Miskraam?

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door xxyvonxx, 20 jul 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. xxyvonxx

xxyvonxx Lid

20 jul 2014
    20
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben nu op dit moment 6 weken en 4 dagen zwanger. Dit weet ik zeker aangezien ik op 2 juni ongesteld ben geworden, een cyclus heb van 30 dagen en op 30 juni al een positieve test had. Vanaf dinsdag 15 juli kreeg ik opeens bruin bloedverlies, heeeel weinig, alleen met afvegen. Als ik een maandverbandje gebruikte zat er gewoon helemaal niets op. Vrijdag 18 juli toch maar naar de verloskundige gebeld, en ik kon gelijk terecht voor een echo. Daar zagen ze een vruchtzakje op van 0.83 mm, wat volgens haar veel te klein was voor de tijd dat ik zwanger zou zijn (toen was ik dus 6 weken en 2 dagen zwanger) Geen vruchtje te zien, en ze zei dat het vruchtje nu zo groot had moeten zijn als het vruchtzakje was. Verder niets te zien, geen cystes bij mn eileiders, geen bloed in de baarmoeder, niets.
    Ze zei dat dit geen goed teken was, en het 90% zeker was dat er een miskraam op gang kwam. Maar nu het rare, ik bloed nu al vanaf vrijdag avond niet meer. helemaal niets. Ook geen buikpijn (heb ik tevens ook niet gehad). Wat denken jullie? Zou ik toch deze week nog vragen om een echo voor de zekerheid en niet twee weken wachten zoals afgesproken is met de verloskundige?

2. Brigitte

Brigitte VIP lid

25 sep 2006
    6.432
    5
    38
    Hoi xxyvonxx,

ik denk dat het verstandig is om het goed in de gaten te houden. Het is op zich een normaal beleid om na 2 weken terug te komen voor controle en het beeld inderdaad niet klopt bij wat je beschrijft, maar ik denk dat ik jou na een week zou terug laten komen omdat je ook nog de optie van een buitenbaarmoederlijke zwangerschap hebt, ondanks eierstokken die er goed uit zien. Dan kun je nu ook een holte in de baarmoeder zien die op de zwangerschap lijkt, maar dan is het een pseudoring. Zolang je geen klachten van erge buikpijn/hevig bloedverlies of pijn tussen je schouderbladen hebt, is het goed, maar toch. Ik wil me eigenlijk niet met het beleid van je vk bemoeien, want zij heeft de echo gezien en heeft het hele plaatje compleet. Maar ik zou in jou geval eerder een echo doen, na 7-10 dagen.

Groetjes Brigitte

Deel Deze Pagina