Irritatie puntje..

Discussion in 'Zwangerschap' started by Proudmommy92, May 21, 2016.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Proudmommy92

Proudmommy92 Nieuw lid

Dec 13, 2015
    2
    0
    0
    NULL
    NULL
    #1 Proudmommy92, May 21, 2016
    Last edited: May 21, 2016
    Hey dames,

Ben op dit moment op het einde van mijn 36ste week zwangerschap. Dit is mn 2e zwangerschap. Waar ik mij dus heel erg aan irriteer is dat sommige mensen in mijn omgeving zich soms lijken te ergeren aan mij omdat ze denken dat ik "overdrijf". Bijvoorbeeld het niet te zwaar kunnen en mogen tillen tijdens je zwangerschap. Ben gister een zwaar meubelstuk voor de baby gaan kopen, en het is zoals jullie weten absoluut niet slim om zeker aan het einde van je zwangerschap te zwaar gaan tillen. Het is niet zo dat ik helemaal niet til want mijn dochter til ik af en toe gewoon op als zij dit wilt, en de boodschappen doe ik ook nog gewoon zelf. Als je dan word verteld van "ja je kan wel tillen maar je wilt gewoon niet" of "je klaagt teveel" voel je je op een of andere manier toch vervelend. Dit terwijl ik zo zelfstandig ben en alles liever zelf doe.
    Werd wel geholpen hoor daar niet van, en ben ze er heel dankbaar voor zij deden dit met alle liefde. Maar vind het gewoon vervelend als men denkt dat ik overdrijf.
    Groetjes Px

2. Abri

Abri VIP lid

Jun 16, 2010
    12,423
    3
    38
    Ik herken het gelukkig helemaal niet. Maar ik deed eigenlijk ook alles gewoon bij alledrie de zwangerschappen. Tillen (ook iets zwaarder) kan bijv ook prima, mits je maar naar je lijf luistert.

3. Daphne91

Daphne91 Fanatiek lid

Dec 5, 2013
    2,073
    465
    83
    Female
    Drenthe
    Dat is ook heel vervelend! Vorige week hebben we een schutting opgehaald en ook ik werd aangekeken waarom ik niet hielp met dragen. Ik ben uiteraard nog lang niet zo ver als jij, maar ik ga ook niet met zware spullen sjouwen. Veiligheid voor alles.

Probeer het van je af te zetten, uiteindelijk moet je juist aan de baby en aan jezelf denken. :)

4. esje1981

esje1981 Fanatiek lid

Sep 28, 2011
    1,490
    0
    0
    Dit dus.bij mijn laatste zwangerschap was zoon lief ook nog baby dus die moest wel getild worden.en ook gewoon meubels getild.luisteren naar je lichaam

5. Biny

Biny VIP lid

Feb 10, 2011
    17,556
    5,653
    113
    Female
    Nja, ik snap dat het steeds zwaarder word..

Maar niet mogen tillen... Tsjaa zolang je het nog gewoon kan is er niets aan de hand

6. moekkie

moekkie Actief lid

Nov 21, 2015
    350
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik herken het helemaal niet. Iedereen wil altijd alles van me overnemen:D

7. Hanneke

Hanneke VIP lid

Jun 18, 2007
    14,894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Ik heb daar eigenlijk ook geen last van, als ik echt iets heel zwaars heb laat ik mijn man dat tillen maar verder sjouw ik gewoon alles. Op mijn werk kan ik ook geen collega bellen en vragen te helpen, ook daar moet ik behoorlijk sjouwen om alle mensen verzorgd te krijgen. Gaat allemaal nog prima. Bij de vorige zwangerschap had ik een tweeling die nog getilt moest worden, daar kon ik ook niet steeds iemand voor vragen, gewoon gedaan dus zonder problemen.

8. Glaewil

Glaewil Bekend lid

Jul 26, 2015
    601
    96
    28
    Kijk en hier ben ik het dus ook eigenlijk helemaal niet mee eens. (Als je het hebt over ''zwaar'' tillen)
    Het is gewoon afgeraden dus waarom zou je het doen en de kans lopen dat er mischien iets mis gaat. Als je zwanger bent en je gaat door je rug, dan blijf je daar gewoon de hele zwangerschap hoogstwaarschijnlijk last van houden. Waarom die kans nemen?

Ik vindt dat de meeste nederlanders hier behoorlijk laks mee omgaan, inclusief veel zwangere dames!!

@Proudmummy
    Gewoon lekker niet doen als jij je er niet goed bij voelt en laat ze maar kletsen. :)
    Wel jammer dat er zo weinig begrip voor is idd.

9. meelanor

meelanor Fanatiek lid

Apr 29, 2012
    1,408
    142
    63
    Alphen, NB
    gewoon hulp vragen, tuurlijk waarschijnlijk kun je nog een zwaar ding tillen maar dat t kan wil niet zeggen dat t goed is. het wordt afgeraden punt! gewoon doen wat je VERSTAND je in geeft. je gevoel zegt waarschijnlijk ach... niet aanstellen, ik kan t zelf ;)

10. littleway

littleway Actief lid

Oct 16, 2014
    120
    1
    18
    NULL
    NULL
    Gewoon hulp daarbij vragen. Vorige zwangerschap had ik heel vroeg en super veel harde buiken en vele controles in zk. Deze zwangerschap heb ik mezelf voorgenomen om het gewoon rustig aan te doen. Boodschappen tillen nee doe ik niet. Mijn man kan dat prima even doen. Daarna ruim ik zelf gewoon op. Hetzelfde met was. Deze manden draag ik nu ook niet. Ook neem ik nu op tijd rust en ga ik even liggen. Ik merk dat ik daar goed op reageer. Andere hebben altijd wel een mening. Niets van aantrekken.

