Miskraam?

Discussion in 'Miskraam' started by HMH36, Jul 29, 2016.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. HMH36

HMH36 Niet meer actief

Hoi, ik zet m even als nieuw onderwerp in, weet niet of oude gelezen wordt.
    Zondag stolsels verloren met 4.4 weken, gynaecoloog zegt afwachten en kan niet uit foto van stolsels opmaken of t een miskraam was. Ik heb dit alleen zondag gehad (3 gelachtige rode stolsels) bruin bloed, wel best wat ongesteldheidskrampen maar maandag alleen nog paar druppels bruin. Mijn temp blijft ook nog net zo hoog. Ik word gek van onzekerheid..ben ik nu wel of niet nog zwanger van levend vruchtje (zolang temp hoog is heeft geen zin om te testen lijkt me ivm hormonen die nog in lijf zitten waardoor temp hoog blijft, dit was vorige miskraam -met 10weken- zo)..Ik voel me verder niet zwanger maar kwam vorige x pas met 6 weken (nu 5).

Weet iemand of het na een vroege miskraam (4.4) ook zo lang duurt voordat temperatuur zakt en echte bloeding op gang komt?

2. pandavliegen

pandavliegen Fanatiek lid

Jan 17, 2014
    3,675
    80
    48
    Mars
    Denk dat je nu op basis van dit nog niks kan zeggen.. 50/50 kans dat het een miskraam wordt of niet... helaas zit er echt niks anders op dan wachten :(

Wanneer heb je een echo staan?

3. HMH36

HMH36 Niet meer actief

De 8e pas echo. Net vk gesproken die zegt dat t met stolsels toch echt meestal niet goed is.
    Iemand hier nog ervaring mee?

4. pandavliegen

pandavliegen Fanatiek lid

Jan 17, 2014
    3,675
    80
    48
    Mars
    ja ik, had eerst 3 dagen bruin en toen rood, pas na 4 dagen kwamen er stolsels mee, en krampen, dat heeft toen ruim 6 weken geduurd.

(was toen ook 6 weken zwanger).

5. HMH36

HMH36 Niet meer actief

Niemand verder ervaring met vroege miskraam en temperatuur? en of er wel of geen bloeding verder op gang kwam?

6. Panter

Panter VIP lid

Mar 14, 2011
    13,710
    4,559
    113
    bij mij zette het alle keren binnen 1-4 uren goed door. Het kan best zijn dat je gewoon nog zwanger bent hoor. Bloedverlies wil niet altijd zeggen dat je een miskraam hebt..ik hoop het beste voor je.

7. zonnetje2015

zonnetje2015 VIP lid

Sep 13, 2014
    9,446
    4,241
    113
    Je andere topic wordt nog gewoon gelezen hoor. Zou t wel bij een topic houden. 2 is niet toegestaan.

Met 4w4d kun je nog niks zeggen over de afloop. Stolsels klinken niet goed maar wonderen bestaan...
    Heb je nog ern test gedaan? Vaak lopen die bij een vroege mk snel af.

8. Frummels

Frummels Fanatiek lid

Mar 31, 2015
    4,475
    2,835
    113
    Female
    Bij mijn miskramen bleef mijn temp de eerste dagen van het bloedverlies nog hoog voor hij daalde. Bij mijn vroege miskraam van deze week daalde mijn temperatuur wel op de dag dat het bloeden doorbrak (avond ervoor al wel wat bruinverlies). Succes meis, meestal zijn stolsels geen goed teken, maar ik zal voor je duimen.

9. HMH36

HMH36 Niet meer actief

Dank je Frummels, wat rot voor je dat je het al een paar keer hebt meegemaakt!
    Nu 10 dagen later is mijn temp nog steeds hoog
    My Ovulation Chart">http://www.fertilityfriend.com/home/65b80a/">My Ovulation Chart
    dus ook nog geen kans op een nieuwe cyclus/poging :(

Test was zondag nog knalpositief...
    Voel me niet echt zwanger maar er zijn wel wat klachten (moe, veel -snachts- plassen, beetje misselijk) maar zou ook van de spanning kunnen zijn.
    Nog steeds afwachten dus ..tot a.s. maandag echo dan weet ik het eindelijk zeker (nou ja mocht het positief zijn kan het alsnog misgaan natuurlijk, dat was vorige zwangerschap ook zo gegaan helaas).

10. Frummels

Frummels Fanatiek lid

Mar 31, 2015
    4,475
    2,835
    113
    Female
    Ik denk dat je temp nog hoog is omdat het vruchtje er nog zit (levend of niet). Je lijf staat iig nog in zwangermodus war hopelijk positief is.

Ik denk dat er verschillende opties zijn die voor de hand liggen:
    -missed abortion/niet volledige miskraam
    -tweelingzwangerschap waarvan er eentje het niet gered heeft, de ander dit er nog. Ze noemen dat een vanishing twin.
    -hematoom in je baarmoeder (is bloeding wat leidt tot stolsels).

Optie 2 had ik bij m'n eerste zwangershap, optie 3 bij m'n tweede zwangerschap. Allebei niet goed afgelopen maar er zijn zeker succesverhalen te vinden hierover te vinden op het internet.

Hoe ver ben je maandag? Spannend hoor! Hoop dat het goed zit!

11. HMH36

HMH36 Niet meer actief

Bedankt voor je reactie. Die optie 3 kende ik nog niet, wat naar allemaal. Ik ben ook erg bang voor missed abortion, weer, die had ik mn vorige (en allereerste zwangerschap ook). Maandag ben ik 6+5 .. zo moeilijk om het een beetje los te kunnen laten..die onzekerheid..maar toch niets aan te doen nu helaas.

12. Frummels

Frummels Fanatiek lid

Mar 31, 2015
    4,475
    2,835
    113
    Female
    Kan je niet morgen al een echo krijgen dan? Of kon het pas maandag?
    Hoe gaat het nu met je? Zo naar al die onzekerheid...

13. HMH36

HMH36 Niet meer actief

Nee vonden ze te vroeg..we proberen maar wat leuks ter afleiding te doen. Maar dit is een beproeving. Ik ga ook telkens heen en weer tussen wel of geen symptomen, ze zijn veel minder dan de vorige x met 6 weken, maar ja schijnt elke keer anders te kunnen zijn.
    Als het een mised abortion is kom ik maandag weer voor de keuze: nog langer afwachten (dat trek ik niet meer, wil zo graag verder), abortuspil of weer curettage. Die laatste heb ik als traumatisch ervaren...en erg bang voor verklevingen. Stiekem heb ik nog hoop maar moet erop voorbereid zijn dat t weer niet goed zit.
    Is het bij jou de derde keer wel gelukt?

14. Frummels

Frummels Fanatiek lid

Mar 31, 2015
    4,475
    2,835
    113
    Female
    Snee helaas, kijk maar naar mn handtekening...net mk 3 gehad.
    Ik heb het twee keer opgewekt met medicatie en heb daar goede ervaringen mee, kreeg mifegyne en cytotec.

Zijn je symptomen vanaf het begin al weinig of verminderd? Ik voelde het alle keren toen het niet goed zat, al wist ik het toen nog niet zeker. Maar mn lijf voelde anders en mn symptomen werden minder of verdwenen.

Ik blijf nog even heel hard duimen en hopen voor je.

15. HMH36

HMH36 Niet meer actief

Oh ik zag je handtekening niet, stond uitgeschakeld. Jee wat verdrietig voor je :( Is er al onderzoek naar eventuele oorzaken?
    Mijn symptomen zijn afgelopen week wel toegenomen maar niet zo veel en heftig als vorige keer. Vandaag nog knalpositieve test en hoge temp. maar ja vorige keer missed abortion was dat ook, zegt zo weinig eigenlijk..ik laat t maandag weten.

16. Frummels

Frummels Fanatiek lid

Mar 31, 2015
    4,475
    2,835
    113
    Female
    Ja dat is gedaan, maar daar is niets uitgekomen.

Succes morgen meis, ben benieuwd!

17. HMH36

HMH36 Niet meer actief

We hebben een kloppend hartje! Alles zag er normaal uit, de gyn zei dat ie heel veel vrouwen met stolsels en bloedverlies tegenkwam met goede afloop..nou ja 50/50 denk ik zo. Nu hopen dat het deze x wel goed blijft gaan (vorige x ook na 2 goede echo's alsnog MA)...voor nu i.i.g. weer even opgelucht en blij.
    Duim voor je dat t bij jou volgende keer wel goed gaat frummels!

Share This Page