Hoi Dames, Een vraag aan jullie. In juli 2015 was er sprake van een missed abortion bij mij. Ik heb toen een curettage gehad maar het kostte 3 maanden eer ik weer een normaal lopende cyclus had. Nu lijkt het erop dat ik weer een missed abortion heb.. Sinds 6feb blijven de hCGtesten lichte streepjes geven en worden niet donkerder én weinig zwangerschapsklachten ( precies als in juli) Ik ben mij dus aan het voorbereiden op slecht nieuws als ik eind van deze week bij de gynaecoloog zit. Maar wil dan meteen actie ondernemen. Misschien voorbarig maar het is nu al 3 jaar lang dikke ellende en dit voelt ook niet helemaal goed. Hoe zijn jullie ervaringen mbt gebruik van cytotecpillen. Zit je sneller in je cyclus dan een curettage ?
Hier alleen curettages gehad. Eerste keer ma 3 maanden pas ongesteld. 2e 3e keer ma 6 weken. De ene zwangerschap is de andere niet en testen zeggen niet zoveel masr snap je onzekerheid. Heb zelf dinsdag eerste echo gehad en ( nog) geen hartactie. Dus heel spannend, maandag weer. Indien nodig zal ik weer gecuretteerd moeten worden gezien mijn geschiedenis.
Jeetje zonnetje2015 dat is heftig. Misschien een persoonlijke vraag dus voel je ook vrij om niet te antwoorden. Waarom is er bij jou gekozen voor curettage? Bij mij duurde het dus ook 3 maanden en iedere maand is er natuurlijk 1 teveel. Succes maandag. Hoop dat het goed is!
Ik heb gelijk gekozen voor een curretage na mijn MA.. de reden was dat de gynacoloog zei dat met medicatie was er kans dat er resten achterbleven en dat er alsnog een curretage moest gebeuren en bij curretage was de kans minimaal en ik was er helemaal klaar mee.. ik wou niet meer doorlopen met alle zwangerschapskwalen terwijl er feitelijk niks meer zat.. de curretage zelf geen last gehad maar later elke 2 weken ongesteld dus ik terug zat er alsnog restweefsel en moest ik 4 maanden later alsnog voor een curretage.. daarna heeft het 6 maanden geduurt voordat mijn cyclus weer helemaal goed was en daarna weer erg snel raak.. Nu zou ik liever toch voor cytotec kiezen mocht het me ooit nog een keer gebeuren.. na alle positieve verhalen op het forum te hebben gelezen en mijn eigen negatieve ervaring met curretage.. gewoon ook lekker thuis zijn en het in alle rust en stilte kunnen verwerken.. lekker kunnen huilen als ik me k*t voel.. in het ziekenhuis probeerde ik me toch ook wel een beetje groot te houden.. Pff weer een heel verhaal sorry daarvoor.. Heel veel sterkte en succes met het maken van je keuze en het verwerken
Ik zit zelf pas 11 dagen na mijn miskraam, dus over deze keer kan ik niet veel zeggen. Na mijn 2 buitenbaarmoederlijke zwangerschappen (beide operatief verwijderd) had ik meteen na 28 dagen weer een normale cyclus. Mijn gynaecoloog vertelde dat bij een operatieve handeling (zoals curretage), meer gebeurt in je baarmoeder en het daarom langer kan duren voor je hersteld bent. Ik heb daar dus bij de bbz's niets van gemerkt. Ik denk dat ieder persoon anders is. Heel veel sterkte in ieder geval. Welke keuze je ook maakt, het is altijd naar om mee te moeten maken!
Ik kon wel kiezen tussen cytotec of curettage maar de gynaecoloog zei dat veel vrouwen uiteindelijk toch nog een curettage moeten ondergaan omdat er weefsel achterblijft. Ik wilde niet te lang sukkelen ermee dus koos voor curettage. Wel kreeg ik 2 pillen cytotec die ik 4 uur voor de ingreep moest gebruiken. Zo kon de curettage makkelijker worden uitgevoerd. Is nu 2,5 week geleden, dus hoe mijn cyclus is erna kan ik niet zeggen. Denk wel dat dat voor iedereen verschillend is.
Kans op curettage na cytotec is 1 op 3. Volgens mijn gyn. Ik heb bewust gekozen voor medicijnen omdat ik veel lees dat de cyclus van slag is na een curettage. Met medicatie is het een natuurlijke opgewekte miskraam. Ik vond cytotec heftig maar ik heb nu al weer een normale cyclus zover we het kunnen zien. Donderdag controle gehad en ei was al te zien. Ik heb wel de kuur afgemaakt. Terwijl ik na 1x cytotec al vruchtje was verloren. Ze gaven die advies zodat ook alle rest weefsels eruit zou gaan. Dat is ook gebeurd na de kuur.
Het thuis doen vond ik ook fijn. Je eigen omgeving. Ik ben wel thuis gebleven. Ik kan dat wel aanraden. Het geeft wel onzekerheid of het vruchtje er nou uit is of niet.
