Even in t kort mijn verhaal. Een 2e kindje met mijn huidige partner zal niet zo gemakkelijk gaan. We hebben onze eerste icsi behandeling gehad. Vrijdag op dag 11 na terugplaatsing hartstikke zwanger! Had al stiekem eerder getest en je zag de streepjes mooi oplopen. Zaterdag een clearing blue gedaan voor de leuk, die gaf netjes 2-3 aan. Een half uurtje later bloed, veel bloed, precies als een menstruatie. In paniek het ziekenhuis gebeld, maar die konden niks. Bloeden bleef, echt donkerrood hele plasjes in het toilet , geen pijn of koorts. Maandag de fertiliteit poli gebeld. Ik moet donderdag nog een test doen om te kijken of de streep weg is of minder. Ik (stuk ongeduld) vandaag nog ff getest en hij was weer opgelopen . Ik ben voor mijn gevoel "gewoon" ongesteld, tis precies het zelfde. Alleen nu met het verdriet wetende dat ik zwanger was. Wie heeft hier ervaring mee en wat kan ik het beste aangeven dat ze in het ziekenhuis moeten doen? Ik ben bang dat ze me afschepen met wacht maar tot je al geplande echo van 10 augustus want nu zien we toch nog niks... Dat idee had ik al een beetje want de verpleegkundige bleef maar hameren op dat je nu niks ziet. Ik ga er van uit dat t een miskraam is. Maar ik wil helemaal zekerheid dat ok echt netjes leeg ben enzo. Ik hoop dat ik het dan een plekje kan geven... Want die onzekerheid is verschrikkelijk. Zeker als je dus al langer bezig bent en een heel traject hebt ondergaan. Alvast bedankt.
Na een miskraam kreeg ik altijd 2 weken later een echo om te kijken of ik schoon was. Het is niet raar als ze je laten wachten tot 10 aug, want als er nog wat zit en in leven is, is dat dan goed te zien. Het is nu echt nog te vroeg om iets te zien van een zwangerschap. Wat je wel kunt vragen, is of je hcg mag prikken en dan 4 dagen later nog een keer. is het gestegen dan is er kans dat het nog goed zit. is het dalende dan weet je dat het mis is. Sterkte met deze vreselijke wachtperiode.
Maar je zou (straks rond 5 weken) iig al een vrucht zakje moeten kunnen zien. Dat er geen embryo met hartslag zal zijn dat snap ik wel. Ik bloed nog steeds. Af en toe een stolsel, niet zo veel. Echt gewoon een menstruatie.
Ja met 5 weken zou je een vruchtzak moeten zien, maar dan weet je nog niet of het een vitale zwangerschap is omdat er dan nog geen hartje klopt. Denk dat ze je daarom laten wachten tot 10 aug. Heel vervelend maar de zh hebben nogal een afwachtende houding. Heb me daar ook wel eens over verbaast. Wat je omschrijft klinkt niet goed, als je een menstruatie aan bloed verliest op zo'n termijn is het vaak ook een vroege miskraam. Wat verdrietig....Ik hoop toch voor je op een goede afloop, sterkte!!
Ja ik heb zo iets van: ik zie liever snel al dat ik leeg ben van binnen dan dat ik er nog zo lang op moet wachten.
Dat klinkt niet goed wat vervelend zeg!!! Ik zou om een echo vragen voor over ongeveer 1,5 - 2 weken en evt om hcg testen vragen. Een echo nu zie je gewoon nog niks op.. Weet helaas hoe het voelt! Heel vee sterkte!!
Maar hoezo niks te zien? Je zou toch al iets van een vrucht zakje moeten kunnen zien? Als dat er dus niet is weet ik genoeg. Ik hoef niet 2 weken te wachten op Eem hartje wat toch niet meer klopt.
Maar hoezo niks te zien? Je zou toch al iets van een vrucht zakje moeten kunnen zien? Als dat er dus niet is weet ik genoeg. Ik hoef niet 2 weken te wachten op Eem hartje wat toch niet meer gaat kloppen
Of je baarmoeder mooi leeg is of niet zie je vaak pas later. Bij m'n eerste miskraam duurde dat 10 weken... En bij de echo met 6 weken was nog niet duidelijk of wel of geen miskraam was. Er was geen kloppend hartje maar nog vanalles te zien. Bij m'n tweede duurde het na de curettage, waarin alles weg is gehaald nog 5 weken voor de baarmoeder leeg was. Maar als je perse nu een echo wilt, moet je gewoon bellen en afdwingen! en dan aangeven of ze willen checken of er überhaupt een zwangerschap zit of niet, dat zal je ziekenhuis ook begrijpen toch!
Wss net het vrichtzakje verloren. Een klein geel achtig roze weefsel bolletje wat ook echt een soort zakje was. Op een besloten fb groep herkende ze t ook. Gekke is, gisteren verloor ik ook iets wat er heel erg op leek. Zouden het er nu al 2 kunnen zijn? En verklaard dat de donkere oplopende testen misschien?
Dan ben je verder dan 4 weken hoor als je een vruchtzakje verliest. Met 4 weken is een zwangerschap nog microscopisch klein...hooguit 0,5mm-1mm
Ik heb de 11e een embryo van 3 dagen terug geplaatst gekregen. Meerdere mensen op een speciale fb pagina herkende het... Ik heb voor de zekerheid ook foto's naar het ziekenhuis gestuurd.
Dit is iig geen vruchtzakje van 4 wkn zwangerschap. Dat is echt millimeters groot. En amper herkenbaar wanneer je bloed verliest.
Lijkt er wel op....maar dan zou je toch echt verder moeten zijn??? Mss een te snelle groeier dan waardoor het afstootte? Zoiets verloor ik alleen rond de 6wk. Bij 4wk, 5 wk nooit iets herkenbaars gezien in al het bloed. Bewaar het en neem het mee naar de gyn.
Het is zo gek. Zelfs via google heb ik een foto gezien van zon zelfde iets wat ook idd een miskraam was maar ook het ziekenhuis zegt dat het te groot is Toch ziet het er zo uit... Wat onwijs gek! Ik weet zeker dat ik niet verder was aangezien dit om een icsi behandeling gaat. Maandag krijg ik een echo om te zien of ik idd leeg ben... Ga ik wel van uit.
Het lijkt inderdaad een vruchtzakje... Heb je over een tijdje nog een echo? Bij mij konden ze overigens wel rond 6.5 weken zien dat het niet goed groeide en met 8 weken dat het zeker niet goed was...
Ja het ziekenhuis vind het dus te groot. Ik zou nog maar net over de 4 weken zijn. Ik krijg maandag een echo.