stond dit verhaal wel op een ander deel van deze site... Zaterdagmiddag heb ik in de tuin gewerkt en flink gesjouwd met bloempotten, tuinstoelen en weet ik veel wat. Dat leverde licht roze bloedverlies op. Dat werd later weer bruinig, dus niets om me zorgen over te maken. Tot gisterenochtend. Toen plaste ik in mijn Moeder voor Moeders-kan en toen ik erin keek, schrok ik me rot: flink rood! Na een uur dubben heb ik toch maar de verloskundige gebeld en daar konden we zo goed als meteen langs komen. Ze gaf aan dat mijn verhaal positief klonk omdat ik geen buikpijn had én bij 6w5d een hartje had zien kloppen. Ze heeft zelfs nog geprobeerd naar het hartje te luisteren, maar dat lukte niet. Niet gek, want dat gaat vaak pas vanaf 12 weken, zei ze. Wij weer vol goede moed naar huis met een geplande (vervroegde) echo voor maandag 10.30 uur. Mijn bloedverlies bleef en helaas kwam daar in de loop van de dag toch buikpijn bij. Dat werd in de avond zo erg dat ik nauwelijks meer kon lopen. Ik ben niet gek natuurlijk en wist allang dat er een miskraam aan zat te komen. Om het vruchtje eventueel op te kunnen vangen, plaste ik steeds in de kan van Moeders voor Moeders. Daarin heb ik het vruchtje uiteindelijk ook op kunnen vangen. Omdat alles niet in één keer kwam, maar in delen, heb ik het vruchtje zelf (de baby, om het zo maar te zeggen) heel duidelijk kunnen zien. Ik heb het nu bewaard omdat ik het straks mee wil nemen naar de verloskundige. Misschien hebben ze het in het ziekenhuis nodig omdat dit mijn tweede miskraam is in vier maanden. :cry: De vorige was op 22 december. Ik was toen 7w3d.

Misschien stom om te zeggen, maar het vruchtje zelf is fascinerend om naar te kijken. Het heeft echt al teentjes en vingertjes. Die zijn nog geen milimeter lang, maar je ziet ze gewoon! Het is denk ik zo'n 3 centimeter lang. Dat betekent dan dat het met ongeveer 9 weken al misgegaan moet zijn. Heel apart, maar bovenal natuurlijk heel verdrietig. En nu wil mijn buikkramp ook maar niet overgaan en daardoor lig ik nu al even wakker. Ik voel me echt K*T!

Ga zo maar weer proberen te slapen. Ben benieuwd naar de echo straks. Ik ka nu alleen maar hopen dat mijn lichaam alles af heeft gestoten en schoon heeft gemaakt. Wat een k*thoop als je voor een echo naar de verloskundige moet, zeg! Ik vraag me af hoe ik bij een volgende zwangerschap na twee miskramen ooit nog die eerste 12 weken doorkom...

Een voorzichtige welterusten.
    Liefs, Renée

2. augustus

augustus Niet meer actief

Jeetje :cry: , ik wens je heel veel sterkte toe...

Liefs Marijn

3. Lara11

Lara11 Niet meer actief

ach lieve Renée, wat erg voor je... Je klinkt zo dapper maar het verdriet is heel voelbaar. Vind het echt heel naar voor je...
    Ik begrijp je zorgen over de toekomst, heel logisch, maar neem nu goed de tijd voor wat er nu met je gebeurt. Ik heb zelf ook 2 miskramen gehad in korte tijd (okt. en dec.) maar daarna is het goed gegaan. Dus als je vragen hebt, stel ze gerust..

Voor nu: goed voor jezelf zorgen en een plekje geven aan wat er gebeurd is.
    Veel sterkte!

Amber

4. kareltje

kareltje Fanatiek lid

30 mei 2006
    1.144
    0
    0
    Heel veel sterkte met dit verlies.

Kareltje

5. kareltje

kareltje Fanatiek lid

30 mei 2006
    1.144
    0
    0
    Heel veel sterkte met dit verlies.

