Onregelmatige cyclus, geen kloppend hartje eerste echo

Discussion in 'Miskraam' started by Jennii, Aug 18, 2016.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Jennii

Jennii Actief lid

Apr 12, 2014
    116
    1
    0
    Pedagogisch medewerkster
    Den haag
    Hee meiden,

Ik heb pcos waardoor een onregelmatige cyclus.
    Totaal onverwacht zijn wij spontaan zwanger geraakt.
    Ik heb vanaf 3 augustus t/m vorige week 3 positieve testen gehad.
    Afgelopen dinsdag hebben we onze eerste echo gehad. Al meteen bleek het vruchtje nog klein en is er gekozen een inwendige echo te doen.
    Vk schatte het vruchtje op 7 wk en 3 dgn maar er was geen hartactiviteit. Ze was nog aan het "zoeken" maar omdat ik in tranen uitbarstte is ze gestopt.
    Er werd verteld dat we een miskraam zouden krijgen en hier wordt een week op gewacht. Ik voel me nog steeds zwanger met alle kwaaltjes en heb nog niks van bloedverlies gehad, geen druppel.

Waarschijnlijk maak ik mezelf gek, maar is er een mogelijkheid dat de vk verkeerd geschat heeft en dat ik minder ver ben? iemand die dit meegemaakt heeft?

Dinsdag neemt de vk contact met mij op, als de miskraam dan nog niet spontaan is begonnen wil ze over gaan op medicijnen. Wij hebben wel bedacht eerst nog een echo te vragen voor ik de medicijnen in neem.

wat een verdriet en wat een onzekerheid. Dat wachten is haast ondraaglijk en toch wil ik 'het' niet kwijt...

2. Happyjoy

Happyjoy Bekend lid

Jun 21, 2016
    848
    10
    18
    Wat een nare onzekere periode! Ik heb hetzelfde gevoel gehad. Hebben ze t wel bij het rechte eind? Ben ik misschien minder ver? Sommige mensen testen nu eenmaal al vrij snel positief dus de kans is natuurlijk aanwezig dat je minder ver bent. Ik raad je aan om je door te laten sturen naar de gynaecoloog en zijn/haar oordeel aan te horen. Het is ontzettend naar en verdrietig, ik hoop dat het goed uitpakt voor je. Luister vooral naar je eigen gevoel en laat je niet afschepen! Sterkte

3. Zonne straal

Zonne straal Actief lid

Jan 3, 2014
    466
    95
    28
    Hee jeetje wat vreselijk! Zeker als je dan toch onverwachts zwanger raakt en dan een gat in de lucht springt.

Als je niet precies weet hoe je cyclus is, kan je idd misschien zo maar minder ver zijn. Maar ik snap ook als de vk niks ziet (en waarschijnlijk ook wel enige ervaring heeft),dat ze je wilt voorbereiden op een miskraam. Dat je daar rekening mee kan houden.) Als je begrijp wat ik bedoel, valse hoop is ook niks. Heb je misschien wel zien bewegen??

Ik zit op dit moment te wachten op een miskraam. Wij hebben afgelopen maandag een echo gehad omdat we dan 10 wk zwanger zouden zijn. (daarvoor 3,5 week op vakantie geweest)
    Maar deze was dus niet goed, geen kloppend hartje (daarvoor wel) en bewoog niet.
    waarschijnlijk is het gestopt met 8,5 week, zo ver kon ze dat kon zien aan de grote van het vruchtje. Heel verdrietige en onwerkelijk! Omdat ik geen bloedverlies had en niks raar voelde. Maar wel een onderbuik gevoel had, als het maar goed is, na zoveel weken.

Aangezien ik nu al, 1,5 week 'bezig' ben om het af te stoten.omdat het hartje is gestopt en nog niet echt bloed verlies(deze week begonnen). Vandaag naar de gyn, geweest je krijgt een doorverwijzing van de vk. en nu langs geweest en hij heeft nog een keer alles gecheckt en idd geen hartslag.
    Nu in mmm voor het opwekken van een miskraam. Ik heb 2 dochters en dit was van harte welkom,maar blijkbaar was er niet iets goed. en dat is zomaar mogelijk voor de 12 weken.

