Bang dat ik straks zwanger ben..

Discussion in 'Miskraam' started by Aardbeitje7, Apr 4, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Aardbeitje7

Aardbeitje7 Bekend lid

Nov 19, 2012
    862
    2
    18
    Hoi dames,

Over 13 dagen kan ik testen en natuurlijk hoop ik wel dat het positief is maar aan de andere kant ben ik echt heel erg bang als ik straks zwanger ben. Ik word nu al moe en zenuwachtig als ik er aan ga denken dat ik steeds om de 10 min naar de wc loop om af te vegen om te kijken of er geen gekleurde afscheiding is en meestal al ik normale afscheiding heb gebruik ik ook altijd nog een tampon of een stukje wc papier om goed binnen te vegen om te kijken of er niks in aantocht is, en dit laatste heeft me afgelopen 2 miskramen zooo onzeker gemaakt omdat ik toen ik dieper in mijn vagina ging helder bloed vond en ik letterlijk de 2e keer neerzakte van verdriet..ik wil proberen pas 2 weken na mijn nod te testen om teleurstelling te voorkomen maar ik zou Aardbeitje niet zijn als ik niet gelijk dag voor nod al test en dit maakt me soms zoo moe..Ik krijg gewoon nu al een rot en zenuwachtig gevoel bij het idee dat de test straks positief is :(

2. Scarabee

Scarabee VIP lid

Dec 12, 2010
    6,482
    1
    38
    n.v.t.
    Het is erg vervelend, maar ik denk dat het wel normaal is dat je nu erg zenuwachtig bent, dat is een symptoom van de sporen wat 2 miskramen bij je achterlaten. Het zou mooi zijn als je het los kunt laten, maar als je dat niet kunt, lijkt het me het beste om te accepteren dat je onzeker zult zijn mocht je zwanger zijn.

En pas 2 weken na nod testen, maakt je natuurlijk niet minder zenuwachtig danwel nieuwsgierig.. Probeer het gewoon over je heen te laten komen en vecht niet tegen die angst.. dat maakt het namelijk alleen maar erger!

Makkelijk praten wel hoor.. ik heb zelf 3 x mk* achter de rug, dus ik weet wel precies wat je bedoelt!! Probeer de gevoelens die je hebt te accepteren, is mijn advies. En een dikke knuffel, ik duim voor je !

3. Aardbeitje7

Aardbeitje7 Bekend lid

Nov 19, 2012
    862
    2
    18
    Dank je wel ja pfff ben echt gewoon bang om zwanger te worden en vind het ook steeds moeilijker om vrouwen te zien met een dikke buik of die tieners die na 1x onveilige sex zwanger worden en een mooi wondertje krijgen..Maar ja voor alles is een reden denk ik dan maar.

4. Leona

Leona Fanatiek lid

May 30, 2012
    1,195
    0
    0
    Ik herken je daarin wel, alleen dan zonder het tampon gedeelte, maar ik heb echt ieder begin van iedere zwangerschap iedere 10minuten naar de wc gerend om te kijken of er echt nog steeds niet skwam.
    Dit is bij mij pas gestopt nadat ik zo'n 8 weken zwanger was,

Ik heb meer miskramen gehad als zwangerschappen, en toch ben ik nu zwanger van ons derde wondertje. Het vertrouwen in mijn lichaam kwam pas nadat ik 12 weken was.
    Toen durfde ik ook pas te zeggen: Deze blijft plakken! En geen seconde eerder

Maar zoals je al door Scarabee is gezegd: het heeft echt geen nut om die 2 weken te wachten, want als jij 2 weken 'over tijd' loopt, denk je niet dat je dan niet evengoed iedere 10 minuten naar de wc rent? Of zodra je ook maar iets denkt te voelen?

5. Aardbeitje7

Aardbeitje7 Bekend lid

Nov 19, 2012
    862
    2
    18
    Jeetje jij ook! Maar wel fijn dat je al 2 gezonde wondertjes hebt dus dat je weet dat het wel goed kan gaan en ja het klopt na die 2 weken ga ik alsnog als een gek naar de wc om de 10 minuten dus er blijft niks anders dan afwachten pffff:(

6. mol

mol Fanatiek lid

Feb 14, 2013
    1,860
    0
    36
    Female
    verpleegster(nu op ziekteverlof)
    belgie

ik herken je verhaal,ik voel me net hetzelfde....
    triest hé als iets fijns verandert in een angst-situatie :(
    we steunen elkaar xxx

7. bamjolan

bamjolan VIP lid

May 7, 2008
    8,138
    0
    36
    Female
    Moeder
    Den Haag
    Ik herken het ook wel.
    Heb zelf meerdere herhaaldelijke miskramen gehad, en t hakt er zo in!
    Toch heb ik ook 4 gezonde kindjes gekregen!
    Succes!!

8. Jusi

Jusi VIP lid

May 4, 2007
    8,057
    2
    38
    Oja heel herkenbaar hoor!

Ik heb vóór mijn zoontje 1 mk gehad, en na zijn geboorte nog 2 mk's.
    Nu ben ik eindelijk weer zwanger, dik een jaar na de laatste mk, maar ik blijf nu nog steeds wel een beetje bang.

Dat ondanks dat ik vandaag een goede echo heb gehad, dus je zou zeggen, ga genieten!
    Moet je nagaan wat een angst die miskramen achterlaat..

Sterkte meid!

Share This Page