hallo, wij hebben van mij schoonouders een angelsound gehad. Om naar het hartje van het kindje te luisteren. Ik en m'n vriend wilde het eigenlijk niet kopen met de ding: wij weten niet waar we moeten luisteren en dat vind ik eng. En ten 2e.... van mij hoef dat niet zo perse. Als ik me eigen echt druk maak of het wel goed gaat maak ik wel een extra afspraak die ik dan zelf moet betalen. Maar goed... mijn vraag is dus.. zou het eventueel kwaad kunnen z'n angelsound?
Goedemiddag, Er wordt door verloskundigen verschillend gedacht over het onderwerp. Sommigen hebben het idee dat het geen kwaad kan en anderen denken juist weer van wel. Ik zou je het volgende adviseren: Een doptone werkt op basis van geluidsgolven die worden teruggekaatst als ze een kloppend babyhartje registreren. Zeker vroeg in de zwangerschap is het vaak even zoeken voordat je het hartje gevonden hebt en worden deze stralen in verhouding langdurig op je buik gericht. Er wordt aangenomen dat het langdurig blootstellen van deze geluidsgolven aan het ongeboren kindje geen kwaad kan, maar dit is nooit bewezen. Af en toe is geen probleem, zoals bij de controles bij de verloskundige of gynaecoloog. Het is anders als je iedere dag met je eigen dopten naar het hartje gaat luisteren Daarnaast is goed je te realiseren wat de gevolgen kunnen zijn van het zelf luisteren. Wat als je het hartje niet kunt horen? De kans is groot dat je, hopelijk ten onrechte, je grote zorgen gaat maken. Daarbij luistert een verloskundige of gynaecoloog naar hoe het hartje klopt. Zij letten onder andere op de snelheid en het ritme. Een afwijkend patroon zal door jezelf waarschijnlijk niet zo snel worden opgemerkt. Dus als je ongerust bent kan je beter je eigen verloskundige of gynaecoloog bellen voor een extra onderzoek. Het is heel lief dat je schoonouders dit voor jullie gekocht hebben, maar ik zou toch je eigen gevoel volgen en het niet gebruiken. Mogelijk kunnen je schoonouders het nog ruilen. Ik hoop dat je hier iets mee kan en anders hoor ik het graag. Succes! Groetjes Monique
Hallo, Ik zal het ook aan mijn vriend vanavond laten lezen. Bedankt voor het uitleggen. Eerlijk gezegd wat u ook al zeg, mochten wij het hartje niet goed kunnen/vinden. Dan zouden we ons zorgen maken, terwijl dat hopelijk helemaal niet hoef. En daarom wilden we het zelf gewoon niet. Want ik heb ook al na een echo apparaat voor het huren zitten kijken. Maar dat doen we ook niet, gewoon om de zelfde redenen. Wij zelf hebben er geen verstand van. Groetjes Gabrielle.