Pijnloze abortus zonder bloedingen

Discussie in 'Miskraam' gestart door newbee, 21 jun 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. newbee

newbee Nieuw lid

28 nov 2015
    4
    0
    1
    NULL
    NULL
    Goede avond lieve dames,

Na een hele lange tijd niet hier geweest te zijn, ben ik terug. Afgelopen maandag heb ik een abortus laten doen. Achteraf gezien was dit 100% een overhaaste beslissing. Ik heb dan ook zeker spijt dat ik hier niet langer de tijd voor genomen heb. Voor een baby waren we nog niet klaar, de timing was slecht..

Maar goed, maandagochtend ben ik dus behandeld en 20 minuten nadat ik wakker werd, mocht ik weer naar huis. Ik heb op geen enkel moment pijn gevoeld. Nul, nada, noppes. Geen krampen - niks. Toen ik die middag weer thuis was heb ik gewoon m’n dag ‘normaal’ kunnen voorzetten. Ook heb ik geen bloed verloren. Af en toe een druppel, maar maandverband of inlegkruisjes oid heb ik de afgelopen dagen niet nodig gehad. Nu zijn ook de sporadische druppels weg en is het weer gewone afscheiding sinds gister. Ik vind dit zo vaag en vertrouw het voor geen meter!

Toen ik de OK binnen liep, hing er een gehaaste sfeer. Ik moest gelijk met m’n benen in de beugels en lag daar met m’n benen wijd terwijl Jan en alleman de operatiekamer gewoon nog in en uitliepen. De assistente stak de naald in mijn arm en nog voordat ik ook maar iets kon zeggen, hoorde ik dat ze de narcose erin spoot. Op dat moment draaide de chirurg zich om en zei “Nou eh, ik ben nog lang niet klaar hoor!” en weg was ik. Erg geruststellend was dat niet, kun je je misschien voorstellen.

Achteraf gaan de gedachtes door mijn hoofd dat ze misschien ook haastig te werk zijn gegaan en de fetus er gewoon nog zit door slordigheid. Ik was nog geen 7 weken, dus het was nog enorm klein en wellicht makkelijk(er) te missen. Verder voel ik me ook niet anders dan daarvoor, het is alsof die hele ingreep gewoon nooit is gebeurd? Vandaag heb ik ook nog een test gedaan die ik thuis had liggen en gelijk kwamen minstens zulke duidelijke streepjes naar voren als toen ik 6 dagen na mijn nod was (toen ik voor het eerst testte). Ik weet dat het weken kan duren voordat alle HCG uit je lichaam is, maar had om een of andere reden tóch een duidelijk lichter streepje verwacht.

Zijn er meer meiden die ook zo’n pijnloze/bloedeloze abortus hebben gehad? Is het voorbarig als ik de huisarts bel voor een afspraak volgende week om dit ‘probleem’ aan haar voor te leggen?

Liefs

2. Pimpelmeesje

Pimpelmeesje Fanatiek lid

12 apr 2015
    2.769
    2.145
    113
    Vrouw
    Docent Na&Sk
    Ik weet niet of je hier veel ervaringsverhalen gaat vinden.. Maar het klinkt in ieder geval erg naar wat je meegemaakt hebt.
    Ik zou zelf de kliniek bellen. Niet alleen om je onzekerheid te delen, maar vooral om aan te geven hoe jij de situatie hebt ervaren. Dit is voor de meeste mensen een ontzettend heftige keuze/gebeurtenis die je hele leven bij blijft, daar mogen ze wel iets anders mee om gaan.
    En dan kan je daarnaast ook aangeven dat door die situatie jouw onzekerheid is ontstaan. Al denk ik echt niet dat een abortus per ongeluk niet goed gaat.

Ik kan me vergissen, maar ik denk dat als je ervaringen zoekt je beter op een ander forum terecht kan. Google eens op fiom.

Fennec vindt dit leuk.
  3. Nemo1

Nemo1 Bekend lid

27 okt 2017
    502
    207
    43
    Vrouw
    Waarom open je 2 topics? In onderzoek en echo's heb je dit topic ook geplaatst waar ook gereageerd word!

4. Pimpelmeesje

Pimpelmeesje Fanatiek lid

12 apr 2015
    2.769
    2.145
    113
    Vrouw
    Docent Na&Sk
    Hmm dat is niet zo netjes. Persoonlijk vind ik het ook niet helemaal tactvol in dit subforum; ik dacht eigenlijk dat ts curettage bedoelde. Het staat hier vol met verhalen van vrouwen die enorm strijden voor een zwangerschap en dan ook nog hun zwangerschap niet goed blijkt te zijn.. Anderzijds bedoelt ts het natuurlijk niet lelijk en is het ook niet fijn wat ze meemaakt, en het past in geen enkel subforum, vandaag mijn advies om ergens anders te kijken.

Nemo1 vindt dit leuk.
  5. Nemo1

Nemo1 Bekend lid

27 okt 2017
    502
    207
    43
    Vrouw
    #5 Nemo1, 22 jun 2018
    Laatst bewerkt: 22 jun 2018
    Ben ik mee eens!
    Vind dit topic hier niet tussen passen maar ook niet in onderzoek en echo's. Daar staan namelijk ook minder leuke dingen tussen zoals slechte echo's en mensen die voor onmogelijke keuzes staan!

Ik denk dat een ander forum beter is, waar ze wel geholpen kan worden!

6. MarlousAnne

MarlousAnne Actief lid

8 nov 2012
    296
    94
    28
    Hoi TS. Ik zou me geen zorgen maken. Er wordt gecontroleerd wat er uit het zuigapparaat komt en er wordt tijdens en na de abortus, terwijl je nog slaapt, met echo gecontroleerd. Daar komt nog bij dat een vruchtzakje van 7 weken bij een abortus niet klein is. Bij 5 weken is de kans op missen wat groter, maar bij 7 weken is de kans nihil. Wat betreft weinig bloedverlies, dat is helemaal normaal. Ze hebben alles netjes schoongemaakt van binnen. Het kan wel zijn dat je na een dag of 10 alsnog wat bloed gaat verliezen, dat is hormonaal.

7. Beheer

Beheer Administrator
    Medewerker

11 feb 2005
    16.274
    2.976
    113
    Omdat het dubbel plaatsen van onderwerpen niet is toegestaan doen we deze dicht.

Met vriendelijke groet,
    Beheer Zwangerschapspagina.nl

Deel Deze Pagina