Wie kan mij helpen? Ik heb in november helaas te horen gekregen dat ik MA had, omdat de miskraam niet vanzelf kwam, heb ik cytotec gekregen Helaas heeft dat niet veel geholpen en moest ik toch een curettage krijgen voor de curettage weer cytotec gekregen en tramadol voor de pijn. ik weet dat ze bij het ziekenfonds geen eigen risico mogen berekenen voor alle kosten die met een miskraam te maken hebben, maar hoe zit het met de kosten van de medicijnen????? Kreeg dus vandaag een rekening van CZ van 70 voor die medicijnen Weet iemand of dit wel mag want ik heb toch niet om de miskraam en die medicijnen gevraagd
Ik kan mij niet herinneren dat die bij mij in rekening zijn gebracht. Wel moest ik een jaar na dato nog even 200 euro eigen risico betalen! :x Heeft heel wat voeten in de aarde gehad dat ik het nu gelukkig toch niet hoef te betalen. Eerste mevrouw die ik aan de telefoon had was heel bot en zei gewoon dat ik geen voldragen zwangerschap had gehad en dus ook geen bevalling en het dus niet onder verloskundige zorg viel! :x Zat te janken aan de telefoon gewoon! Nou, je zou verder denken... oke... en gewoon betalen!! Echt belachelijk gewoon dat je het zelf helemaal moet uitzoeken via officiële instanties. Zit bij Univé trouwens.
Alles wat met een miskraam of bevalling te maken heeft valt onder vk zorg, dat weet ik! Of die medicijnen ook daaronder vallen dat is dus mijn vraag?! Gaat niet erom dat ik die 70euro niet kan betalen of zo maar ik heb niet om een miskraam en die medicijnen gevraagd, dus ga het ook niet betalen als het niet hoeft! Bah wat triest dat je na een jaar nog een rekening kreeg en dat ze dan ook nog zeggen dat je geen voldragen zwangerschap had dus dat je gewoon moet dokken.... hebben die mensen geen gevoel vraag ik me mij dan af:x
Medicijnen moet je helaas altijd zelf betalen, tenzij je opgenomen bent in het ziekenhuis. Alles wat je thuis gebruikt gaat van je eigen risico. De behandelingen vallen onder verloskundige zorg.
Eigenlijk triest toch?! Neem niet vrijwillig Cytotec :x Heeft dus geen nut om CZ te bellen? Moet het dus gewoon betalen?! :x
hmm als jij dat ook had, zal ik er inderdaad niet onder uitkomen, maar Denk dat ik toch maandag bel.... niet geschoten is altijd mis
Ik zou gewoon bellen! Je heb toch niet om een miskraam gevraagd pff.. Nee, ze sturen liever miljoenen naar het buitenland pff
Ik was bijna heel mijn eigen risico kwijt. Maar heb toen ook 3 nachten totaal in ziekenhuis gelegen , eerst pillen toen curretage. Dus moest bijna 300 euro betalen even , helaas
Ondanks dat het inderdaad wel bot is en je natuurlijk niet om een miskraam hebt gevraagd vragen andere mensen natuurlijk ook niet om een bepaalde ontsteking oid waar ze medicijnen voor nodig hebben. Ik hoop dat je het niet slecht opvat.
Ik denk dat niemand erom vraagt: niemand wil ziek worden, in het ziekenhuis belanden of medicijnen nodig hebben. Dus dat is een beetje een vreemd argument. Dat zou dan voor iedereen opgaan die zorg of medicijnen nodig heeft. Er is niemand die zegt: Leuk, dat had ik gepland! Dus dan betaal ik het zelf ook wel! Helaas is het zo dat je voor bepaalde zaken eigen risico moet betalen. Medicijnen vallen daar ook onder, maakt niet uit waarvoor het bedoeld is. Je kunt bellen en bezwaar maken, maar ik denk dat het weinig uithaalt. Ik heb in april 2009 een missed abortion gehad. Ik heb geen Cytotec geprobeerd. We hebben eerst nog een week of twee afgewacht en daarna is een curretage gedaan. Ik geloof niet dat ik daarvan een rekening heb gehad. Waarschijnlijk geldt het dus voor het gebruik van de Cytotec. Sterkte!
Nee natuurlijk vraagt niemand er om om ziek te worden, maar die cytotec moest ik de 2x halen vanwege de curettage (gaat de baarmoeder mond van open staan) Curettage en alle onderzoeken van de miskraam vallen onder vk hulp en daar krijg geen eigen risico van Vroeg me gewoon af of ik voor die medicijnen moet betalen of niet
Medicijnen moet je idd zelf betalen tenzij je opgenomen bent. Zelf een curettage gehad met 12 wk en kreeg een rekening binnen van 1200 euro ( Inc 2 dg logeren) door foutje van hun. Gelukkig werd alles vergoed maar viel even rauw op mijn dak. 2ek later kreeg ik ook nog is netjes mijn kraampakket . Goed geregeld bij vgz Ik kreeg geen medicijnen verder maar wel tig bloed onderzoeken die vergoed werden omdat dit gebeurde tijdens ziekenhuis opname. Omdat ik zwaar uitgedroogd was en dood ziek had ik geen optie om medicijnen te proberen en moest gecuretteerd worden. Hcg bleef ook stijgen dus lichaam had niet door dat het mis was
dat je daarvan schrikt kan ik me wel voorstellen zeg Krijg je al een mega klap omdat je kindje niet meer leeft, krijg je daarna ook nog zo een rekening en een kraampakket
We moesten 8 betalen voor de cytotec. Maar dat was omdat ik het was vergeten te vragen bij de balie, want je krijgt die in het ziekenhuis waar ik woon van hun gratis mee. Heb het per ongeluk bij de apotheek van het ziekenhuis gehaald, anders had het niks gekost. Is omdat het valt onder verloskundige zorg.
daarom vroeg ik het ook.... mij lijkt ook dat het valt onder vk zorg Nou ja ik bel maandag wel even met CZ. Nee heb ik, Ja kan ik krijgen Het gaat niet om die 70euro (wel veel tegenover jou 8 euro) Maar het is het proberen altijd waard
Ik vind dat wel een groot verschil, maar dat was dus alleen voor 8 tabletten cytotec. Niet voor pijnstilling of wat anders.