11. pietje1987

pietje1987 Niet meer actief

Tja, ik heb tot de laatste dag gewoon alles zelf getild wat ik kon tillen... Mocht ook gewoon hoor van de VK, het is niet zo dat het slecht is voor je kindje! Alleen kun je zelf wat sneller last krijgen van je rug of je banden.

Dus ja, met ruim 39 weken sleepte ik gewoon met alle boodschappen, tilde ik dozen en ja ook een meubel getild. Nooit ergens last van gehad.

Dat mensen zoiets zeggen, kan mij eigenlijk niet voorstellen dat dat gaat over 1x een meubel niet willen tillen...

12. ydNEW84

ydNEW84 Actief lid

Sep 19, 2015
    326
    1
    0
    ik wil ook alles zelf doen, maar de laatste weken til ik echt niet meer.. de ene aambei na de andere schiet te voorschijn.

Overigens heb ik dat ook voor mijn zwangerschap al heel snel, maar nu helemaal! Dus ik til helemaal niets meer :)

13. Ballon

Ballon Niet meer actief

Iedereen is anders. De een kan wel tillen en heft nergens last van. De ander kan niet tillen omdat ze dan bv harde buiken als gevolg heeft.

This niet zo dat wanneer je tilt, de baby eruit floept. Het heeft meer te maken met dat alles weker is en je gewoon sneller klachten kunt krijgen.

Doen wat voor jou het beste voelt en de rest laten kletsen, je hoeft je tegenover niemand te verantwoorden :)

14. Paardenbloem

Paardenbloem Niet meer actief

Helemaal mee eens!

15. NdNk

NdNk Fanatiek lid

Mar 8, 2012
    2,321
    1,421
    113
    Female
    Liever een beetje voorzichtig zijn met je spieren dan te veel en te ver gaan en vervolgens iets eraan overhouden.
    Het is voor iedereen verschillend en daarom ook moeilijk te vergelijken.
    Elk lichaam reageert anders op een zwangerschap, simpelweg omdat we allemaal uniek zijn...Laten we dan vooral niet gaan invullen voor wat een ander wel of niet kan ;)

@Ts....ik herken het gelukkig niet. Ook al heb ik ook wel grenzen aan moeten geven. Ik denk dat dat bij sommige mensen gewoon nodig is :cool:

16. Paardenbloem

Paardenbloem Niet meer actief

Ik vind het ook best wel dom dat bijv. pas een andere zwangere me vertelde eigenlijk heel veel en heel zwaar te tillen op haar werk maar ze was er min of meer trots op.. Beetje zuinig zijn op je lichaam kan geen kwaad lijkt me. Volgens mijn bekkenfysio kun je door nu teveel te doen (wellicht onbewust) ook meer kans lopen op bekken-, verzakkings-, en incontinentieklachten na je zwangerschap. Schijnt dat dit daarom in ontwikkelingslanden ook extreem veel voorkomt omdat vrouwen daar tot heel kort voor en vrij snel na de bevalling gewoon zwaar werk doen en einden lopen.

17. knutselkitty

knutselkitty Fanatiek lid

Jan 30, 2013
    2,026
    66
    48
    Female
    Sprookjesbos
    Balen dat mensen zo jou erop aankijken, sla die woorden in de wind zou ik zeggen

Hier wordt ook alles uit mijn handen gehaald, mag al sinds week 9 niks meer tillen van ouders/schoonouders ;) en met de verhuizing rond week 18 mocht ik ook niet helpen van alle mannen ;)

Succes met de laatste loodjes :)

18. Chelsey88

Chelsey88 Bekend lid

Oct 5, 2014
    505
    589
    93
    Ik herken het helemaal niet vanuit mijn omgeving. Ik vind het juist enorm vervelend dat iedereen denkt dat ik niks meer kan. Ik doe alles nog zelf, maar de grens is bij iedereen anders.
    Zolang je naar je lichaam luistert ipv naar je omgeving is het goed toch.

19. Bioluun

Bioluun Fanatiek lid

Sep 20, 2015
    3,983
    1,639
    113
    Ik vind het ook erg irritant dat iedereen hier steeds alles uit mijn handen neemt, maar ben er ook echt blij mee dat ze het doen. Tillen is voor ieder lichaam een andere belasting. Je bekken (die voel ik meteen als ik teveel getild heb), je placenta als die te laag ligt, je rug, aambeien: allerlei risico's. En bij m'n eerste twee zwangerschappen heb ik ook veel getild hoor, maar nu lukt dat niet. Alleen voor mijn kinderen maak ik graag een uitzondering als het nodig is.

Prima als mensen hier vertellen dat ze nog alles tillen maar ga aub niet voorbij aan het feit dat dat niet voor iedereen is weggelegd. Ts schreef het topic niet om zich hier slechter over te gaan voelen.

20. Abri

Abri VIP lid

Jun 16, 2010
    12,423
    3
    38
    Misschien omdat in de originele post stond dat ze zoals iedereen wel weet niet mag tillen als zwangere ;) Maar het is ook voor iedereen anders inderdaad. Jammer als de omgeving daar niet echt begrip voor kan opbrengen.

Share This Page