Spanningen en stress...

Discussion in 'Even voorstellen' started by NatasjaR, Aug 9, 2016.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. NatasjaR

NatasjaR Nieuw lid

Aug 9, 2016
    4
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik wil me graag even voorstellen. Ik ben Natasja, 37 jaar oud en zwanger van mijn aller eerste kindje. Dit zou een mooie periode moeten zijn van volop genieten maar het tegendeel is helaas waar :( Ik ben enorm ziek (nu nog steeds en ik zit inmiddels in de 15e week). Het vele braken neem ik op de koop toe, dat is niet erg. Vanaf dag 1 heb ik last van bloedingen. Deze hielden aan tot ik 11/12 weken zwanger was. Meerdere echo`s gehad bij de verloskundige, gelukkig was waarop elke keer het hartje zichtbaar. Mijn partner en ik hebben ervoor gekozen om de combinatietest te doen. Helaas een zorgwekkende uitslag. Op alle drie een verhoogd risico en Down sprong eruit met een kansberekening van 1 op 18. De echo`s van het kindje zien er goed uit. Geen verdikte nekplooi, zover zichtbaar geen groeiachterstand of andere zichtbare afwijkingen (neusbeentje is aanwezig). De negatieve kansberekening komt voort uit het bloedonderzoek (en leeftijd maar met name het bloedonderzoek). De PAPP A waarde is schrikbarend laag (1 is de norm, mijn waarde is 0,13). We zijn nu in afwachting van de NIPT, de uitslag volgt het als het goed is morgen..

Hopelijk kunnen we vanaf morgen eindelijk gaan genieten van het kleine wondertje in mijn buik...

Zijn er hier mensen met dezelfde ervaring m.b.t. de combinatietest en die me misschien een beetje kunnen geruststellen?

2. Selina1984

Selina1984 Fanatiek lid

Mar 14, 2011
    1,460
    11
    38
    Female
    meid, geen ervaring, maar wat een rollercoaster. Veel sterkte en hoop op een mooie uitslag en dat jullie dan eindelijk lekker kunnen genieten.

3. Kristientje

Kristientje Fanatiek lid

Jul 11, 2015
    1,035
    419
    83
    Thuisblijfmama
    Zeeland
    Welkom hier!

Ik was 27 toen ik zwanger was van mijn zoontje, had ook slechte combinatietest met slechte bloedwaardes. Nekplooi was 2,7. Neusbeentje was aanwezig.
    Nipt bleek goed, en ondertussen ben ik 5 maanden mama van een kerngezond jongetje. Succes en sterkte, het is slopend.

4. NatasjaR

NatasjaR Nieuw lid

Aug 9, 2016
    4
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dank voor jullie reacties.
    Vandaag zouden we de uitslag van de NIPT krijgen maar het ziekenhuis in Maastricht belde op met de mededeling dat de uitslag nog niet binnen was gekomen. Nu weer elke dag afwachten tot de uitslag er is. We wachten inmiddels 11 dagen op de uitslag. Het ziekenhuis zei dat de uitslag binnen nu en 1 week zal volgen..

5. Kristientje

Kristientje Fanatiek lid

Jul 11, 2015
    1,035
    419
    83
    Thuisblijfmama
    Zeeland
    Bij mij duurde het 10 werkdagen, 2 weken dus. Ik kreeg de uitslag trouwens via mail. (via Gendia)
    Succes en ik duim voor een goede uitslag!! :) Hou je ons op de hoogte?

6. NatasjaR

NatasjaR Nieuw lid

Aug 9, 2016
    4
    0
    0
    NULL
    NULL
    10 werkdagen? Dan hebben wij nog enkele dagen te gaan.
    Dit is dag 10 (foutje in vorig bericht) en er zit een weekend tussen.

Ik laat wat weten als de uitslag bekend is.

7. NatasjaR

NatasjaR Nieuw lid

Aug 9, 2016
    4
    0
    0
    NULL
    NULL
    Vandaag de uitslag ontvangen van de NIPT.
    Geen trisomie 21, 18 en 13 aangetroffen maar wel 16.
    Schijnt vaker voor te komen maar dan met name bij miskramen in het eerst trimester. Ik ben inmiddels al een tijdje het eerst trimester voorbij.

Het is mogelijk dat d afwijking in de placenta zit en niet in het kindje, dan is de kans op een gezond kindje nog steeds aanwezig. Als het kindje wel trisomie 16 heeft, dan is het niet levensvatbaar. Morgen ga ik alweer naar het ziekenhuis voor een GUO, vruchtwaterpunctie en een gesprek met de geneticus.

Niet de uitslag waarop ik had gehoopt..

8. julia80

julia80 Fanatiek lid

Jan 11, 2014
    4,611
    2,404
    113
    Ach meid wat afschuwelijk voor je...
    Veel sterkte!

9. Kristientje

Kristientje Fanatiek lid

Jul 11, 2015
    1,035
    419
    83
    Thuisblijfmama
    Zeeland
    Natasja, wat een vreselijk onzekere tijd voor jullie! :( Ik hoop dat je toch een gezond kindje draagt. Veel sterkte en succes met de vruchtwaterpunctie. Mijn duimen draaien.

10. Zara75

Zara75 VIP lid

Jul 10, 2007
    12,033
    6,135
    113
    Happyland
    Vreselijk, wat een spanning zeg. Ik hoop dat je goed nieuws zult krijgen. Veel sterkte. Xx

11. Moederworden

Moederworden Bekend lid

Apr 16, 2011
    851
    0
    16
    Receptioniste
    Haarlemmermeer
    Vreselijk voor jou en je man.
    Heel veel sterkte, hoop op al het goeds voor jullie kindje

Share This Page