miskraam

Discussion in 'Miskraam' started by Mama JaDeBo, Jan 9, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Astrid040

Astrid040 Bekend lid

Feb 4, 2011
    652
    252
    43
    @mama JaDeBo veel sterkte.
    Bij mij soortgelijke keuzes, vooral omdat ik er koorts bij had. Bij mij gekozen voor afwachten met heel frequente controles. Als je lichaam het zelf kan oplossen is dat fysiek het beste. Maar jij moet het ook trekken. Ik kwam na 6 weken onrust en 3 weken dagelijkse bemoeienissen van de gyn op een punt dat ik verder wilde. Dat mag je ook vragen aan de gyn, want als jij het niet trekt is dat ook medisch gezien een reden om niet meer af te wachten! Merkte dat ik er zelf ook steeds emotioneel verder doorheen zat, terwijl ik best een sterke vrouw ben. Maar het duurt lang, je zit met je hormonen en je verdriet, en dan de bezorgdheid over je eigen gezondheid, dat laatste hakte er misschien nog het hardste in.

Ik ben blij dat een curettage bij mij niet nodig was, maar merk dat mensen het daardoor soms ook niet helemaal begrijpen dat er echt wat aan de hand was. Ach ja, domme mensen heb je overal.

Geef gewoon goed aan wat je wil, en als je twijfelt gewoon uitleg en advies vragen. Daar zijn ze voor.

2. Astrid040

Astrid040 Bekend lid

Feb 4, 2011
    652
    252
    43
    Heel veel sterkte, fijn dat je steun uit je omgeving krijgt. Het is allemaal niet niks. :(

3. Mama JaDeBo

Mama JaDeBo Niet meer actief

Ze zijn net geweest, ben iig opgenomen nu... Mag nog afwachten of nu kiezen voor de curettage... Na 3 uur moet er dan wel iets verandert zijn anders wordt alsnog curettage :( dus eigenlijk geen keuze... Ben ontzettend bang en weet niet wat ik moet doen

4. ikke142

ikke142 Bekend lid

Nov 1, 2013
    671
    0
    0
    Limburg
    Begrijp dat je bang bent en kan alleen maar zeggen datbje naar je eigen gevoel moet luisteren. Ik heb nu makkelijk praten, want ik zit nog veilig thuis op de bank af te wachten tot er iest gebeurt, maar zou in jouw geval ook niet weten wat ik moest. Als afwachten goed voelt, die paar uutjes nog afwachten anders niet meid.
    Ik wens je heel veel sterkte en kracht. Leef met je mee. X

5. ikke142

ikke142 Bekend lid

Nov 1, 2013
    671
    0
    0
    Limburg
    Ben inderdaad heel blij met de steun uit mijn omgeving. Mn zus vind het wel moeilijk, want die weet niet wat ze moet zeggen. Heb dr al laten weten dat ze niets hoeft te zeggen, dat ik heel blij ben dat zij niet weet wat ik doormaak en dat wss ook zo kan houden. Ze heeft 2 gezonde kids en daar wil ze het ook bij laten. Een arm om me heen, een knuffel en een luisterend oor is ook al goed toch.

6. madelein

madelein VIP lid

Feb 28, 2011
    6,758
    623
    113
    He bah meis ook dat nog :(

Als ik jou was zou ik kiezen voor curettage. Dan ben je van de onzekerheid en de bloedingen af. Het valt echt mee. Je gaat onder narcose en als je wakker wordt is het al gebeurd.

Heel veel sterkte meis!

7. Astrid040

Astrid040 Bekend lid

Feb 4, 2011
    652
    252
    43
    Ik begrijp dat je bang bent.
    Maar als dadelijk een beslissing is gevallen doe je wat er moet gebeuren om weer verder te komen. Vertrouw erop dat het goed komt.

8. Mama JaDeBo

Het is achter de rug, het deel zat nog behoorlijk vast... Trouwens ruggenprik gehad met slaapmedicatie. Blijf nu nachtje in ziekenhuis om Ff rustig bij te komen

9. ikke142

ikke142 Bekend lid

Nov 1, 2013
    671
    0
    0
    Limburg
    Laat je daar dan maar lekker vertroetelen. Even op adem komen. Hopelijk snel naar huis naar je 3 andere kids.
    Fijn dat het achter de rug is. Sterkte met het verwerken lieverd. X

10. madelein

madelein VIP lid

Feb 28, 2011
    6,758
    623
    113
    Wat fijn dat het achter de rug is meis! Nu bijkomen. Slaap lekker straks

11. Astrid040

Astrid040 Bekend lid

Feb 4, 2011
    652
    252
    43
    Inderdaad fiin dat het achter de rug is. Veel succes met het herstel en de verwerking.

12. Mama JaDeBo

Ben weer thuis, moet een paar dagen heel rustig aan doen en bij bijzonderheden aan de bel trekken!

Valt toch weer ff tegen thuis te komen, alles van gister spookt meteen weer door mijn hoofd!

13. madelein

madelein VIP lid

Feb 28, 2011
    6,758
    623
    113
    Goed om te horen! Veel sterkte met je herstel meis.

Even een tip: ga niet alleen douchen! Na bloedverlies kan je ineens zo duizelig worden dat je neergaat. Hou je man even in de buurt voor de zekerheid.

Knuf!

14. Astrid040

Astrid040 Bekend lid

Feb 4, 2011
    652
    252
    43
    Ja dat klopt! Ik had dat laatst ook, dat ik echt even moest gaan zitten omdat ik helemaal niet lekker werd. Zat ik daar klappertandend onder een stapel handdoeken.
    En gisteren, 2 weken later, voor het eerst weer gesport, meteen 2 dagen mooooeeeee.... Pfffff....

15. Mama JaDeBo

Thnxx voor de tip, denk wel dat ik ervan opknap en kruip daarna me bed in. Voel me niet lekker heb t ook warm/koud beetje verhoging denk... Dat had ik vanochtend in ziekenhuis ook maar zeiden dat wel normaal is na een ingreep, natuurlijk moet ik t wel in de gaten houden.

16. madelein

madelein VIP lid

Feb 28, 2011
    6,758
    623
    113
    Wel even je temp blijven controleren idd.
    Die kou had ik ook. Heb een week met een fleece deken op de bank gelegen. Zo koud. In het ziekenhuis vertelden ze ons dat die kou ook komt door alle emoties en dat je hart koud is. :(

Weet niet of je een plastic krukje of zo hebt voor onder de douche? Die hadden wij helaas niet, maar is voor de eerste dagen echt wel een aanrader. Ik ben in de eerste week meerdere keren neer gegaan. Gelukkig was mijn man er altijd bij, dus die kon vangen ;).

Neem je rust meis! Xx

Share This Page