Miskraam...

Discussie in 'Miskraam' gestart door Deetjuhh, 23 mei 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Deetjuhh

Deetjuhh Lid

23 mei 2007
    63
    0
    0
    Klazienaveen
    Hallo,

Vorige maand (april) heb ik een miskraam gehad.
    Ik had het gevoel dat er iets veranderd was aan mijn lichaam en bedacht maar eens om een test te gaan halen, deze test was positief ware het niet dat de streep echt heel erg licht was.
    Omdat ik er niet zeker van was, heb ik nog een aantal testen gehaald, verdeeld over een aantal weken, ook deze strepen bleven licht.
    Nog steeds geen overtuiging dat ik echt zwanger was, heb ik een afspraak gemaakt met de huisarts en heb mijn urine laten controleren, in deze bleek geen HCG hormoon meer te zitten.
    Diezelfde dag dat we (mijn vriend en ik) de uitslag kregen, kreeg ik bloedingen deze heeft langer dan mijn normalitere menstruatie aangehouden. Miskraam 1..

Dan nu heb ik even een vraag, laatst heb ik weer een zwangerschaps test gedaan deze was DUIDELIJK positief, een 5 dagen later weer een test gedaan en deze was NEGATIEF.
    de exacte data: 9 mei positieve test, 14 mei: negatieve test.
    We bedachten dat we even beter konden wachten met nieuwe testen halen tot ik een paar weken verder zou zijn.
    Vandaag ben ik weer begonnen met bloeden, dit wijst duidelijk op weer een miskraam, maar.... kan dat wel in zo'n korte periode?
    alle testen waren positief, en ook deze keer voelde ik me weer zwanger.
    alleen deze keer heb ik erge krampen, en nog wel meer kwaaltjes..
    Zelf weet ik zeker dat dit weer een miskraam is, nu nog een keer de vraag, kan dit wel in zo'n korte periode?
    Zo niet was de eerste dan wel een miskraam?

Mijn pleegvader heeft kanker en we hebben kittens gekregen waar we veel zorg in hebben gestoken, dus ons leventje was al erg op z'n kop gezet. Kan deze vermoedelijke miskraam te maken hebben met stress? Of drukte?
    Allebei de kinderen waren zo gewenst, alleen van deze miskraam, (dat weet ik nou eenmaal zeker) heb ik meer verdriet dan van de ander, hoe kan dat? :cry:

Misschien alles een beetje vreemd verwoord, maar als er vragen zijn, stel ze dan alsjeblieft, heb namelijk de ervaring dat er meteen misvattingen zijn, en dingen worden bedacht die men nog niet weet.

Groeten

2. mano82

mano82 Fanatiek lid

15 mei 2007
    1.554
    0
    0
    grafisch ontwerpster
    Klinkt inderdaad niet leuk... als ik jou was zou ik naar en verloskundige gaan als je vragen hebt. Het lijkt me bijna onmogelijk dat je zo snel op elkaar een miskraam hebt maar het kan.
    Het is daarbij wel aangeraden om na een miskraam geen sexueel contact te hebben gedurende enkele weken of tot je volgende maandstonden omdat het extra gevoelig is daarbinnen. Vanaf dan kan je ook beter berekenen wanneer je zwanger kan worden.
    Als je een bloedtest laat nemen kunnen ze ook onmiddellijk zien of je al dan niet immuun bent aan toxoplasmose (katteziekte). Als je niet immuun bent en je wilt zwanger worden, zou ik die katten heel snel uit huis zetten!

Deel Deze Pagina