Kareltje

6. mannie26

mannie26 Bekend lid

13 dec 2006
    514
    0
    0
    Apeldoorn
    heel veel sterkte

7. Me2

Me2 VIP lid

30 mei 2006
    6.888
    0
    36
    Heel veel sterkte. Succes straks bij de echo....

8. Vlinder3

Vlinder3 VIP lid

26 jun 2006
    5.288
    1
    0
    Putte
    He bah meis :cry:

Heel veel stertke

9. loca

loca Bekend lid

18 mrt 2006
    544
    1
    0
    Flevoland
    Wat vreselijk voor je!
    Ik wens je veel sterkte en kracht om ook deze keer weer te kunnen verwerken.

Heel veel sterkte.

Liefs,
    Chantal.

10. Minka

Minka Fanatiek lid

25 dec 2006
    1.466
    0
    0
    Gelderland
    Heel veel sterkte!

11. snow

snow Actief lid

11 mrt 2007
    256
    1
    0
    jeetje meid ik word er stil van, ik heb je berichtje van je bloedverlies ook op bij het vk-subforum gelezen, maar had echt niet gedacht dat het mis zou gaan...

meid heel veel sterkte, vind het echt heel erg rot voor je....

12. Delfino

Delfino Niet meer actief

Wat erg voor je! Ik weet wat je doormaakt heel veel sterkte ermee!

Ik heb ook een miskraam gehad zondag. vandaag om 11 uur had ik echo en mijn angst werd bevestigd. Het bleek dat het bij 5 weken al dood was en ik maar denken aah zondag nu ben ik 11 weken zwanger!
    Maar dat was dus mooi niet waar.

13. reneewittens

reneewittens Actief lid

9 dec 2006
    310
    0
    0
    Lerares Nederlands
    Veghel
    Bedankt voor jullie lieve reacties, meiden. Heb net de echo gehad en mijn baarmoeder is gelukkig leeg. Ben dus blij dat ik niet ook nog een gecurreteerd hoef te worden. Verder gaat het gewoon klote! Moest meteen huilen toen ik de verloskundigepraktijk in liep. Ik voel me zo wazig. Niet goed uit te leggen. Ik had zó het idee dat het dit keer wel goed zou gaan...

De verloskundige heeft voor mij een afspraak gemaakt bij de gyn. Daar kan ik morgen al terecht en dan gaan we bekijken welke onderzoeken er eventueel gedaan kunnen worden. Ik wil namelijk best graag weten hoe het komt dat ik nu twee keer achter elkaar een miskraam gehad heb. Ik hoop dat daar iets uitkomt waar we iets mee kunnen.

Jullie reacties doen me in elk geval goed. Bedankt daarvoor.

Liefs, Renée

14. Me2

Me2 VIP lid

30 mei 2006
    6.888
    0
    36
    Gelukkig heb je geen curretage nodig...dat is verder geen troost, dat weet ik......Fijn dat je morgen al bij de gyn terecht kan. Ik zou ook antwoorden willen hebben als ik jou was....

Heel erg veel sterkte en je kan hier altijd je hart luchten...

15. erlida

erlida Fanatiek lid

2 okt 2006
    1.999
    0
    0
    tjemig .....heel veel sterkte morgen en de komende tijd!

16. Danique

Danique Bekend lid

19 nov 2006
    572
    0
    0
    jeetje meid wat verschrikkelijk :( heel veel sterkte en succes bij de gyn!

17. Marie26

Marie26 Fanatiek lid

13 nov 2006
    1.004
    0
    0
    Hoi Renée,

Wat ontzettend kl*te dt je dit nu weer mee moet maken. Heel veel sterkte gewenst!

Liefs Marie

18. Silla

Silla VIP lid

31 jan 2006
    11.064
    0
    0
    Noord - Holland
    Sterkte meis

19. Framboosje

Framboosje Actief lid

17 okt 2005