Maar ze gaan je echt geen pillen zomaar geven. Zou dit jullie 1e zwangerschap zijn?

En ja bloed, dan kan zomaar nog even duren zijn mijn gyn. Ligt aan je hcg hormoon, wanneer dit minder word.

Maar ja zover is het bij ook nog niet bij jullie! HEEEL onzeker dit allemaal, maar hoe moeilijk het misschien ook is om toch die week af te wachten en zolang je je 'zwanger' voelt en klachten hebt is het volgens alleen maar goed. Het zou zomaar 2 kanten uitgaan, wel zwanger of niet zwanger. Ook op de negatieve uitslag kan je je voorbereiden.

Sorry voor het lange verhaal. Hopelijk heb je er een beetje iets aan!
    Heel veel sterkt en dikke knuffel.
    Probeer leuke dingen te ondernemen zodat de dagen voorbij vliegen.

4. Jennii

Jennii Actief lid

Apr 12, 2014
    116
    1
    0
    Pedagogisch medewerkster
    Den haag
    Bedankt voor je berichtje!
    Ook jij heel veel sterkte! Vreselijk om mee te maken!

Dit is mijn tweede zwangerschap en ben dit keer gek genoeg zieker dan bij mijn eerste zwangerschap. Ik ga er inderdaad wel van uit dat we mogen vertrouwen op de kundigheid van de vk. Om een of andere reden blijft die twijfel maar dat zal vast zijn doordat ik zelf geen teken voel/merk van een komende miskraam. Natuurlijk blijft de hoop dat het goed komt.

Afwachten dan maar...
    Veel sterkte!

5. Jennii

Jennii Actief lid

Apr 12, 2014
    116
    1
    0
    Pedagogisch medewerkster
    Den haag
    Bedankt voor je berichtje!
    We willen, voor we overgaan op medicatie, sowieso nog een echo. Als deze geweigerd wordt of als we daarna nog onzeker zijn laat ik me sowieso doorverwijzen naar een gyn. Ik weiger aan de medicatie te gaan voor ik 100% zeker ben.

Afwachten maar...

Mag ik vragen wat er uiteindelijk bij jou uitgekomen is?

6. Happyjoy

Happyjoy Bekend lid

Jun 21, 2016
    848
    10
    18
    Stom is dat hé., als die symptomen gewoon blijven. Ik zou idd sowieso nog een echo laten maken, en denk da een vk dat zelf ook wilt om zeker te zijn. Ik snap wel dat je niet durft te hopen, je wilt natuurlijk niet teleurgesteld worden. Toch zeg ik altijd: probeer positief te blijven tot het tegendeel is bewezen. Hoe moeilijk dat ook zal zijn...

Ik had een vroege echo met 6 weken ivm een familielid dat op sterven lag. 2 weken later de volgende echo en toen bleek dat er niet voldoende groei was. Als dat de eerste echo was geweest was er nog geen reden tot paniek , dan dachten ze dat ik minder ver was. Echter zagen ze nu het verschil tussen de 2 echo's en dat was niet voldoende. Toen naar gynaecoloog om de opties te bespreken en deze was overtuigd (samen met 2 anderw die hebben meegekeken) van een mola zwangerschap. Een heel lang medisch traject waarin we zelfs al hebben gesproken over chemo kuren etc. Dan stort je wereld echt in... dat een zwangerschap mis gaat is heel verdrietig, maar je staat er geen seconde bij stil dat het ook nare gevolgen voor jezelf kan hebben. Gelukkig bleken ze erlangs te zitten en was er sprake van een miskraam. Een zeer gecompliceerde, veel te hoog hcg en een woeker groei van placenta. Het klinkt heel stom, maar de diagnose 'miskraam' kwam voor mij min of meer als cadeautje. Ik had me voorbereid op zoveel erger...

7. Jennii

Jennii Actief lid

Apr 12, 2014
    116
    1
    0
    Pedagogisch medewerkster
    Den haag
    jeetje van heftig zeg! Gelukkig was dit niet het geval en ik kan me voorstellen dat een miskraam dan bijna een soort opluchting is!

