Ervaringen: ook bij tweede kindje veel miskramen?

Discussie in 'Miskraam' gestart door Ukkepukke, 9 dec 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ukkepukke

Ukkepukke Actief lid

8 okt 2011
    101
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo meiden,

Voordat mijn man en ik uiteindelijk zwanger werden van ons eerste ukje heb ik drie miskramen gehad. Ik was steeds erg vlug zwanger, maar keer op keer ging het mis. Uiteindelijk volgde er wel een 'goede' zwangerschap, maar het heeft wel enige tijd geduurd voordat het eindelijk zover was.

Ondanks dat we nog niet actief aan een volgende zwangerschap denken, vraag ik me wel regelmatig af of het de volgende keer ook zo'n gedoe gaat worden.

Wie heeft er ook meerdere miskramen gehad voor het eerste kindje en hoe verliep het bij de tweede?

2. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.091
    7.843
    113
    Bij mij was ik snel zwanger van mijn eerste, en heb daarna 2 miskramen gehad (werd ik ok snel zwanger). Toen mijn zoontje geboren was hebben we besloten toch graag voor een derde te gaan maar hielden rekening met weer veel miskramen, en we waren ineens zwanger en het ging prima!

Ik denk dat het uitmaakt of er een lichamelijke reden is geweest voor de MK's of dat het pech was. Ik heb me na 2 MK's laten onderzoeken en uit de standaard testen kwam niets. Helaas gevalletje 'botte pech' bij ons dus, niet minder verdrietig en pijnlijk, maar het hoeft dus niet altrijd zo te gaan!

3. Derbi

Derbi Niet meer actief

Ik heb er gelukkig geen ervaring mee, maar misschien snapt je lichaam nu wat de bedoeling is? Hoeft denk ik niet zo'n ellende te worden. Ik hoop het in ieder geval niet voor je, want het lijkt me echt vreselijk! Ik denk ook niet dat je onbevangen Een nieuwe zwangerschap in gaat. Misschien kun je tzt met je gyn. Over praten?

4. Erin

Erin Lid

19 aug 2012
    13
    0
    0
    NULL
    NULL
    Yep hier ook helaas, na 3 miskramen nog geen tweede kindje..
    Elke keer vrij snel zwanger (bij onze dochter rond twee) dus dan hoop je dat het bij een tweede weer net zo gaat..
    Toen ronde 5 zwanger, met 6 weken miskraam. Ronde 2 erna weer zwanger, missed abortion met 10 weken echo (gestopt met 8 weken).
    Echt een klap.
    Toen ronde 3 weer zwanger, zelf een eerdere echo gevraagd, met 8 weken, weer een missed abortion (gestopt met 6 weken).
    Nu zitten we weer in ronde 5. We hebben een aantal onderzoeken gehad, niks uitgekomen.
    Ik vind het moeilijk om elke maand weer te moeten wachten.
    Fijn om te lezen dat je een tweede kindje hebt gekregen! Nog tips?:)
    Ik hoorde laatst van iemand die 4 miskramen had gehad tussen kind 1 en 2, en daarna gewoon nog twee kinderen heeft gekregen. Hopelijk gaat de derde bij jou goed!

5. Erin

Erin Lid

19 aug 2012
    13
    0
    0
    NULL
    NULL
    Sorry trouwens, zie net dat ik verkeerd gelezen had en dat het ging om je tweede kindje nu!!

6. Brix

Brix Fanatiek lid

25 jan 2009
    1.969
    0
    36
    Hier is het andersom. Voor ons eerste kindje 1 miskraam gehad, voor ons tweede kindje* ook 1 miskraam en nu we bezig zijn voor een derde heb ik alweer 4 miskramen gehad.
    Sorry, geen opbeurend verhaal :(

Deel Deze Pagina