Ik heb geen goede ervaring met cytotec. 2 dagen gebruikt, enorme weeenstroom met veel bloed en uiteindelijk week later spoedcurretage omdat ik in plas bloed stond door toch nog een restantje. Hier die pillen echt niet meer
Ik heb positieve ervaringen met cytotec. De kans dat dit werkt is trouwens 70%, maar als je 36-48 uur vantevoren een tablet mifepriston neemt is het 90%. Ik vond zelf curretage heel eng, bang voor complicaties en daardoor lang niet zwanger kunnen raken. De kans is natuurlijk klein maar wel aanwezig. De eerste keer is het vruchtje na ongeveer 7 uur gekomen, heb wel twee uur pijnlijke krampen gehad toen, maar het was goed te doen. Deze miskraam kwam het al op gang, of eigenlijk was het al bezig toen ik de mifepriston had genomen (maakt baarmoedermond week en blokkeert progesteron die de zwnagerschap ondersteunt), en toen ben ik in het ziekenhuis voordat de cytotec werd ingebracht het vruchtje al verloren. Maar daar moet je niet van uitgaan, want dat gebeurt bijna nooit (3% zegt de bijsluiter). Ik hoop nooit meer miskraam mee te maken, maar mocht dit wel zo zijn zou ik weer voor de medicijnen gaan. Succes met je keuze.
De meningen hierover zijn erg verdeeld blijkbaar. Hier raden ze ook deze combinatie af. Slagingsksns 40%... Maar goed de slagingspercentage van mijn curretages is ook masr 33%. Hoewel door een afwijking van m'n baarmoeder..
Wat enorm naar voor je... Ik heb cytotec gebruikt na dag kramp pijn bloedverlies en idioot grote stolsel. Echter na 4 dagen weeenstorm, veel bloedverlies en echt mini bevalling - ben me kapot geschrokken en had zeer veel impact. Duurde dus langer dan 48 uur. Ik was toen ruim 10 weken, de termijn zal ongetwijfeld invloed hebben op Joe het ervaren wordt. Twee maal controle echo gehad om te weten of alles weg was. Echter binnen drie weken weer eisprong en meteen (zonder opnieuw ongesteld te worden) zwanger. Geen idee of door cytotec sneller herstel is....Wie weet volgt er nog goed nieuws voor je maar kan me goed voorstellen dat je voorbereid wil zijn, veel sterkte.
Dit dus... Ik dacht dat de kans op verklevingen wel mee zou vallen. Helaas kreeg ik het wel met alle gevolgen van dien. De curettage zelf is me enorm mee gevallen. Je krijgt een roesje dus merkt er niets van. Maar het risico dat het fout gaat is dus wel degelijk aanwezig. Sterkte!
Ik heb gekozen voor Cytotec bij mijn ma. Eerst tablet Mifegyne geslikt en 36 uur later 4x 2 tabletten Cytotec ingebracht. Ik kreeg na 4-6 uur lichte krampen en verloor in 2 keer alles. Het was in goed 8 uur na het inbrengen van de eerste dosis Cytotec klaar. Heb daarna bloedverlies gehad, vergeleken met een heftige menstruatie, gedurende een paar dagen. 8 dagen na de miskraam een controle echo gehad en ik was helemaal schoon. Ik vond het fijn om het gewoon thuis te doen. Heb het vruchtje ook opgevangen en dat hebben we later in de tuin begraven. Heel veel sterkte met het maken van je keuze en de verwerking van dit verlies! Hopelijk zijn we snel weer zwanger en mag het dan een mooi gezond voldragen kindje worden!!
Ik heb vandaag de keuze gemaakt wat betreft cytotec. Mij wilde ze er nog een week mee laten wachten, maar ik loop er al 3 weken mee rond terwijl mn vruchtzakje leeg is. Ik heb vandaag de tabletjes opgehaald en vanavond ga ik ze inbrengen. Ik heb zelf de keuze gemaakt wat betreft de pillen, dus ben erg benieuwd.
Sterkte desjavu, ik hoop dat het voorspoedig verloopt. Ik had pas het gevoel dat ik 'verder' kon toen ik het vruchte verloor.
Overal op internet lees ik de percentages die ik noemde, maar misschien is het inderdaad voor jou anders vanwege de afwijking. Wat vreselijk zeg, dat je dan DAT er ook nog bij hebt.... Ik denk dat de aanpak ook sterk afhangt van de visie van het ziekenhuis. Mijn ziekenhuis is pro cytotec en je mag er zelfs opgenomen worden voor 1 of 2 dagen als je wilt, dat kan bijna nergens begreep ik. Er zijn ook ziekenhuizen die medicatie niet eens aanbieden als optie heb ik gelezen. Ik denk dat iedereen uiteindelijk moet doen wat 'het beste' voelt, voor zover je daar in deze situatie van kan spreken. Ik vond het zelf heel moeilijk in ieder geval om in zo'n verdrietige situatie hier ook nog eens over na te denken...