Miskraam?

Discussie in 'Miskraam' gestart door Mama8891, 7 jan 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mama8891

Mama8891 Bekend lid

6 nov 2020
    661
    725
    93
    Vrouw
    Hoi hoi,
    1e kerstdag had ik een positieve test in handen, een heel mooi kerstcadeau.
    2e kerstdag een clearblue test gedaan, die gaf 2-3 weken aan.

Sinds afgelopen woensdag heb ik helderrood bloedverlies. Eerst alleen bij het afvegen, nu lijkt het meer op een menstruatie qua hoeveelheid.
    Vanochtend heb ik een echo gehad, in eerste instantie leek het vruchtzakje leeg, maar na nog een keer goed kijken zat er toch een klein frummeltje in. Dat is gemeten en kwam op 5+3.

Nu moet ik afwachten, 5 weken is te vroeg voor een kloppend hartje, en het bloedverlies alleen zegt niet veel. Het schijnt vaker voor te komen dat vrouwen bloed verliezen en een goede zwangerschap hebben aldus de vk. 19 januari heb ik weer een echo, of er moet voor die tijd echt een miskraam op gang komen.

Ik heb niet echt krampen in die zin, wel af en toe een zeurderig gevoel in mijn onderbuik.

Heeft iemand hier ervaring mee, en zo ja, hoe is het afgelopen?

2. DangerBlonde

DangerBlonde Fanatiek lid

3 feb 2017
    3.491
    2.487
    113
    Vrouw
    Limburg
    Hier geen goede ervaring helaas met bloeden op die termijn. Bij mij zette binnen een dag de miskraam door. Sterkte!

Mama8891 vindt dit leuk.
  3. Mama8891

Mama8891 Bekend lid

6 nov 2020
    661
    725
    93
    Vrouw
    Ahh dat is rot!

Ja hier ben ik dan al vanaf woensdag in afwachting. Mocht het gebeuren dan hoop ik dat het wel snel doorzet.

Maar nu wel weer zwanger zie ik, gefeliciteerd!

DangerBlonde vindt dit leuk.
  4. AliceinW

AliceinW Niet meer actief

Hier helaas ook geen goede ervaring mee. Na een week bloeden kwam het weefsel af. Zonder al te veel krampen.

Maar. Desondanks blijft de statistiek zeggen, dat ook met heviger bloedverlies 50% van die zwangerschappen wel goed gaat.

Mama8891 vindt dit leuk.
  5. wachtenduurtlang123

wachtenduurtlang123 Actief lid

5 nov 2021
    188
    150
    43
    Vrouw
    Hee
    Hier helaas ook geen goede ervaring met bloedverlies.
    Bij mij begon het vorige week vrijdag met heel licht roze bloedverlies
    Maandag 3 jan. 1e echo; kloppend hartje, maar vruchtzakje aan de kleine kant.
    Dinsdag tm donderdag meer bloedverlies plus beetje krampen in buik en rug.
    Donderdag half 3 echo gehad, geen kloppend hartje meer.
    Vrijdag rond 3uur het boeltje kwam los ba hevige buikpijn.
    Maandag 10 jan. echo om te kijken of het schoon is..

Niet opbeurend, ik weet het. Maar soms is het fijn om verhalen te lezen van mensen die dit hebben meegemaakt. Ik gun je dit in ieder geval echt niet!!!! Sterkte

Mama8891 vindt dit leuk.
  6. Naturel

Naturel Fanatiek lid

5 sep 2013
    1.544
    267
    83
    Noord-Holland
    Bij mijn zwangerschappen is bloed goed en geen bloed slecht...

In 2015 en 2020 een MA gehad, geen bloedverlies oid en vruchtje kwam niet zelf los.

De zwangerschap van 2016 bloedde ik vanaf week 7 tot week 11. Dit bleek wegens een stolsel bij de baarmoedermond. Bij de zwangerschap van 2021 heb ik op week 9 erg bloedverlies gehad. Het stroomde langs mijn benen. Deze beide zwangerschappen zijn goed verlopen.

Krampen heb ik overigens nooit gehad. Wel een zeurderig gevoel vanwege de groei van de baarmoeder.

Heel veel succes en ik hoop voor je dat de zwangerschap positief door zet

Mama8891 vindt dit leuk.
  7. Mim89

Mim89 VIP lid

29 jan 2019
    10.272
    8.717
    113
    Vrouw
    Hier helaas geen goede ervaring. Met mijn eerste zwangerschap zag ik met 6 weken 's ochtends na het plassen met afvegen roze op het wc papier. Dit werd in de loop van de dag meer. 's Middags een echo en daarop was een vruchtje te zien van ongeveer 5 weken. Kon toen ook 2 kanten op gaan. In totaal heb ik maar 3 dagen gebloed, geen stolsels verloren en geen buikpijn gehad. Anderhalf week later weer een echo en toen was mijn baarmoeder leeg.

Lees nu dat het toch niet goed is gegaan bij je :( Sterkte ❤️

Mama8891 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina