miskraam gehad, en nu?

Discussie in 'Miskraam' gestart door maartje25, 8 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. maartje25

maartje25 Niet meer actief

Hallo allemaal,

Helaas heb ik met 6 weken een miskraam gehad. We willen wel met goede moed door naar de volgende ronde om het weer te proberen. Nu raak ik nogal in de war door hetgeen wat ik op internet lees (tsja, internet is niet altijd je beste vriend)
    De ene site zegt dat je meer kans hebt op een volgende miskraam. Andere site zegt dat het vaak daarna wel goed gaat... vooral als je weer binnen 6 mnd zwanger raakt.
    En een andere zegt dat je precies dezelfde hoeveelheid kans als toen je voor het eerst zwanger werd hebt.
    Dus ja, wat is het nou? Ik ben natuurlijk als de dood dat dit nog een keer gaat gebeuren(zoals iedereen dat hier waarschijnlijk is)

Ook staat het dat het vaak leeftijdsafhankelijk is. Als je wat ouder bent heb je meer kans. Nou, ik ben 27! Ik ben dus niet stokoud :p ik leef gezond, sport 2x per week best intensief, rook en drink niet en heb geen overgewicht.

Wie kan mij meer uitleg geven?

Gr maartje

2. Yasmijnkai

Yasmijnkai Niet meer actief

Mijn gyn zei dat de volgende zwangerschap gewoon goed kan gaan hoor.

3. Beertje13

Beertje13 Niet meer actief

Je hebt 90% kans op een goede zwangerschap. nadat het bloeden gestopt is je lichaam na vijf dagen herstekt. Of je mentaal al een nieuwe zwangerschal aan kan daar zijn geen statistieken voor. Dat is voor iedereen verschillend. Je hebt dus niet meer kans op een miskraam. Maar ze zeggen dat de volgende keer wel vaak goed gaat.
    vaak is de oorzaak van een miskraam de oorzaak van de embryo. Verkeerd aanleggen.

sterkte

4. Does81

Does81 Bekend lid

26 mrt 2012
    813
    13
    18
    Coupeuse
    Engeland
    Volgens de zusters en dokters hier, is het meestal gewoon dikke vette pech als het gebeurt. En is de kans groot dat de volgende gewoon goed gaat.
    Ik ben hierzelf wel geadviseerd om mijn eerste ongesteldheid af te wachten en pas daarna weer te proberen. Dan is mijn lijf schijnbaar pas weer "normaal" en hersteld. Ik was een maandje verder, dus geen idee of het daar aan ligt, of dat dit altijd hun advies is. Mijn miskraam is nu na iets over een maandje voorbij, dus ik hou mezelf maar aan dat advies. Het zal toch een klap gekregen hebben daar binnen. Maar iedereen zegt hetzelfde hier, dit betekend echt niet dat de volgende ook zo zal eindigen. En leeftijd, zeiden ze hier tegen me, geen zorgen maken! Ik ben 32, dus zei het heel stil toen ze me vroegen hoe oud ik was. Kreeg ik meteen een "Oooooooh!!! Maar dat is nog helemaal niet oud hoor!" :D En dat is dus van dokters en zusters. Die hoeven je niet te vriend te houden, dus vertrouw ze compleet. :D Dus 27, niet bij nadenken! Het is uiteindelijk vette pech als het gebeurt en zorg dat je mentaal/emotioneel jezelf genoeg tijd geeft (zoveel je zelf nodig hebt, is verschillend per persoon) en dan nog eens kijken.
    Sterkte verder!

5. maartje25

Tjonge, het lucht wel even op om dit te lezen.
    Ik las inderdaad ook dat het handig is om de menstruatie af te wachten. Dit ook omdat ze dan makkelijker kunnen berekenen hoe ver je bent?
    We zijn wel van plan om even een maand of twee te wachten maar als het gebeurd, dan gebeurd het.