Het is niet met jouw situatie te vergelijken maar ik had onrustige cellen bij mijn baarmoedermond waardoor ik begin dit jaar een lis heb ondergaan waarbij ze een stuk van mijn baarmoedermond hebben weg gehaald. Dit hoeft geen nadelige gevolgen te hebben voor het zwanger worden maar dit kan wel als er dik littekenweefsel is ontstaan. Ik denk dat dit bij mij wel het geval is aangezien ze het 3x opnieuw hebben moeten dicht branden. Dit in combinatie met pcos zorgde voor onze beslissing om niks van anticonceptie te gebruiken maar we wilde ook niet heel erg met 'het zwanger worden' bezig zijn. Dit bracht vorige keer erg veel stress met zich mee waardoor ik erg veel afgevallen was. Dat we nu zo snel zwanger zijn was voor ons dus echt een klein wondertje! Misschien dat de klap daarom extra hard aankwam.
    Ik wil wel positief blijven maar ben bang dat de klap dan nogmaals komt...

8. Happyjoy

Happyjoy Bekend lid

Jun 21, 2016
    848
    10
    18
    Ai dat is een vervelende voorgeschiedenis... ik neem aan dat je vk hier wel van op de hoogte is?
    Het frustrerende is het afwachten hé... je kunt niets meer doen dan dat. Ik hoop zo voor je dat t goed zit!

9. zonnetje2015

zonnetje2015 VIP lid

Sep 13, 2014
    9,446
    4,241
    113
    Stel dat 3-8 10dpo zat ben je nu 6 weken.. Ik zou nog niet van t ergste uitgaan hoor. Met 6 weken ksn t hartje net kloppen of net niet.
    De echo gaf als meting 7.3? Dan zou je idd een hartje verwachten.. Maar aangezien meten zo klein moeilijk is kan t zomaar anders uitpakken..

10. Jennii

Jennii Actief lid

Apr 12, 2014
    116
    1
    0
    Pedagogisch medewerkster
    Den haag
    De eerste dag van m'n laatste menstruatie was 4 juni. Aangezien ik nooit een regelmatige cyclus heb gehad kan ik daar dus helemaal niks mee. Het varieert echt van 5 weken tot zelfs 5 maanden. Ik heb dit keer ook geen eisprong gevoeld dus daar heb ik ook niks aan. Bij mijn vorige zwangerschap had ik die wel gevoeld en wisten we dus precies hoe ver ik was. Bij de eerste echo (van mijn vorige zwangerschap) zaten ze er toen ruim 2 weken naast! De echo die ze een week later deden scheelde een dag met onze eigen berekening. Misschien ben ik daarom ook extra onzeker. Dat was toen wel bij de gyn en deze zwangerschap was de echo bij de vk.

Wel zei de vk dat ze zeker wist dat het niet jonger was en dat het hartje echt zou moeten kloppen...
    Het zal vast valse hoop zijn.

11. Zonne straal

Zonne straal Actief lid

Jan 3, 2014
    466
    95
    28
    Heftig hoor! Ik duim voor je mee dat je toch minder ver was... Maar iddd valse hoop wil je ook niet sterkte!
    Het weer word wel mooi deze week 😝

12. Elyn

Elyn Actief lid

Feb 3, 2013
    103
    0
    16
    NULL
    Overijssel
    Meid, ten eerste; een hele dikke knuffel. Voor jou was dit al jouw kindje en nu moet je er afstand van nemen, terwijl je hele lijf nog zwanger is. Ik heb hetzelfde meegemaakt, tot de traantjes op de onderzoekstafel tot de vertwijfeling...ik droeg al zwangerschapkleding bij de eerst echo.
    Ik kreeg ook gelijk boekjes mee met informatie over een miskraam, dat voelde zo vreemd...alsof dit niet over mij ging.

