Goedemorgen Dames, Ik heb een vraag, of ik zoek wat vergelijkbare verhalen. Helemaal blij was ik woensdag ( 5 juli ) , op mijn NOD met een positieve zwangerschapstest, Clearblue 1-2 weken , en een gewone clearblue ZWANGER ! Dit was voor ons ronde 1 dus vol ongeloof keek ik naar de test, blij! Alles kwam daarna, misselijk , gevoelige borsten, moe. Maar toen vanochtend ineens bloedverlies, en een negatieve/heel licht positieve kruitvattest . Is dit een vroege miskraam? Of zouden de testen niet goed geweest zijn? Herkennen jullie dit?
Dit heb ik helaas gehad. Bij mij is dat biochemische zwangerschap geworden 2x. Had je op je NOD een knaller of dat ook niet? Want dat was bij mij namelijk niet zo en maar slechts een licht streepje.
Nee helaas nooit een knaller, qua lijntjes, enkel de clearblue die aangaf 1-2 weken, de rest zeer zeer vaag. Kan ik dit zien als de start van mijn nieuwe cyclus, of moet ik wachten tot ik helemaal negatief test? Ook twijfel ik of ik een controle echo moet laten maken, verdrietig voel ik me vooral
Als je vandaag gewoon bloedt zoals je eerste menstruatiedag normaal, dan kan je volgens mij vandaag zien als cyclusdag 1. Anders wachten tot het echt doorbreekt. Bij m’n eerste had ik nooit verder getest toen CB 1-2 weken aangaf. Met als gevolg dat ik rond zes weken een echo kreeg waarin niks te zien was. Negatieve test etc. (Ik gebruikte toen medicatie wat ongesteldheid tegenhoudt dus direct gestopt etc.) Bij m’n tweede blijven testen en ze werden steeds lichter en uiteindelijk Omo-wit. Dat was (volgens mij) vijf dagen nadat ik CB 1-2 weken had getest. Toen direct gestopt met medicatie. Geen echo gehad etc. want negatief en alles. Had ik dit ook gedaan bij de eerste positieve test, dan was dit ook zo gegaan. (Deze beide keren waren na terugplaatsing uit IVF rondes).
Als je trouwens echt heel erg twijfelt of je niet een controle echo moet maken, kan je altijd bellen! Maar zodra de test Omo-wit is hoeft dat eigenlijk niet meer, omdat er dan niks meer is wat je HCG verklaart. Bij een miskraam blijft HCG langer in je lichaam en is er bijvoorbeeld wel een vruchtzakje te zien. Bij een biochemische zwangerschap is dat vrijwel niet zo. Er is dan niks, maar is direct na een (hele korte) innesteling alsnog afgebroken. Maar doordat er toch heel kort innesteling was, heb je HCG in je lijf. Ik heb geen rare menstruatie gehad na die twee biochemische zwangerschappen.
Dankjewel voor je uitgebreide antwoord! Het voelt inderdaad als een ' gewone ' menstruatie, en als we niet bezig waren geweest met zwanger worden had ik dit wellicht verklaard als een late start. Ik wacht het even af, maar de buikkramp zet ook al in, helaas
Sorry hoor, maar een vroege miskraam betekent een vroege miskraam. Een biochemische zwangerschap is echt een zwangerschap geweest. Het klinkt net of het dan minder is. Minder erg is. Ik ben katholiek en vanaf de conceptie, vanaf je kan aantonen dat je zwanger bent met een test is het een kindje. Als het dat een miskraam wordt blijft dit kindje van jouw en met je verbonden. Geeft je het een naam. Het mag er zijn. Ook wanneer deze niet op de natuurlijke manier in de baarmoeder is gezet. Het leefde en was er.