6. Nijntje01

Nijntje01 Fanatiek lid

2 dec 2012
    3.539
    422
    83
    Zuid-Holland
    Als je een cyclus wacht is het idd makkelijk om te berekenen hoe ver je dan zwanger bent, mocht je weer zwanger zijn. Na een miskraam kan je een langere cyclus krijgen, dus dan kan je eisprong ook op een later moment komen.

Je mag wel meteen weer zwanger worden. Ik mocht ook altijd meteen weer zwanger worden, heb ik van verschillende gyn's gehoord. Ik weet wel altijd wanneer mijn eisprong geweest is.

Dat het leeftijdsafhankelijk is, heb ik nooit van gehoord. Het is wel zo, hoe ouder je wordt, hoe meer kans op een miskraam. Ik ben ook nog niet te oud hoor (29), dus daar ligt het niet aan bij mij ;)

7. maartje25

Jemig nijntje, jij hebt even een enorme geschiedenis, wat vervelend. Ik hoop echt voor je dat het snel goed mag verlopen! Ik duim voor je..

Ik weet inderdaad ook wanneer ikmijn eisprong heb omdat ik ovu testen gebruik. Of ik dat deze maand ook ga doen weet ik niet. Ik zie wel....;)

8. madelein

madelein VIP lid

28 feb 2011
    6.758
    623
    113
  9. sjanniee

sjanniee Fanatiek lid

15 aug 2012
    1.533
    0
    0
    Bij 1 miskraam heb je geen verhoogde kans op nog een miskraam.
    Bi 2 miskramen achter elkaar, heb je een verhoogde kans van 10 tot 20 procent.
    En bij 3 achter elkaar is er een verhoogde kans van 25 tot 30 procent.
    Ik heb er 2 achter elkaar gehad, dus de gyn zei ook dat ik 10 tot 20 procent kans heb dat de 3e keer ook mis gaat.

10. Pianootje

Pianootje Actief lid

19 dec 2013
    279
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi Maartje,

Wat "leuk" om te lezen dat wij veel overeenkomsten hebben.
    Ik ben ook 27 en heb onlangs ook met 6 weken een miskraam gehad.
    Bij mij is ook een grote cyste ontdekt, waarvoor ik bij de gynaecoloog ben geweest. Wij gaan nu weer voor een nieuwe zwangerschap, die hopelijk gewoon goed mag verlopen. Het enige risico is er bij mij dat die cyste weggehaald moet worden als ik zwanger ben. Maar daar kunnen ze nu zo weinig over zeggen. En we mogen gewoon weer. Dus we zien wel hoe het zal gaan. Wel fijn om er toch over te praten hier. Ik was al weg bij de andere groepen voor zwangere vrouwen, waar ik eerst bij zat.

11. maartje25

Dat is toevallig pianootje! Wat vervelend van de cyste. Zijn ze daarachter gekomen met een inwendige echo? Ik heb van de week nog een inwendige echo om te kijken of alles weg is... hopelijk is dat zo en kunnen we verder...
    De angst dat het de tweede keer weer fout gaat is groot. Ik hou me er maar aan vast dat 90% wel goed gaat...

12. Pianootje

Pianootje Actief lid

19 dec 2013
    279
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja, met 6 weken kreeg ik veel bloedverlies en belde ik de verloskundige om te melden dat ik waarschijnlijk een miskraam had. Ze zeiden zelf dat ze een echo wilde maken. Ik dacht dat ze dat niet deden, dus vroeg er ook niet naar. Omdat ze het niet goed konden zien is er meteen een inwendige echo gemaakt en daar was de cyste op te zien. De zwangerschap was nog bezig zeg maar, dus daar konden ze nog niks over zeggen.
    Een week later naar de gynaecoloog geweest en zij zei dat de miskraam voltooid was, dus alles had mijn lichaam zelf er uit gegooid. Daar was ik wel blij om, dan hoef ik tenminste geen curettage en zo.
    De cyste willen ze over 6 weken nog even naar kijken of die kleiner is geworden. Dus wij konden er voor kiezen om te wachten met zwanger worden en die cyste af te wachten of gewoon er voor gaan en dan zien we wel of de cyste weggehaald moet worden of niet.

Wanneer heb jij een echo?

13. maartje25

Dat is ook even schrikken! Dat verwacht je toch niet?!
    Ik heb dinsdag een echo, om te kijken of alles weg is. Ik vermoed zelf van wel. Ik voel nu helemaal niks meer en het bloeden is zo goed als gestopt.
    Ook mijn ovulatietesten die toen ik zwanger was dik positief waren, zijn nu weer zwaar negatief. Ik neem dus aan dat mn hormonen al flink gezakt/weg zijn.
    Hopelijk komt alles weer gewoon op gang en kunnen we door naar de volgende ronde.
    Misschien gek, maar nu dit gebeurd is wil ik het ook gewoon afsluiten en doorgaan. In de hoop dat het de colgende keer wel goed gaat

14. liza1991

liza1991 Bekend lid

14 mei 2013
    529
    130
    43
    stewardess
    maartje , ik las ook ergens op internet dat je juist meer kans hebt om de komende ronde zwanger te worden omdat de hormonen vaak nog niet uit je lichaam zijn. (A) ik ga toch maar met positiviteit deze ronde in haha toch maar weer proberen .

15. maartje25

Ow ja? Dat zijn goede berichten ! :)
    Ik ga ook uit van heg positieve, al vind ik het nu dubbel zo spannend..
    Ik las dat "maar" 2% van de vrouwen meerdere miskramen krijgen?? ( is nog te veel maarja)

16. Pianootje

Pianootje Actief lid

19 dec 2013
    279
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja klopt, dat heb ik ook meerdere keren gelezen. Wij zijn weer gewoon bezig en zien het wel. Vorige keer was het ook in 1x raak, dus hopelijk gaat het nu ook zo goed en blijf het natuurlijk goed gaan. Ik denk dat als je eenmaal goed zwanger bent (en blijft), dat je toch ook snel een beetje de miskraam en zo vergeet. Dan heb je je zwangerschap om mee bezig te zijn en om naar uit te kijken. Wij kunnen niet wachten!

17. maartje25

Ja, dat is ook zeker zo! Wij kunnen ook niet wachten :D

18. Pianootje

Pianootje Actief lid

19 dec 2013
    279
    0
    0
    NULL
    NULL
    Vinden jullie het ook nu lastig om babyspulletjes te zien of zwangere vrouwen of uberhaupt moeders?;)
    Ik ben niet enorm jaloers of zo, maar het knaagt wel een beetje zeg maar. Maar dat komt toch omdat je hoe dan ook een toekomst voor je zag met een kleine erbij. Dat zeiden mijn huisarts en gynaecoloog ook.

Hebben jullie ook nou zoiets dat je langer wilt wachten met het vertellen dan wat je eerst wilde? Wij wilden het onze ouders met 6 weken vertellen en de rest met 10 of 12 weken. En misschien onze broers en zussen met 8 weken, na de eerste echo. Onze ouders worden allebei voor het eerst opa en oma.

19. maartje25

Ik heb zelf geen moeite met het zien van babyspullen etc. Af en toe wel met het zien van zwangere vrouwen, dan hoop ik dat het voor ons ook een keer zo ver komen.

Ik was zo ongelofelijk blij dat we het al aan mijn ouders ( die zouden ook voor de eerste keer opa en oma worden) broers en zussen hadden verteld. Zo fijn dat ik dus ook deze verdrietige kant met ze kan delen. Dit maakt het wel extra verdrietig voor hun helaas.

Ik denk op het moment wel dat we gewoon dikke vette pech hebben gehad, daardoor kan ik het beter verwerken denk ik?!

20. maartje25

de eerste keer wilde we het tot de echo stil houden, dit bleek een onmogelijke opgave voor ons te zijn :p achteraf dus heel blij mee geweest. De volgende keer wachten we misschien een extra weekje maar dat zien we tegen die tijd wel ;)

Deel Deze Pagina