ik was 5 weken zwanger. en had bruin slijm, wat later naar bloedverlies overging. mijn huisarts wou nog geen echo laten maken daar moet ik op wachten. ik moest maandag maar bellen om een afspraak te maken voor over 3 weken. kan je weer snel zwanger worden na een miskraam? wie heeft er ervaring mee?
Wat naar dat je dit moest meemaken en wat raar dat je huisarts geen echo wil maken . Het lijkt me toch belangrijk om te zien of je baarmoeder nu leeg is. Ik zou naar een gyn stappen, ik kan me haast niet voorstellen dat ze geen echo willen maken. Over drie weken lijkt me belachelijk laat. In principe kun je zwanger worden na een miskraam en veel vrouwen worden het gelukkig ook. Hoe lang het duurt hangt af van zoveel dingen, zoals je vruchtbaarheid en die van je partner en natuurlijk van hoe de miskraam is verlopen. Als je baarmoeder in één keer mooi leeg is en er geen HCG meer in je systeem zit ben je waarschijlnlijk vrij snel weer vruchtbaar. Zit er nog wel wat weefsel en HCG dan moet je eerst een curretage of medicijnen om alles weg te krijgen en duurt het helaas allemaal langer. Heb je sinds je miskraam nog een zwangerschapstest gedaan en hoe ziet deze er nu uit?
nee ik heb geen test gedaan omdat ik op internet las dat je hcg nog hoog kon zijn. ik heb nog steeds een bloeding. ik vond het idd ook raar maar mijn dokter kijkt vaak dingen langer aan dan gelijk te handelen. ik heb een email gestuurd naar een verloskundige om te kijke of ze een echo wil maken, afwachten wat ze terug stuur. okey dus het kan wel weer snel lukken.