Een onverwachte onzekerheid

Discussie in 'Miskraam' gestart door Mamalief, 18 apr 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mamalief

Mamalief Actief lid

14 jun 2010
    490
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb sinds gisteren middag half vier last van bruin bloed verlies.
    De vk is meteen langs geweest en ze heeft een hartje gehoord.
    Ik ben nu 14 weken en drie dagen.

Gisteren avond had ik weer bruin bloed verlies en ik raakte erg in paniek dus mocht ik langs komen op de triage afdeling.
    Een goede echo en het kindje is erg beweeglijk bezig tijdens de echo.

De vk zei dat het er voor nu goed uit ziet maar dat se me niet kan garanderen dat t goed blijft gaan.
    Ze zei zelfs als je stopt met bloed verliezen, kan de miskraam alsnog doorbreken. Hoelang hier tussen kan zitten kon ze me niet vertellen .

Ik zit midde n in een verhuizing en heb erg veel gebukt de afgelopen dagen. Dus mogelijk een gescheurde ader oid.

Wie heeft er ervaring met een gescheurde ader en hoelang bleef je bloed verlies houden?

Ik heb overigens wel 1 helder rode druppel bloed gehad gisteren voor de echo.

Voor de gene die een miskraam hebben gehad.. Na hoelang bruinverbrand werd het rood?

2. Mamalief

Mamalief Actief lid

14 jun 2010
    490
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bruinverband = bruin verlies

3. sita90

sita90 Niet meer actief

Ik vind het een beetje raar van je vk om meteen zo negatief te doen... Althans zo komt het over hier. Dat bruin kan komen doordat je veel gebukt hebt enzo.. stress misschien??? Je kindje doet het blijkbaar erg goed. Heb er vertrouwen in.. hoe moeilijk ook. Doe het nu lekker rustig aan en neem een paar dagen rust. Succes meid, ik duim voor je.. komt vast goed...:)

4. marjol

marjol Fanatiek lid

14 nov 2009
    1.881
    3
    36
    Gelderland
    Inderdaad wat raar dat ze het over een miskraam hebben. Je bent al 14 weken. Op de echo doet je kindje het hartstikke goed en je geeft zelf aan veel getilt en gebukt te hebben. Dat lijkt me meer dan een logische verklaring voor het bruinverlies. Als het helderrood was en veel zou ik me meer zorgen maken.

5. Mamalief

Mamalief Actief lid

14 jun 2010
    490
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor je reactie.

M'n eigen vk deed niet echt heel negatief, ze was een beetje neutraal. Maar de vk in t zh deed erg negatief inderdaad. Misschien wilde ze me geen valse hoop geven.
    Ik lig nu sinds eergisteren avond alleen maar in bed. Ben zo bang dat ik te veel gedaan en gebukt ebt waardoor ik nu even niks doe.

6. Mamalief

Mamalief Actief lid

14 jun 2010
    490
    0
    0
    NULL
    NULL
    Marjoi, het meest vervelende was wel dat se enorm asociaal deden.
    De receptioniste bij t zh kon me ook nog eens met een hele nare toon vertellen dat het een dure grap voor me wordt.
    Omdat het na kantooruren was. Vreselijk hoe sommige mensen kunnen reageren als ze weten dat je in onzekerheid verkeert.

7. Silverwings

Silverwings Fanatiek lid

18 feb 2014
    2.751
    918
    113
    Sjeetje wat een rotopmerking van die receptioniste Mamalief! Hoe gaat het nu? Het lijkt mij idd ook dat het van het bukken komt..Maar even lekker rustig aan, de echo laat zien dat het goed met je kindje gaat, probeer dat vast te houden! Maar ik snap dat je in onzekerheid zit..

8. Mamalief

Mamalief Actief lid

14 jun 2010
    490
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja een vreselijke opmerking.

Ik heb nog steeds bruin bloed verlies. Vandaag dus dag drie. Is dit normaal bij een gesprongen ader?

9. pamela1203

pamela1203 Fanatiek lid

29 jan 2008
    2.615
    24
    38
    Vrouw
    Thuiszorgmedewerker
    zuid Limburg
    Pffff, wat een domme opmerking van die vk! Ik heb in mijn eerste zwangerschap met 12 weken bloedverlies gehad en dit is goed gegaan en er werd nooit gesproken over een miskraam. Ik vind dit een beetje kort door de bocht. Helaas kun je niks anders als afwachten en rustiger aandoen! Sterkte!

10. Bee1986

Bee1986 Fanatiek lid

29 aug 2013
    1.333
    587
    113
    Mama lief, wat vervelend dat de verloskundige zo negatief is. Natuurlijk kan het altijd misgaan (ze zeggen 50/50) maar zeker bij bruinverlies hoeft er zeker niets aan de hand te zijn. Nou weet ik nog niet hoe mijn zwangerschap verder gaat lopen, maar heb er wel alle vertrouwen in ondanks dat ik vrij regelmatig bruinverlies heb:

Het begon eind week7, met flink wat bruin, dit heeft toen 5 dagen aangehouden (vreselijke dagen) en om onszelf de onzekerheid te ontnemen hebben we een pretecho laten doen. Die zag er perfect uit, met kloppend hartje, en de verloskundige zei direct over het bruinverlies: o dan is je baarmoedermond gewoon sterk doorbloed, dan krijg je makkelijk een geknapt adertje door bijvoorbeeld seks, harde ontlasting, beweging. Ik heb met name last van harde ontlasting. Heel irritant en inderdaad, sindsdien ook steeds weer wat bruinverlies. Ik heb besloten dat het erbij hoort.

Het kan dus erg goed dat het bij jou ook door het vele bukken komt, door de spanning die er op ontstaat. Dat is op dit moment, zolang je geen rood bloed en krampen hebt, echt veel aannemelijker dan een aankomende miskraam.

Hopelijk heb je hier iets aan. Ik hoop dat het gewoon goed blijft gaan.

11. Mamalief

Mamalief Actief lid

14 jun 2010
    490
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bee1986

Erg bedankt voor jouw uitgebreid verhaal.
    Ik heb nu nog steeds wat bruin verlies maar wel al veeeeel minder.
    Vandaag mag ik nog een keer komen om het hartje te luisteren.

Deel Deze Pagina