Momenteel ben ik aan het wachten op mijn miskraam . Ik ben namelijk zwanger van een leeg vruchtzakje... Ik hoop dat de miskraam natuurlijk komt en heb daarom Vrouwenmantel capsules besteld. Heeft iemand hier ervaring mee? Volgende week weer afspraak bij de gynaecoloog en hij wil dan tabletten geven om de miskraam op te wekken. Ik wil dit voorkomen, dus vandaar deze capsules .
Lijkt mij niet een heel goed plan. Wat doet het met je bloedstolling...hoe is wisselwerking met andere medicatie (in het geval je onwel word en naar ziekenhuis moet) Ik zou niet zelf gaan dokteren...maar de medicatie van de arts liever nemen. Dit omdat een gecontroleerd medicijn is en mocht er iets niet helemaal goed gaan de artsen precies weten wat je binnen hebt gekregen en hoe ze je kunnen helpen.
Denk je dat het echt zoveel kwaad kan dan? Jeetje, helemaal niet bij stilgestaan . Voor zover ik weet heeft Vrouwenmantel een gunstige werking op de baarmoeder bij pms klachten en helpt het je baarmoeder herstellen na de bevalling. Vrouwenmantel heeft echter ook samentrekkende eigenschappen die weeën kunnen veroorzaken, dus dacht dat het wel gunstig kon zijn in mijn geval...
Dank je! Ja Vrouwenmantel is een plant die samentrekkende eigenschappen voor de baarmoeder heeft. Als je zwanger bent kan het weeën opwekken, dus het leek me wel een goed plan. Maar nu wees Panter mij op eventuele gevaren en ben ik toch minder enthousiast... Pff, zo lastig. Wil gewoon zo snel mogelijk van dat vruchtzakje af zonder medicijnen of curretage.
Ook kruiden en/of homeopatische middelen kunnen van invloed zijn op bijvoorbeeld bloedstolling. Ze kunnen er ook voor zorgen dat andere medicijnen anders gaan werken. Daarnaast mocht je veel bloedverlies hebben tijdens de miskraam en er is wat met je bloedstolling....dan weet de arts nooit wat je precies binnen hebt gekregen en in welke samenstelling en hoeveelheid. Daarnaast mocht een door dat middel opgewekte miskraam onvolledig zijn moet je alsnog curretage. En wat dan? De medicatie die een arts voorschrijft wekt ook weeën op. Dat doet eigenlijk wat je met dat andere spul wilt bereiken. Maar lijkt mij een stuk veiliger.
Ja lastig inderdaad, ik begrijp je wel zat in hetzelfde schuitje als waar jij in zat wilde liever dat het natuurlijk kwam. Heb na 11 weken (ongeveer 4 weken na MA) toch medicatie gekregen omdat ik er toen niet meer tegen kon om het af te wachten en vooruit wilde kijken. De vk heeft mij hier wel in gerustgesteld dat de medicatie veilig was om te gebruiken en dat het na gebruik ook weer mogelijk is on zwanger te worden.
Dank je wel voor je heldere uitleg! Had er totaal niet bij stilgestaan. Een kruidencapsule klinkt altijd onschuldig, maar dat hoeft natuurlijk helemaal niet zo te zijn. Het gekke is dat ik normaalgesproken dit soort dingen tot in de puntjes uitzoek... Nu heb ik uit een impuls gehandeld, omdat ik van die vruchtzak af wil. Ik zie trouwens in je onderschrift dat je al een vreselijk lange weg hebt afgelegd met acht miskramen... Wat ontzettend verdrietig Gelukkig zie ik ook in je banner dat je inmiddels 30 weken zwanger bent. Gefeliciteerd! Ik wens je alle goeds toe en hoop dat je lekker geniet van dit wondertje in je buik . Nogmaals bedankt voor je uitleg. Ik ga de bestelling retourneren bij de DA drogist haha.
Verdrietig dat jij dit ook al hebt meegemaakt . Ja je verwoordt eigenlijk precies hoe ik erover denk: ik wil gewoon weer vooruit kijken. En zwanger zijn van een lege vruchtzak voelt voor mij ook als tijdverspilling... Ik wil ervan af en hopelijk snel een goede zwangerschap hebben. Hoe was jouw ervaring met die tabletten? Ik lees allemaal horrorverhalen over extreme krampen, gigantisch bloedverlies en weeën die soms erger zijn dan een echte bevalling... Ben zo bang . Daarnaast zei de gyn dat uit recent onderzoek is gebleken dat interventies zoals tabletten en curretage de kans op vroeggeboorte iets verhoogd. Normaalgesproken zou ik dat kleine risico gewoon accepteren, maar ik heb helaas al een licht verhoogde kans op vroeggeboorte wegens een operatie aan m'n baarmoederhals die ik vorig jaar heb gehad... Lastig allemaal. Hoe gaat het nu met je? Al hersteld van je miskraam?
