wanneer zwangerschapskleding dragen

Discussion in 'Zwangerschap' started by Binky, Apr 21, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Binky

Binky Lid

Apr 19, 2007
    98
    0
    0
    peuterleidster
    Hoi,
    Ik heb even een vraagje aan jullie!
    Ik ben 6 weken zwanger en heb echt geen idee wanneer ik zwangerschapskleding moet gaan dragen. Soms heb je gevoel dat je broek weer te strak zit en de dag erna weer niet. Wanneer moet je dan definitief gaan zeggen nu ga ik wat kopen want het zit nu echt niet lekker meer. Ik denk namelijk ook dat het nog echt mijn darmen zijn die soms in de weg zitten. Kan het ook zo zijn als je te strakke broeken draagt dat je dan eerder last krijgt van buikpijn?

groetjes Binky

2. Danique

Danique Bekend lid

Nov 19, 2006
    572
    0
    0
    uiteraard krijg je van te strakke broeken buikpijn, ik heb bij mijn eerste zwangerschap broeken gekocht die je met name in het begin van je zwangerschap kan dragen, dus niet met van die buikbanden en zo maar die je kan verstellen, echter heb je daar na een paar maanden niks meer aan omdat ze dan niet meer passen.

Je kan ook broeken een maatje groter kopen, die zijn zo wie zo handig voor na de bevalling, als nog niet op gewicht terug bent.

3. missymona

missymona Bekend lid

Aug 25, 2006
    910
    0
    0
    Dordrecht
    Zodra jij denkt dat je oude kleren je niet meer lekker zitten zou ik is gaan kijken naar zwangerschapskleren.

Vaak zit daar knoopsgat elastiek in en kun je de broek de hele zwangerschap dragen.

4. Binky

Binky Lid

Apr 19, 2007
    98
    0
    0
    peuterleidster
    Bedankt voor jullie tips :)

Groetjes Binky

5. Madeliefje22

Apr 13, 2007
    50
    0
    0
    Offtopic:

Mooie naam heeft je meisje, missymona! ;)

6. Jee

Jee Bekend lid

Aug 17, 2006
    666
    0
    0
    Hoi Binky!

Ik ben bij Mexx binnengelopen en heb een aantal rokjes met elastieke bovenkant en van die stretch tuniekjes en jurkjes gekocht.Die kunnen ook een tijd mee.Verder ook broeken met een elastieke bovenkant die je met een touwtje kan aantrekken.Heb er zelf 1 van het merk protest,een mooie zandkleurige linnenbroek!Kan je daarna altijd ook inderdaad allemaal nog dragen...
    Succes!

7. joyce1980

joyce1980 Fanatiek lid

Oct 21, 2006
    2,308
    0
    0
    hoi,
    je voelt zelf het beste wanneer je naar postitiekleding kan gaan kijken.
    ik vond het in het begin fijn om een broek te dragen zonder zo een band die om je buik heen zit.
    nu ben ik 20 weken zwanger en begint het buikje te groeien en dan zit zo een broek weer wel fijn!

dus ik zou zeggen ga lekker shoppen en pas lekker veel broeken dan voel je zelf wel wat voor jouw het fijnste zit!

joyce

8. Judith75

Judith75 VIP lid

Oct 9, 2006
    5,623
    0
    0
    Mama
    Bergen op Zoom
    Als gewone kleding niet lekker meer zit dan overgaan op de positiekleding. Is toch voor iedereen verschillend ;)

9. missymona

missymona Bekend lid

Aug 25, 2006
    910
    0
    0
    Dordrecht
    :) thx jij ook ;)

10. Grassprietje

Grassprietje Fanatiek lid

Dec 3, 2006
    2,328
    0
    0
    tukkerland
    ik kon er met 13 weken echt niet meer onheem..Mijn gewonen boeken gingen toen echt niet meer dicht...

11. Juud

Juud VIP lid

Nov 21, 2006
    9,608
    0
    0
    Grootste probleem dat ik had, was dat maatje groter nog te klein was (en groter wilde ik niet gaan, want dan had ik er misschien nadien weinig meer aan) en positiekleding allemaal nog veel te ruim zat. Met die elastieken ging het er weer zo ingesnoerd uitzien en als ik wel iets passends vond, was het waarschijnlijk maar voor de eerste zwangere maanden.

Het is dus lastig. Hopelijk vind je snel iets leuks. Voor mij werkt dat warme weer wel, want ik hou van rokjes en jurkjes. Die vind ik gemakkelijker in de winkels... Maar gelukkig groeit mijn buik nu ook genoeg voor gangbare positiekleding.

Succes!

12. mayke1980

mayke1980 Fanatiek lid

Apr 15, 2007
    1,017
    0
    0
    Docent wiskunde vmbo
    Nijmegen
    Hoi Hoi,

gisteren heb ik een zwangerschaps jurk gekocht. Ik merk dat mijn broeken en rokken niet meer zo lekker zitten, en ik vind het zonde om allemaal kleren te kopen die ik zo toch niet meer aan kan.
    Gelukkig kun je niet zien dat het een echte zwangerschapsjurk is. Zou hem zo in iedere andere winkel gekocht kunnen hebben!

Groetjes, Mayke

13. snow

snow Actief lid

Mar 11, 2007
    256
    1
    0
    ik denk zodra je je niet meer lekker voelt in je gewone broek, dat je dan gewoon eens wat positiebroeken moet gaan passen. Ik had met 6 weken al last van mijn gewone broeken en met 8 weken was ik het zo zat dat ik een positiebroek heb gepast, en ik vond het echt een verademing!
    Ik heb er wat van die tuniekjes en lange shirts bij gekocht, die kunnen eroverheen, zo zie je niet echt dat je een positiebroek aanhebt.
    Ik heb ze wel wat ruim zittend gekocht met het oog op dat ik nog een tijdje groeien kan.

Verder is deze zomer erg voordelig voor zwangeren want in de gewone modelijn zie je veel tuniekjes, erg handig voor ons dus :D

Verder heb ik thuis vnml. mijn sportbroeken aan, daar heb ik er echt tigduizend van, en de meesten zijn qua model heel leuk, dus ziet er nog best hip uit.

14. Binky

Binky Lid

Apr 19, 2007
    98
    0
    0
    peuterleidster
    Bedankt voor jullie adviezen.
    Ik denk dat ik maar snel een keer ga shoppen :)

Groetjes Binky

15. lydia18

lydia18 Lid

Oct 27, 2006
    25
    0
    1
    Female
    Inderdaad.Ik kan nog in men gewone kleren!Alle,het is te zeggen,de broeken wel een maatje groter,maar het lukt voorlopig toch nog. :rolleyes:

16. sonja

sonja VIP lid

Mar 5, 2006
    5,270
    0
    0
    bejaardenzorg
    DenHelder
    ik heb 1 positie broek gekocht want voor de rest zag ik nog geen leuke.
    ik heb al een aantal broeken wat ik niet meer dicht krijg.

17. stiekel

stiekel Bekend lid

wat je ook kan doen is gewoon een legging met een tuniek erboven.
    heb ik ook gekocht want ik heb over de zomer een toeter

groetjes sandra :)

Share This Page