Wanneer ovulatie na miskraam?

Discussie in 'Miskraam' gestart door Aegyo, 29 jun 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Aegyo

Aegyo Fanatiek lid

3 jan 2015
    2.446
    1.463
    113
    Ik heb helaas 17 juni een miskraam gehad, waarna mijn HCG razendsnel naar 0 zakte :(

Onze gyn vertelde ons dat m'n cyclus gelijk weer op gang zou komen, maar ik wou graag even pauze van de MMM (wel zelf proberen).

Een paar dagen nadat het bloeden stopte, ben ik toch maar gestart met Action ovulatietesten. Puur voor m'n eigen gemoedsrust en om het goed bij te houden (mocht de gyn er ooit naar vragen).

Maar ik vind mijn lijf zo verwarrend op het moment :( Ik lijk namelijk vruchtbaar slijm te hebben sinds eergisteren. Ook zijn mijn borsten gevoelig. Maar de ovulatietesten van Action en ClearBlue zijn nog hartstikke negatief.

Hoe snel hadden jullie een ovulatie na een miskraam? Gaf de ovulatietest dat toen gewoon netjes aan? Of zouden m'n hormonen nog wat van slag zijn?

2. Nijntje01

Nijntje01 Fanatiek lid

2 dec 2012
    3.539
    422
    83
    Zuid-Holland
    Mijn eisprong is tot nu toe nooit later geweest dan normaal en ook de ovulatietesten werkten even goed als altijd.

Heel veel sterkte nog!

3. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
    Jou miskraam(bloeding) ziet lichaam als ongesteldheid dus ook als begin van nieuwe cyclus.
    Ovulatie volgt erna maar kan later zijn dan normaal, biv dag 30-35 ipv 14/15 omdat bloeding duurt niet 5 dagen maar bijvoorbeeld 2weken.

Ik had erg late miskraam dus bloedingen van 2 weken.
    Ovulatie was dag 45 na miskraam en 1e ongesteldheid dag 60. Erna gewoon normaal mijn cyclus van 29 dagen

4. Logan

Logan Niet meer actief

Allereerst, wat naar van je miskraam. Sterkte.
    Het kan heel erg wisselen. Ik had de laatste keer pas na ruim twee maanden een ovulatie, terwijl ik de keer ervoor netjes twee weken later een ovulatie had.
    Niet na de miskraam, maar echt wanneer het hcg op 0 stond bedoel ik dan.
    Gewoon lekker testen met de action en dan komt je eitje vanzelf.

5. Hippo89

Hippo89 VIP lid

11 dec 2012
    7.373
    343
    83
    Vrouw
    allereerst sterkte !

ik heb geen ervaring met de testen van action of clearblue, ik gebruikte altijd van zwanger en kids,

bij mijn eerste miskraam die ik had met 6.5 weken was het hcg na een week uit mijn lijf, de miskraam was op 22 november,
    op 9 testte ik positief met de zwanger en kids ovu test,

bij mijn tweede miskraam een paar jaar later was op 16 januari met 5,5 weken, het hcg was met een dag of 3 al uit mijn lijf, op 2 februari testte ik met de ovulatie testen weer positief.

nogmaals sterkte !

6. Meissie1001

Meissie1001 Fanatiek lid

6 aug 2013
    1.880
    358
    83
    Vrouw
    Reizen, fotografie
    Breda
    Shit he een miskraam! Klote!!
    Mijn ei spoorde ik elke keer binnen 3 weken weer op (na laatste dag heftig bloedverlies) maar kan tot 2 maanden duren zei arts. Stekte mei

7. Aegyo

Aegyo Fanatiek lid

3 jan 2015
    2.446
    1.463
    113
    Bedankt voor de reacties allemaal :) M'n lijf voelt nog steeds raar aan. Hoofdpijn, pijnlijke borsten en nu ook een opgeblazen gevoel en pukkeltjes. Dingen die ik normaal gesproken voor een menstruatie heb...

Gek genoeg had ik zojuist wel twee positieve ovulatietesten. Ik snap er geen bal meer van...

8. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
    Kan dat zwangerschapshormoon nog aanwezig is de testem zijn super gevoellig ook als is dat 0.01% geven ze al positief aan. Mede omdat je aangeeft dat je hormoon verschijnselen nog hebt.

Afwachten je 1e menstruatie en dan pas testen is goede

9. Mime28

Mime28 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.050
    1
    0
    Ik denk niet dat ik een ovulatie gehad heb de eerste cyclus na mijn curettage (weet niet of het dan anders gaat dan na een spontane miskraam). Ik tempte en mijn kaartje was heel vaag. De cyclus erna was alles weer normaal (en raakte ik weer zwanger).

10. zonnetje2015

zonnetje2015 VIP lid

13 sep 2014
    9.446
    4.241
    113
    Mijn eerste cyclus na ma duurde 81 dagen. Nooit een ei kunnen vinden.

11. melanie90

melanie90 Lid

23 mei 2015
    27
    0
    0
    NULL
    NULL
    13 dagen geleden had ik mijn curettage. Ik test negatief op het hcg hormoon en heb gisteren en vandaag positief getest met de clearblue ovulatie test. We hebben groen licht gekregen om te klussen van de gynaecoloog dus hebben gister en vandaag flink geklust;). Ik ben wel bang dat ik positieve ovulatietesten heb omdat er nog het LH hormoon in mn lichaam zit van de miskraam. . Of kan dat niet want ik heb al ruim een week negatieve zwangerschapstesten.... morgen nog een x ovulatietest en dan weet ik of het een eisprong was of dat het nog de hormonen zijn...

12. Aegyo

Aegyo Fanatiek lid

3 jan 2015
    2.446
    1.463
    113
    Als je ovulatietest over +/- 48 uur negatief is, dan kan je er wel vanuit gaan dat het een echte eisprong was, denk ik :)

13. melanie90

melanie90 Lid

23 mei 2015
    27
    0
    0
    NULL
    NULL
    Yes!!!! Vanochtend een rondje op de ovulatietest dus ik heb serieus na 12 dagen curettage een eisprong gehad. Echt heel bizar! ! Ik heb zelf 7 weken rondgelopen met een miskraam wat niet zelf opgelost is Door mn lichaam.. tabletten die niet werkten.. en nu is gewoon alles weer normaal... :) :) het kan dus echt!!! De dag van mn miskraam is dus de eerste dag van mn ongesteldheid geweest en mn ovulatie was na dag 12!

Deel Deze Pagina