Hoe snel HCG uit lichaam?

Discussie in 'Miskraam' gestart door Tuttebelleke, 1 apr 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tuttebelleke

    Tuttebelleke Fanatiek lid

    19 mei 2017
    3.487
    3.856
    113
    Vrouw
    Weet iemand hoelang het duurt eer HCG uit je lichaam is na een miskraam?

    Op 13 maart wees een bloedtest uit dat ik nog een waarde van 22 had. Komend weekend zou mijn nod zijn, maar ik zou het vervelend vinden als een zwangerschapstest een lijntje geeft terwijl dit nog een restje HCG is (testen slaan geloof ik aan bij een waarde van 10).

    Is de kans groot dat het resterende HCG al uit mijn lijf is?
     
  2. Pitahaya

    Pitahaya Fanatiek lid

    17 jan 2019
    1.275
    726
    113
    Vrouw
    Weet je of je een ovulatie hebt gehad? Want als je die hebt gehad dan is hcg er echt wel uit.
     
  3. Tuttebelleke

    Tuttebelleke Fanatiek lid

    19 mei 2017
    3.487
    3.856
    113
    Vrouw
    @Pitahaya Ik denk het wel, ik had in ieder geval een positieve ovulatietest. Of het eitje ook daadwerkelijk is gesprongen weet ik niet.
    Maar dan zal alles inmiddels al wel uit mijn bloed zijn. Bedankt!
     
  4. zonnetje2015

    zonnetje2015 VIP lid

    13 sep 2014
    9.435
    4.239
    113
    Dat hoeft dus niet altijd..

    Heb je doorgetest tot je een witte test had?
    Ik zou nu een test doen en overmorgen weer.
    Of afwachten tot na t weekend. Ben je dan niet ongesteld dan testen. Dan moet ie toch duidelijk positief zijn
     
  5. Tuttebelleke

    Tuttebelleke Fanatiek lid

    19 mei 2017
    3.487
    3.856
    113
    Vrouw
    @zonnetje2015 ik heb niet door getest tot ik een witte test had. Wachten tot na het weekend lijkt me een goed plan inderdaad.
    Ik heb de test van 13 maart nog wel, dus ik kan het ook eventueel met elkaar vergelijken.
     
  6. Lovey

    Lovey Actief lid

    2 mrt 2020
    494
    370
    63
    Vrouw
    Ik had na 2,5 week een negatieve test. De 1e cyclus was nog een rommeltje, ook maar iets van 3 weken en ik had allerlei rare klachten. Daarna ging het wel beter.
     
  7. Chitje

    Chitje Fanatiek lid

    25 jun 2018
    2.032
    1.142
    113
    Vrouw
    Ovulatietest kan ook positief zijn door hcg, dus als je niet getemperatuurd hebt durf ik niet met zekerheid te zeggen dat je een eisprong gehad hebt. Het kan allemaal ontregeld zijn na een mk, dus je nod zou ook zomaar op een andere dag kunnen vallen. Sterkte.
     
  8. Gliss

    Gliss VIP lid

    5 jun 2019
    5.459
    4.812
    113
    Vrouw
    Misschien is het slim om pas een week ofzo na je NOD te testen in dit geval? Als je dan nog niet menstrueert en je hebt een duidelijk positieve test (geen tuurlijntje) dan kun je er wel vanuit gaan dat het raak is.

    In het geval dat je niet wil wachten:
    Wat je ook zou kunnen doen is nu een zwangerschapstest (goedkope testjes bestellen?). Als die omowit is dan is het HCG eruit, als er een licht streepje staat zou je door kunnen blijven testen. Bij oploop over de dagen wordt een zwangerschap dan ook waarschijnlijk.

    Maar eerlijk, ik zou je menstruatie afwachten en hopen dat ie niet komt. Zit zelf ook net na een mk en denk niet dat de twijfel van een tweede streepje zou trekken.
    (Ik had wel andere situatie, want ik kwam erachter dat ik een miskraam zou krijgen vanwege buikpijn en toen een tuurstreepje op zwangerschapstest bij 5 weken ipv duidelijke lijn. Dag erna bloedverlies. Dus bij mij was HCG blijkbaar al laag).

    Doe waar je je goed bij voelt:)
     

Deel Deze Pagina