moeders voor moeders

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door toerist18, 13 nov 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. toerist18

    toerist18 VIP lid

    23 okt 2005
    8.317
    1
    0
    ik maak babymutsjes met naam
    Nederland
    ja er is een site van, maar
    wie doet er van jullie al mee? :rolleyes:
    ikzelf ben van plan de 10e week me op te geven.
    Dan komen ze toch wel met een anonieme auto?(waar geen moeders voor moeders opstaat)
    de hele buurt hoeft het nl nog niet te weten....
    en je kunt minimaal 5 weken meedoen,klopt he? :rolleyes:
     
  2. janine

    janine Actief lid

    19 sep 2005
    270
    0
    0
    oldenzaal
    hoi Mensi,
    moeders voor moeders kan anoniem hoor ,ze komen dus echt niet met een groot bedrukte wagen aan . Hahahahaha.Nee het is een gewoon busje.Alleen het krat met de flessen is wel groot.
    Maar als je je opgeeft komt er een vrouw van M.v.M bij je langs en die kan je het een en ander verder uitleggen.
    Heb met de jongste meegedaan aan m.v.m en mocht ik in de toekomst weer zwanger zijn dan geef ik me er beslist weer voor op .

    groetjes janine
     
  3. pink or blue

    24 okt 2005
    24
    0
    0
    Grafisch Vormgever
    Ik doe ook mee al vanaf week 6, voor mij is het wel een beetje naar omdat ik in een flat woon, staan de kratten dus in het portiek.

    Ik denk maar zo, bij mij ging het gemakkelijk maar bij anderen niet, die kan ik dan helpen.
     
  4. mouschy

    mouschy Fanatiek lid

    30 aug 2005
    3.709
    0
    0
    kraamverzorgster, nu ben ik gastouder.
    Noord Holland
    Ik heb me ook opgegeven, maar helaas kon ik niet mee doen omdat het niet in onze buurt is..... beetje vaag want mijn zussen hebben het wel gedaan en die wonen hier ook in de buurt. Maar dat is dus 5 jaar geleden. En nu doen ze het hier dus niet meer. Als ik het zou willen doen moet ik zelf naar Alkmaar komen, dat is een half uur rijden met de auto. Dat doe ik dus niet. Jammer maar helaas.....
     
  5. Deb

    Deb VIP lid

    19 jul 2005
    7.394
    0
    0
    Noord- Scharwoude
    vreemd mouschy

    ik woon in alkmaar maar mijn wijk deed dan zeker niet mee
    heel vreemd dat ze dan in alkmaar wel een post hebben waar ze het wel ophalen en dat ze me dat niet even vermeld hebben
    baalde best dat ik niet mee kon doen en nu lees ik dat alkmaar wel mee doet
    heel duister allemaal

    gr debbie
     
  6. mouschy

    mouschy Fanatiek lid

    30 aug 2005
    3.709
    0
    0
    kraamverzorgster, nu ben ik gastouder.
    Noord Holland
    Ja dat is zeker vreemd, Alkmaar is toch heel groot en die doet nu ook niet meer mee dan??? echt raar allemaal. Want een tijdje terug maakte er zo veel reclame voor op de radio maar nergens hebben ze meer ophaal diensten :(
     
  7. Miranda

    Miranda Bekend lid

    6 jun 2005
    627
    0
    0
    Verpleegkundige in ouderen psychiatrie
    Gelderland
    Ik ben in de 6de week begonnen en kan nog tot 30 nov mee doen voor mij zit het er dus bijna op. je kan tot 16 weken meedoen dus in totaal 10 weken.
     
  8. PetraK

    PetraK Fanatiek lid

    19 sep 2005
    1.222
    0
    0
    Amsterdam
    Ik doe ook mee tot de 30ste van deze maand.
    Ben wel blij als het weer voorbij is hoor :)

    Maar doe het met alle liefde inde wereld!
     
