hartkloppingen

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Rrowan, 20 jul 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rrowan

Rrowan Lid

8 mei 2014
    32
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi,
    Ik heb sinds vanmorgen vroeg eigenlijk al een aantal uren last van hartkloppingen en hoofdpijn en een branderig gevoel op mijn onderarmen, en ben 23 weken zwanger.
    Ik heb voldoende gedronken, ben niet in de zon geweest dus niet verbrand en heb paracetamol genomen.
    Is er iets wat ik er tegen kan doen en is het normaal?
    Of moet ik toch maar contact met de huisartsenpost opnemen?
    Alvast bedankt.

2. Brigitte

Brigitte VIP lid

25 sep 2006
    6.432
    5
    38
    Hoi Rrowan,

het klopt dat je als je zwanger bent soms last kunt hebben van hartkloppingen. Je lijf moet 1,5 liter meer vocht rondpompen en zeker met dit warme weer kan je bloeddruk dalen waardoor je hart even alle zeilen bij moet zetten om je lichaam naar behoren te laten functioneren. Kun je al zwangere prima hebben hoor, maar je kunt je er wel even ellendig van voelen en opgejaagd. Advies; veel drinken, kleine beetjes eten de hele dag door en rustig aan doen. Op die manier help je je lijf het meest. Hoofdpijn kan daar ook mee te maken hebben. Het branderige gevoel op je onderarmen kan ik dan weer niet goed verklaren. Ik zou het nog even aankijken en anders morgen eens even contact hebben met je vk.

Groetjes Brigitte

Deel Deze Pagina