Hoi hoi, Op 31 december hadden wij een positieve test in handen. Daar gaat ook weer een heel vreemd verhaal aan vooraf. In oktober 2e Corona vaccinatie gehad. Ik was aan de pil en na de stopweek (1 week na mijn 2e prik) ben ik 18 dagen heel heftig ongesteld geweest. Op advies van de dokter de pil gewoon geslikt zoals altijd. Op 31 december dus een positieve test. Dat was echt een shock aangezien we er al 3 hebben rondlopen (van 10, bijna 9 en 2,5) en het niet echt de planning was. Na een weekje laten bezinken zijn we er toch heel blij mee en is het meer dan welkom. Zal je net zien dat ik vrijdag een licht roze veeg had. Gisteren helderrood bloed met slijmerige slierten. Vandaag ook nog maar wel minder dan gisteren en kleurt het wat donkerder. Verder geen kramp en totaal niet te vergelijken met een menstruatie. Van de verloskundige krijg ik alleen de reactie ja het kan alle kanten op. Snap ik maar het doet wel wat met je gemoedstoestand. Daarnaast weet ik ook nog niet hoever de zwangerschap is. Welke dames kunnen mij een beetje goede hoop geven?
Allereerst, gefeliciteerd! Rollercoaster maar wel een met een hopelijk goed einde! Er zijn de laatste maanden al zat verhalen geweest met veel bloedverlies en toch een goede zwangerschap dus ik hoop dat deze dames je wat moed kunnen inspreken. Ik helaas geen goede ervaringen. 3x miskramen gehad in 4 maand en alledrie begonnen ze anders. 1 ervan begon met 2 dagen licht bruinverlies, dus ik dacht aan innestelingsbloeding. Opeens bloedverlies, best veel op papier en direct ook kleine stolseltjes en bloedslierten. Het verminderde na een dag weer en 2 dagen later verloor ik het weefseltje waarbij ik dus wel heftiger bloedde en dus ook een iets zwaardere menstruatie kreeg. Ik had trouwens ook die 2 dagen amper krampen dus het bloed kwam als donderslag bij heldere hemel. Ik bedoel dus maar dat elke miskraam anders verloopt. Maar bloedverlies is zeker niet einde verhaal. Helaas is er nu bar weinig te zien op een echo dus het beste wat je denk ik kan doen als je wil is blijven testen om te zien of je testen donkerder worden of net afnemen. Dan weet je al iets meer. Je kan ook bloed laten prikken op HCG. Maar niet elke huisarts is daar zo happig op. Dit kan ook wel zenuwslopend zijn, dus je moet het voor jezelf uitmaken vrees ik. Hopelijk een succesverhaal voor jou! ♡
Bedankt voor je reactie! Ik heb zaterdag nog een clearblue met indicator gedaan en daar gaf hij +3 aan (een week ervoor was het 2-3 weken). Zeker een rollercoaster en hoewel we in eerste instantie ook niet heel blij waren, hopen we nu des te meer dat het goed zit. Afwachten maar even (en 10 keer in een uur naar de wc gaan).
Wat een rollercoaster voor jou! Ik snap je gevoel heel goed qua bloedverlies. Hier 2 ervaringen: vroeg bloedverlies met ruim 5 weken ging bij mij fout. Brak meteen door in heftig rood bloeden met stolsels, toen t vruchtje eenmaal eruit was werd t minder. Deze zwangerschap met 11 weken bloedverlies, bruin en niet erg veel (paar keer vegen met papiertje) en dat gaat tot nu toe nog goed. Wel al op latere termijn dus en al paar goede echo’s met hartje gehad. Bloeding zit bij de baarmoederhals en het vruchtje er een stuk boven. Hoe frustrerend het ook is, het kan idd alle kanten op. Ik duim voor je dat t de goede is!
Wat zenuwslopend! Ik heb het beide kanten op zien gaan bij mij persoonlijk, in 2016 zwanger, kreeg toen met 5 weken wat bruin bloedverlies een paar uur later werd dit rood (geen buikpijn en geen stolsels) een week daarna zwangerschapstest negatief. Vorig jaar januari door bloedonderzoek er achter gekomen met 5.3 weken dat er geen sprake meer was van een zwangerschap dus zonder bloedverlies in eerste instantie. Tijdens mijn huidige zwangerschap met 5 weken bruinverlies, dat hield een dag aan, met 6 weken rood bij afvegen echo gehad en kloppend hartje mogen zien daarna werd het rood ook bruin, toen heeft bruinverlies een dikke week aangehouden. Met 8 weken roze verlies gehad en ook aanvullend weer een echo en alles nog steeds in orde, dat werd ook weer bruinverlies van een paar dagen. Inmiddels ben ik bijna 34 weken zwanger, ondanks het bloedverlies in het eerste trimester dus een goede afloop.. Hopelijk voor jou dus ook een goede afloop!
Bedankt voor jullie reacties. Helaas is het de dag erna verkeerd afgelopen. Wel zijn we nu zover dat we bewust voor nog een kindje gaan. Hopen dat het de volgende keer goed gaat!