Bruine afscheiding

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by Dennis, Apr 15, 2006.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Dennis

Dennis Lid

Apr 15, 2006
    9
    0
    0
    Hallo,

ik heb een vraag. Mijn vriendin is nu 8 weken zwanger en net na de sex had ze last van een beetje bruine afscheiding. Ik maak me hier een beetje zorgen over. Ze heeft voor de rest nergens last van, maar ik voel me gelijk heel onzeker.

Tevens voelde het in de vangina ook een beetje vreemd aan, net of ik tegen iets aan zat.

Hebben jullie misschien een verklaring voor dit??

Groeten,

Dennis.

2. Japke

Japke Bekend lid

Feb 1, 2006
    535
    0
    0
    verloskundige
    Hoi Dennis,

De bruine afscheiding komt doordat je met gemeenschap de baarmoedermond aanraakt. Deze is zeer goed doorbloed in de zwangerschap en daardoor kan er een vaatje knappen. De dag erna kan je hiervan dus wat oud bloed en dus bruine afscheiding krijgen.

Wat je voelde in haar vagina, dat zou ik niet weten. Misschien ligt haar baarmoeder anders en daardoor dus de baarmoedermond.

Ik zou me er dus geen zorgen over maken.

Groetjes en succes,
    Japke

3. Dennis

Dennis Lid

Apr 15, 2006
    9
    0
    0
    Bedankt voor het antwoord. Ik ben blij dit te horen en ze voelt zich ook goed voor de rest. Misschien ben ik wat meer gerust gesteld als we een scho mogen laten maken. Ik snap alleen niet waarom dat pas bij 12 weken kan, ze kunnen bij 8 weken toch ook al een hoop zien.

groetjes

Dennis.

4. Mirjam

Mirjam Verloskundige

Dec 2, 2005
    11,590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi Dennis,

bij 8 weken kun je inderdaad al een hoop zien, maar bij 12 weken meer. Een echo rond de 12 weken geeft heel nauwkeurig aan hoever de zwangerschap is gevorderd. Daarom wordt er altijd voor die termijn gekozen. Dan weet je precies de uitgerekende datum.

Mirjam

Share This Page