Die tabletten vallen best mee is mijn ervaring. Het beste is een behandeling met twee soorten middelen, een middel om de zwangerschap te stoppen hormonaal gezien (Mifegyne) en een middel om de resten uit te drijven (misoprostol). Ik ben er een dag zoet mee geweest. Verloor natuurlijk wel aardig wat bloed, maar ik had niet veel pijn. Niet erger dan een gewone menstruatie. Ik heb ook een curettage gehad, die viel me niet mee, lichamelijk wel, alleen het hele ziekenhuisgedoe niet. En ik hen een hekel aan infuus in m'n hand. Ik wens je veel sterkte!
Die tabletten vallen best mee is mijn ervaring. Het beste is een behandeling met twee soorten middelen, een middel om de zwangerschap te stoppen hormonaal gezien (Mifegyne) en een middel om de resten uit te drijven (misoprostol). Ik ben er een dag zoet mee geweest. Verloor natuurlijk wel aardig wat bloed, maar ik had niet veel pijn. Niet erger dan een gewone menstruatie. Ik heb ook een curettage gehad, die viel me niet mee, lichamelijk wel, alleen het hele ziekenhuisgedoe niet. En ik hen een hekel aan infuus in m'n hand. Ik wens je veel sterkte!
Ik weet hoe je je voelt, er snel van af willen had ik ook. Ik heb toen voor curettage gekozen, dit ook omdat ik echt heel misselijk was door de zwangerschap. Ik kon niet meer een week afwachten met een kindje in mijn buik wat al 2 weken overleden was. Ik wilde ook snel weer verder. Neem echter wel de tijd om dit te verwerken, want het is heel verdrietig. Ik ben gewoon doorgedenderd en achteraf is dat niet goed geweest. (ben alle miskramen doorgedenderd ....en daar heb ik toch wel last van gehad. Heel veel sterkte!!
Ik heb vrouwenmantel geprobeerd om m'n bevalling op gang te helpen. Nou niks nakkes nada. Geldklopperij imo. Ondanks dat er bij mij zorg was tot veel bloedverlies bij de bevalling werd dit aangeraden door mijn vk iom gyn.
Dank je wel! Fijn te lezen dat het bij jou meeviel. Iedere vrouw maakt het natuurlijk op haar eigen manier mee, maar toch goed te lezen dat er ook minder ergere verhalen zijn . Wat ontzettend verdrietig dat jij dit al een paar keer hebt meegemaakt . Gefelicteerd met je zwangerschap nu! Hoop op een hele goede zwangerschap voor je !
Bedankt voor je reactie! Nou maar goed dat ik de bestelling heb teruggebracht dan. Had er geen goed gevoel meer bij en als het dan nieteens werkt...
Dank je wel . Ja je hebt wel gelijk dat ik de tijd moet nemen. Is ook niet niks allemaal . Ik neem sowieso nog de tijd tot donderdag en dan zie ik wel verder... Nogmaals bedankt voor je advies! Fijn ook om met vrouwen te praten die weten wat je meemaakt.
Ik lees dat je het hebt teruggebracht? Ik zou er idd altijd mee uitkijken. Ben er toevallig gisteren mee begonnen omdat ik bijna 38 weken zwanger ben en de kleine van mij wel mag komen.. In elk geval heel veel sterkte! Ik hoop dat het snel raak mag zijn voor je!
Dank je! Ja ik heb het inderdaad teruggebracht... Ik zei dat ik erachter was gekomen dat ik het niet kon combineren met m'n medicijnen . Ben benieuwd of Vrouwenmantel werkt voor jou . Succes met de laatste loodjes!
ook ik heb een miskraam opgewekt met medicatie via het ziekenhuis. In ons ziekenhuis krijg je een telefoonnummer mee die 24uur per dag bereikbaar is wanneer je vragen hebt of wanneer je bijvoorbeeld erg veel bloedverlies krijgt. Ik vond het lichamelijk wel heftig, toch een soort weeen en veel bloedverlies. Dit stopt echter zodra je het vruchtje bent verloren. Persoonlijk vond ik dit prettiger dan een curettage. Je maakt de miskraam bewust mee wat voor mij goed heeft gewerkt bij het rouwproces. Dus ondanks lichamelijke hinder, kijk ik zeker positief terug op het geheel en zou ik zo weer voor medicatie kiezen ipv curettage. Mijn schoonzus koos daarentegen voor een curettage, en daarna had zij nagenoeg geen lichamelijke hinder. Iedereen maakt hierin eigen keuzes. Logisch dat je zo snel mogelijk verder wil, maar neem ook even de tijd voor dit proces. Ik zou zelf wel altijd het medische pad bewandelen. Sterkte en hopelijk een mooi wondertje voor in de toekomst
Bedankt voor je reactie! Ja ik heb besloten om aankomend weekend de pillen te nemen... Tot nu toe is er nog niks gebeurd en onderhand ben ik er wel klaar mee (ben al 2,5 week aan het wachten). Fijn dat de pillen bij jou goed hebben geholpen! Hoop ook dat ik er achteraf positief op kan terugkijken. Ontzettend verdrietig dat je al twee miskramen hebt meegemaakt zeg Gelukkig ben je nu zwanger en alweer bijna met de laatste loodjes bezig. Succes nog!