HCG prima, ondersteunende waardes te laag

Discussie in 'Miskraam' gestart door Fefe, 23 mei 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Fefe

Fefe Actief lid

8 mei 2014
    199
    0
    16
    NULL
    NULL
    Twee weken geleden donderdag was mijn HCG 75, laag dus maar wel binnen de marges. De week erna 's woensdags was dit gestegen naar 1300 Ze schatte (door een echo) dat ik 5 weken zwanger was.

Gisteren (vrijdag) terug gegaan en nogmaals een echo gemaakt. Vruchtzakje was aanzienlijk gegroeid, embryootje was 3 mm dus 3 dagen terug gezet naar 5 weken 6 dagen.

Ze heeft ook bloed geprikt en daar kreeg ik zonet de uitslag van. HCG is 23000 dus binnen de marges. Echter de "ondersteunende" zwangerschapshormonen zijn te laag. Ze verwacht me vrijdag terug voor een echo om te zien of er dan wel hartactiviteit is. Ze zegt dat ik goed moet nakijken of ik bloedverlies heb en indien dit zo is meteen moet komen voor medicatie.

Ik ben nu erg verward. Ik voel precies aan de hand van deze uitleg dat dit fout zit? Iemand ervaring?

2. marjol

marjol Fanatiek lid

14 nov 2009
    1.881
    3
    36
    Gelderland
    Bedoelen ze niet dat je een progesteron tekort hebt? Heb je utrogestan erbij gekregen? Dit boost je progesteron.

3. Fefe

Fefe Actief lid

8 mei 2014
    199
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik vermoed idd dat ze progesteron tekort bedoelt. Gynae zei dat als ik bloeding kreeg ik langs moest komen voor medicatie....

4. MamaenMini

MamaenMini Fanatiek lid

6 dec 2011
    2.649
    76
    48
    Vrouw
    Utrecht
    Kan je niet vragen om gewoon nu met Utrogestan kan beginnen ( * mompelt iets over een stomme afwachtende houding in NLse ziekenhuizen *)

5. Fefe

Fefe Actief lid

8 mei 2014
    199
    0
    16
    NULL
    NULL
    Heb zonet een mailtje van de gynaecoloog gehad. Het betreft idd progesteron. Deze stond op 6,5 terwijl 7,5 als kritieke waarde wordt gehanteerd. Ze geeft enkel utrogestan als ik een bloeding zou hebben... Verder wacht ze gewoon af tot de echo volgende vrijdag, om te zien of er hartactiviteit is.

6. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

23 jun 2014
    7.299
    6
    38
    Echt haat aan die rottige NL'se artsen. Geef gewoon die utrogestan! Als het niet goed zou zitten, dan gaat het ook met utro fout. Daar helpt het niet tegen. Maar het kan een onnodig verlies wél voorkomen. Pas gaan gebruiken als je al bloed lijkt mij rijkelijk laat...

7. MamaenMini

MamaenMini Fanatiek lid

6 dec 2011
    2.649
    76
    48
    Vrouw
    Utrecht
    Mee eens!! Hier slaat mij vorige reactie ook op!

8. Colinn

Colinn VIP lid

8 jul 2014
    5.836
    1.241
    113
    Volledig mee eens! Bij deze zwangerschap ben ik direct begonnen vanaf t moment dat ik een positieve test had!

9. Fefe

Fefe Actief lid

8 mei 2014
    199
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik woon in België, het is een Belgische dokter. Dat geheel terzijde...

10. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

23 jun 2014
    7.299
    6
    38
    Dat vind ik oprecht verrassend. Ik hoor juist altijd dat Belgische artsen veel vooruitstrevender zijn.. Wat jammer voor jou.

11. MamaenMini

MamaenMini Fanatiek lid

6 dec 2011
    2.649
    76
    48
    Vrouw
    Utrecht
    Ja idd dat hoor ik ook altijd! Maar balen zeg! Is het geen mogelijkheid om t zelf aan te schaffen?

12. An Dries

An Dries Lid

28 mrt 2012
    8
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik denk inderdaad dat ik dat zo ook wel kan aanschaffen. Maar ik probeer me - alhoewel dat moeilijk is - me toch aan het advies van mijn gynaecoloog te houden en op haar deskundigheid te vertrouwen. Ik mag een dagje vroeger (vanavond) komen. Als er hartactiviteit is vanavond ga ik haar uitgebreid bevragen hoe het net zit met die ustrogan.

13. Fefe

Fefe Actief lid

8 mei 2014
    199
    0
    16
    NULL
    NULL
    Het vruchtje was perfect gegroeid (8mm nu) en er was een stevige hartslag te horen :) Ik moet 's avonds 1 tabletje utrogestan opsteken.

14. MamaenMini

MamaenMini Fanatiek lid

6 dec 2011
    2.649
    76
    48
    Vrouw
    Utrecht
    Wat fijn zeg!! Goed om te horen!

Deel Deze Pagina