  9. BiancaB

    BiancaB Lid

    16 sep 2005
    23
    0
    0
    Huismoeder
    santpoort noord
    Ook ik doe mee met moeders v moeders, nu voor de tweede keer. Toen de zwangerschap van mijn eerste kindje op zich liet wachten stond ik op een wachtlijst waarschijnlijk had ik toen medicijnen moeten gaan slikken maar door een wonder werd ik gelukkig spontaan zwanger. Deze medicijnen kunnen gemaakt worden dankzij vrouwen die zwanger zijn of vrouwen in de overgang. Als deze personen niet de moeite zouden nemen om hun urine af te staan kunnen de medicijnen niet geproduceerd worden en dus een hoop vrouwen kinderloos blijven. Als je goed nadenkt over het feit dat je zelf niet spontaan zwanger zou kunnen raken zou je ook hopen op de hulp van de zwangere dames die de moeite willen nemen voor de hulp van het maken van deze medicijnen. Vorig jaar was er een flink tekort aan urine omdat er teweinig dames mededen dit betekende ook dat er een drastisch tekort aan medicijnen ontstond wat weer tot gevolg had dat er een tekort van het medicijn zou gaan komen, wat weer tot gevolg een langere wachtlijst in het ziekenhuis zou worden. Ze hebben in sommige regios een tekort aan consulentes van moeders van moeders vandaar dat in sommige regios geen urine opgehaald kan worden. Het klinkt heel raar maar ik zou mijzelf een grote egoist gevonden hebben als ik mij nu voor de tweede keer niet had aangemeld inderdaad het liefst had ik ook die rompslomp met bakken niet gehad en nergens aan hoeven denken om ze neer te zetten (ik doe er een vuilniszak om heen en ze worden bij mij uit de achtertuin gehaald om half 8 zodat niemand iets door heeft) maar als ik nadenk en verdrietige vrouwen voor de geest zie die zo graag zwanger willen worden en dat misschien kunnen worden door de hulp van mijn urine die ik anders door de riool had laten gaan,dan heb ik dat er zeker wel voor over. Hopelijk denken er meerdere mensen zo over, in ieder geval als ik mijn tijd met de bakken weer heb uitgezeten en klaar ben met moeders v moeders dan weet ik dat ik een goede daad heb verricht ook het kindje in mijn buik heeft ook al is het nog niet op deze wereld al iets goeds kunnen doen.

    gr. Bianca
     
  10. Deb

    Deb VIP lid

    19 jul 2005
    7.394
    0
    0
    Noord- Scharwoude
    Ja dat is zeker vreemd, Alkmaar is toch heel groot en die doet nu ook niet meer mee dan???


    nop toen ik me adres opgaf kreeg ik melding dat ik niet in hun regio zat
    idd alkmaar is zo groot verbaasde me ook giga
    dus vond het heel raar en ook erg jammer maar goe heeft nu geen zin meer :)

    gr debbie
     
  11. Wenniepenny

    Wenniepenny Fanatiek lid

    22 jul 2005
    3.329
    0
    0
    Ik heb ook meegedaan. Meedoen kan van de 6e tot de 16e week.
    Ze reageerden trouwens heel lief en begripvol toen ik ze belde om te zeggen dat ik geen nieuwe containers meer nodig had omdat het misgegaan was met de zwangerschap. Kreeg ik per post een paar dagen later een bloemenbon toegestuurd als teken van medeleven.

    Groetjes, Wendy
     
  12. tam27

    tam27 Fanatiek lid

    6 aug 2005
    3.173
    1
    38
    verpleegster
    Zuid-Holland
    Ik heb ook meegedaan van week 6 tot week 16, ik vind dit een heel goed initiatief. Bij ons ging het zwanger worden heel makkelijk, graag zou ik dan ook vrouwen willen helpen waarbij het minder makkelijk gaat.
     
  13. Veertje14

    Veertje14 Actief lid

    30 sep 2005
    392
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Spijkenisse
    Ik doe ook mee met moeders voor moeders, al valt het met die misselijkheid niet altijd mee.
    Ik ben inderdaad begonnen in mijn 6e week en doe mee tot 14 december.
    Ik vind het echt een super goed doel zeker omdat ik in mijn omgeving mensen heb die moeite hebben met zwanger raken.
    Ik heb tenslotte het geluk om binnen 3 maanden zwanger te kunnen raken.
    Ze maken er trouwens ook medicijnen van voor jongentjes waarvan de ballen niet helemaal zijn ingedaald.

    Veel liefs Veer
     
  14. wanda

    wanda Lid

    9 nov 2005
    5
    0
    0
    Hoi,

    Ik doe ook me met moeders voor moeders. Ik vind het een erg goed initiatief wat ze doen.
    Toenik met aanmelde kwamen ze eendag later al op bezoek. Ik werd goed geinformeerd over vanalles en nog wat. Ze kwam ook met een gewoon busje zonder opvallende teksten ofzo. Dat zag ik namelijk ook niet zo zitten! De kratten met de flessen, die zijn inderdaad wel een beetje aan de grote kant. Maargoed. Ook dat is voor een goed doel. Voor het aanmelden heb ik een boek gekregen met erg mooie foto's en teksten. En als ik klaar ben met mvm dan krijg ik een ontbijtserviesje van Dick Bruna. Leuk toch!

    Suc6 met je keuze!
     
  15. stamper

    stamper Bekend lid

    12 apr 2005
    739
    0
    0
    Vrouw
    huismoeder
    alkmaar
    hoi allemaal

    Ik wou ook heel erg graag meedoen ( heb bij mijn dochter wel meegedaan )
    Maar ik woon ook in alkmaar en ze komen hier niet meer ophalen . erg jammer .

    groetjes yvonne
     
  16. Jenny

    Jenny Fanatiek lid

    14 mei 2005
    1.432
    0
    0
    Begeleiding dagbesteding
    WW
    Hai, ik deed de vorige keer ook mee en ga nu ook weer meedoen. Heb me al opgegeven maar moet nog een weekje wachten dan zit ik in week 6. Het is een goed doel en je hoeft er weinig voor te doen en het belangrijkste is dat je er mensen mee helpt.
     

Deel Deze Pagina