Hoi. Ik heb een cyclus van 27/28 dagen. Regelmatig. Nu heb ik altijd al hele lichte bloedingen een week na ovulatie en week voor ongesteldheid. Vaak duurt deze meerdere dagen of gaat over naar echt ongesteld. Inlegkruisje is dan bruin en bij plassen zie ik soms troebel druppeltje bloed. Ik ben trouwens ook maar 2 dagen echt ongesteld. Ik vind t zo raar. Kan t je kansen op zwschap verminderen?
Het kan wijzen op een progesteron tekort, net als een korte LF, maar het kan ook gewoon iets zijn wat bij jou hoort. Als je je echt zorgen maakt zou ik overleggen met je huisarts, misschien dat hij/zij meer weet of je kan doorverwijzen.
Ik heb hetzelfde... ook altijd een week voor m'n "echte" ongesteldheid doorbreekt. Ik verlies dan iedere dag zeg maar de hoeveelheid van een inlegkruisje bloed, maar bij mij is het echt rood meestal. Las ergens dat het te maken kan hebben inderdaad met je hormonen. Je lichaam maakt in aanloop naar je eisprong oestrogeen aan, en na de eisprong neemt progesteron het over. Als deze overgang niet in balans is (je maakt bijvoorbeeld te veel oestrogeen of te weinig progesteron aan) kan je gaan bloeden. Las ook dat het in extreme gevallen het innestelen van het eitje zou kunnen bemoeilijken. Maar als je alleen een beetje bruinverlies hebt zal dat wel meevallen denk ik. Ik ga deze ronde experimenteren met Agnus Castus voedingssuplementen van De Tuinen. Deze stimuleren schijnbaar je progesteron aanmaak.... Dus ga ze slikken vanaf m'n eisprong tot aan de dag dat ik ongesteld zou moeten worden. Ben benieuwd, zal laten weten of het het bloeden vermindert!
Bedankt. Ik maak me nog geen zorgen. Voor mijn tweede zwangerschap had ik dit ook. Toen hield t bloeden bij einde cyclus op en was ik dus zwanger. Maar kan t idd ff bij huisarts navragen.