Normaal gezien zou ik nu +/- 9 weken zwanger moeten zijn van ons eerste kindje. Vorige maand had ik al last van rozig/soms rood bloedverlies, ongeveer een week. De gyn toen gebeld maar het was nog te vroeg dus kon niets komen doen. Ik heb toen nogmaals een test gedaan en die gaf opnieuw een mooi resultaat (4 knal positieve testen in totaal deze zwangerschap). Nu, een maand later - en de periode dat ik normaal gezien ongesteld zou worden, heb ik net opnieuw 2 kleine bloedslijmpjes verloren en daarnet ook weer een klein beetje rozige afscheiding. Zou het kunnen dat ik de vorige keer een miskraam heb gehad? Of had ik dan veel meer bloedverlies moeten hebben? Verder ondervind ik wel een paar zwangerschapskwaaltjes zoals misselijkheid en vermoeidheid en emo-buien. Maar tja, voor hetzelfde geld zit dat dan misschien gewoon tussen m'n oren? Nu donderdag hebben we onze eerste echo... Ik ben erg nerveus want heb toch het gevoel dat het niet helemaal goed zit.
Bloedverlies wil niet zeggen dat je een miskraam hebt gehad. Bij een miskraam komt wat meer kijken als wat druppels bloedverlies. Op een vroege termijn een pittige menstruatie later termijn met veel bloed, stolsels en krampen.
Bloedverlies wil niet meteen zeggen miskraam, maar ik zou er wel rekening mee houden dat de kans er in zit dat het toch niet helemaal goed is. Het kan ook een teken zijn geweest dat er iets niet helemaal goed zit maar niet doorgezet heeft( ma) Positieve testen hoeven niet altijd wat te zeggen want als het vruchtzakje wel door groeit gaan de hormonen/symptomen niet gelijk weg. En misschien was het gewoon een adertje of nog innestelingsbloed en is alles gewoon prima!
Bloedverlies betekend inderdaad niet meteen een miskraam. Ik heb in het begin ook bloedverlies gehad, best veel en ben nu inmiddels 33 weken en 6 dagen zwanger. Positief blijven en gewoon proberen de echo af te wachten. Hoop op een mooie echo voor je!
Bloedverlies hoeft niet direct een miskraam te betekenen. Dit kan diverse reden hebben. Wel vreemd dat ze geen echo wilden maken. Moet wel zeggen dat een vroege miskraam niet altijd gepaard hoeft te gaan met menstruatie klachten zoals krampen of pijn. Mijn tweede miskraam ging met geleidelijk bloedverlies gepaard dat 1 dag wat heftiger is geweest. Ik heb geen stolsels verloren, geen krampen of buikpijn gehad en toch ben ik het vruchtje verloren. Ik hoop dat je donderdag een mooi kindje met een knipperend hartje te zien krijgt maar houdt er ook rekening mee dat je wellicht een lege baarmoeder te zien krijgt. Veel sterkte!
Hier heb ik al 5 maanden geregeld bloed verlies de kleine (23 weken) doet het super mega actief wel bij 1 dag niet voelen afgesproken meteen bellen omat de zwangerschap best moeizaam gaat.