Ervaringen curettage onder narcose

Discussion in 'Miskraam' started by MamaenMini, Mar 27, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. MamaenMini

MamaenMini Fanatiek lid

Dec 6, 2011
    2,649
    76
    48
    Female
    Utrecht
    Ik moet morgen blegh! Weet niet wat ik moet verwachten dus ervaringen zijn welkom!!!

Ben zo bang voor de narcose :(

2. ShallY

ShallY Fanatiek lid

Sep 14, 2013
    3,870
    736
    113
    Lijkt mij ook super eng. Heb er gelukkig nog geen ervaring mee.

Wat ik wel weet van horen zeggen is dat je moet proberen er heel rustig in te gaan, dan wordt je ook zo wakker.

Heel veel sterkte en succes!!

Wel 'fijn' dat je al zo snel aan de beurt ben. Of is dat niet zo? En ben je al vroeg aan de beurt?

3. MamaenMini

MamaenMini Fanatiek lid

Dec 6, 2011
    2,649
    76
    48
    Female
    Utrecht
    In de middag pas helaas maar wel snel gelukkig! Ga maar aan m'n dochtertje denken als ik de narcose in ga. Maar t lijkt me ook vreselijk eng. Hoop dat voor jou de pillen werken!

4. singa

singa Niet meer actief

Hier goede ervaringen mee. Ik had ook een hele fijne anesthesist die me goed op mijn gemak stelde. Ik heb er na ook geen problemen met de narcose gehad.

5. an123456789

Nov 6, 2013
    63
    1
    0
    Hoi, vervelend zeg dat je dit mee moet maken. Ik heb het zelf ook meegemaakt in novembrr. Heb een curretage onder narcose gehad!
    Was er ook heel bang voor maar uiteindelijk is de narcose me 100% meegevallen.
    Ik ben achteraf gezien ook heel blij dat is het niet bewust mee heb hoeven maken. Verder heb ik ook nergens last van gehad, niet misselijk of zo. Ik was moe maar door alle emoties was ik dat toch al dus het zal allemaal met elkaar te maken hebben.

Heel veel sterkte morgen!

6. tupp

tupp VIP lid

Jun 13, 2009
    22,788
    18,959
    113
    Female
    lerares basisonderwijs
    Het leek mij ook eng om onder narcose te gaan, maar het is 100% meegevallen. Vlak voordat ze begonnen, begon ik te huilen maar toen was ik ook vrijwel gelijk 'weg'. Toen ik weer wakker werd, was er voor mijn gevoel geen tijd voorbij gegaan. Gewoon lekker 'geslapen'. Wel had ik het koud, maar ik kreeg heerlijk een voorverwarmde deken. De dagen erna was ik nog wel moe, maar of dat nu aan de narcose lag, restje zwangerschapshormonen, emotie... Waarschijnlijk een combinatie.

Veel sterkte gewenst met je verlies. Neem je tijd om overeind te krabbelen voor je je weer in het leven (werk, sociale verplichtingen) stort.

7. skye81

skye81 Bekend lid

Aug 24, 2013
    920
    11
    18
    NULL
    NULL
    Oh wat erg dat het niet goed is gegaan..

Ik heb zelf vorig jaar ook een curretage gehad en ik vind altijd een infuusje een beetje eng (bang voor naalden) maar verder is het zo voorbij...Ik werd pas in de middag geholpen want er kwam een spoedgeval tussen, maar was na een paar uurtjes het ziekenhuis weer uit. Ik had na drie/vier weken mijn menstruatie weer.

Heel veel sterkte!

8. skye81

skye81 Bekend lid

Aug 24, 2013
    920
    11
    18
    NULL
    NULL
    En wat tubb zegt inderdaad..neem de tijd hoor met alles...Het is niet makkelijk..

9. MamaenMini

MamaenMini Fanatiek lid

Dec 6, 2011
    2,649
    76
    48
    Female
    Utrecht
    Thanx meiden! Stelt me wel gerust, ben zo bang niet meer wakker te worden :( ga dat ook goed bespreken en hopelijk zijn ze erg aardig en stellen me gerust.

Heb vandaag maar een mooie pyjama gekocht, nieuwe boxershortjes voor t maandverband en wat lekkere snoepjes voor erna. Beetje om me voor te bereiden.