Ik verloor ook niets, maar heb gekozen voor cyotec. Dit was heftig en ingrijpend, maar ik heb zelf kunnen voelen dat ik het verloor en dat is voor mijn verwerking prettig geweest. Mijn nasleep was en is pittig en naar, zie hiervoor mijn topic elders in dit forum onder 'miskraam'. Hiermee wil ik jou niet ontmoedigen, ik kijk namelijk niet ontevreden terug op Cyotec, maar het risico is dus wel dat er restweefsel kan blijven zitten. Heel veel sterkte samen en....praat erover met elkaar en met je dierbaren. Het gaf mij heel veel steun! xx

13. Jennii

Jennii Actief lid

Apr 12, 2014
    116
    1
    0
    Pedagogisch medewerkster
    Den haag
    Dank je wel voor je berichtje!
    Het voelt allemaal inderdaad zo onwerkelijk. En hoe meer dagen er voorbij gaan hoe meer zwanger ik me voel! Af en toe geeft dat een soort gevoel van blijdschap en dan weer die klap in je gezicht.... Ik draag inderdaad ook al 2 weken zwangerschapskleding.

Dinsdag wordt ik gebeld en als de miskraam dan niet spontaan gekomen in krijg ik inderdaad ook medicijnen. Wel willen we voor alle zekerheid, en met name ons eigen gevoel, nog een echo. Ik blijf maar denken; stel dat... en hoe meer ik eraan denk hoe meer ik erin ga geloven. Al wil ik dat helemaal niet want dan krijg ik die klap vast en zeker nog een keer.

De dagen kruipen voorbij...

Jij ook nog sterkte met het verlies natuurlijk

14. medj1983

medj1983 Fanatiek lid

Jun 12, 2012
    3,201
    509
    113
    is je hoeveelheid hcg ook vergeleken met de echo? Dat geeft ook een goede indicatie of je een miskraam krijgt.Veel sterkte!

15. zonnetje2015

zonnetje2015 VIP lid

Sep 13, 2014
    9,446
    4,241
    113
    Hcg moet sowieso meerdere keren geprikt worden om dit te kunnen beoordelen en dan nog wil dit met een evt missedabortion niet altijd iets zeggen.
    Hoe weet de vk zo zeker dat je 7 weken zwanger zou moeten zijn? Op de metingen?

16. Jennii

Jennii Actief lid

Apr 12, 2014
    116
    1
    0
    Pedagogisch medewerkster
    Den haag
    Er is verder niks gedaan. Geen hcg geprikt ook. Inderdaad alleen aan de hand van de meting, ook echt maar een meting gedaan en ze was er vrij zeker van.

17. zonnetje2015

zonnetje2015 VIP lid

Sep 13, 2014
    9,446
    4,241
    113
    Echt ga geen valse hoop creëren maar als ze zo makkelijk tot deze conclusie komt kan een enkele meting geen goede termijn geven. De kans is groot dat t misgaat. Dat is iig zeker de ervaring die ik heb maar wonderen bestaan.
    Zou morgen wel even bellen of je hcg mag laten prikken.
    Dit hormoon moet zich verdubbelen binnen 48-72 uur. De waarde zelf zegt niks het gaat echt om de verdubbeling. Dus moet na 3 dagen nog een keer geprikt worden.

18. Jennii

Jennii Actief lid

Apr 12, 2014
    116
    1
    0
    Pedagogisch medewerkster
    Den haag
    Niet dinsdag afwachten en evt de nieuwe echo? Beter hcg prikken? Ik moest dinsdag wel bloedprikken voor de normale controles die ze doen voor de 12 weken. Weet eigenlijk niet of ze dan ook hcg prikken.

19. zonnetje2015

zonnetje2015 VIP lid

Sep 13, 2014
    9,446
    4,241
    113
    Ik zou nu wachten met bloed prikken voor de zwangerschap. Dit is alleen nodig bij een goede termijnecho. Dadelijk is dit niet nodig en kost het je je eigen risico.
    Heb je dinsdag weer een echo? Dan zou ik dat afwachten.. Hcg prikken heeft dan geen zin.

Slopend deze dageb he?

20. Jennii

Jennii Actief lid

Apr 12, 2014
    116
    1
    0
    Pedagogisch medewerkster
    Den haag
    Dat heb ik afgelopen dinsdag al gedaan. Ik had die papieren bloed te prikken al meegekregen de week ervoor bij mijn intake. Ik ben dat dus vlak voor mij afspraak gaan doen...
    Ik weet niet welke dag ik de nieuwe echo heb, dinsdag heb ik in ieder geval weer contact met de vk. Ze wou namelijk na een week afwachten overgaan op medicijnen om de miskraam op te wekken.

Share This Page