En ik pas zeker op met werk en alles, heb gelukkig een hele lieve familie die me elk moment kunnen helpen!

10. pippeke

pippeke Niet meer actief

Ben 8 x geopereerd voor andere dingen. Je kunt niet eens tot 3 tellen en je bent al weg. En dan word je voor je gevoel na 1 tel weer wakker..
    Succes!

11. MiMully

MiMully Fanatiek lid

Jan 18, 2013
    2,405
    5
    38
    Female
    Kwaliteitsmanager
    Noorden van het land
    Is totaal niet eng. Hier ook eigenlijk geen bloedverlies gehad. Alleen in het zkh. Dus dat was wel erg prettig. Ben wel een week ziek thuis geweest. Heel moe en veel rugpijn.

12. elita

elita Bekend lid

Feb 25, 2014
    720
    74
    28
    NULL
    NULL
    Heb vorige week curretage onder diepe sedatie gehad dus geen echte narcose. Had dezelfde dag en 1-2 dagen daarna wel duidelijk bloedverlies maar prima te handelen met 3 maandverbanden per dag. Daarna dagelijks buikkrampen blijven houden welke nu sinds gister afnemen. Nu nog ongeveer dagelijks bloedverlies ter grootte van 2 euro mond. Buikkrampen von ik wel vervelend maar waren met paracetamol zo nodig prima te houden. Eerste dag heb ik wel standaard paracetamol gehad. Was eerste 2 dagen bij snel opstaan nog licht in het hoofd en 1 dag later de fiets op voor wat boodschappen was geen slim plan. Daarna direct veel buikpijn enzo. 2 dagen later ging dit echter prima.

Heel veel succes morgen!!

13. ShallY

ShallY Fanatiek lid

Sep 14, 2013
    3,870
    736
    113
    Succes morgen!

14. BabyAngel

BabyAngel VIP lid

Dec 21, 2011
    17,861
    14
    38
    Ik was ook zo bang!!
    Ik vergeet nooit meer dat ik boven in de ok 30min langer heb staan wachten met mijn haarnetje op terwijl de artsen met operatie instrumenten kamers in en uit kwamen.
    Ik rilde van de kou en zenuwen.
    Gynaecoloog vroeg of ik nog vragen had,de enige vraag die in me opkwam was "wat doen al die mensen hier!!!" (10 arten)
    Voor ik het wist zat het infuus erin en was ik in diepe slaap!

Uiteindelijk viel het me allemaal mee,maar het blijft wel emotioneel erg zwaar..

Heel veel sterkte morgen en hopelijk valt het voor jou ook mee.

15. Yasmijnkai

Yasmijnkai Niet meer actief

Succes & Sterkte vandaag

16. Emmanuel

Emmanuel Actief lid

Mar 18, 2014
    113
    0
    0
    MamaenMini hoe is het gegaan?

Ik heb de curettage inmiddels ook achter de rug! Ik vond de behandeling wel meevallen, maar alles wat er bij komt kijken maakt indruk. Ik heb nog wel veel last van buikpijn. Ik ben benieuwd hoe het jouw vergaat! Sterkte!!

17. Ekua85

Ekua85 Lid

Mar 25, 2014
    24
    0
    0
    Hengelo
    MamaenMini ontzettend veel sterkte en succes toegewenst vandaag!

18. Daantjuh85

Daantjuh85 Fanatiek lid

Mar 6, 2013
    3,166
    2
    38
    Zoetermeer
    Hier een goede ervaring gehad. Nu zo'n 4 weken geleden.

Ik heb ongeveer maar 1 dag gebloed en daarna tot ongeveer 2 weken erna bruinverlies gehad.

In het ziekenhuis was iedereen echt super lief.

Heel veel sterkte X

19. MamaenMini

MamaenMini Fanatiek lid

Dec 6, 2011
    2,649
    76
    48
    Female
    Utrecht
    Ik lig nu voorbereid op bed. Mag rond 3 uur dus nog even wachten onder me dekentje pff

20. Emmanuel

Emmanuel Actief lid

Mar 18, 2014
    113
    0
    0
    Zenuwslopend he? Succes straks!!!

Share This Page