Dag lieve vrouwen Ik kreeg gisteren te horen dat mijn hcg amper gestegen was, ik ben nu 5 weken en 2 dagen zwanger. hcg 6/7 23 Hcg 10/7 49 Hcg 13/7 112 progesteron 11,6 Hcg 17/7 134 progesteron 18,8 ik moet me dus aan een miskraam verwachten… iemand hier ervaring mee? Hoe snel komt dit natuurlijk op gang of lieten jullie dit opwekken met medicatie of curettage? Ging dit gepaard met hevige pijn of is het vergelijkbaar met een gewone ongesteldheid? Was nadien je cyclus snel weer normaal? En was je nadien snel weer zwanger? Ze zeggen dat je nadien extra vruchtbaar bent dus ergens hoop ik dat het gewoon terug prijs is in de volgende ronde. Dit was mijn eerste zwangerschap na 4 maanden proberen. bedankt om je ervaring te willen delen.
Dit loopt allemaal heel erg uiteen. Bij mij kwam het vrij snel op gang nadat mijn testen begonnen af te nemen met 6 weken. bij sommige vrouwen komt het niet op gang en is medicatie of curretage nodig. Mijn advies zou zijn om het even afbreken wachten, wat je eigen lichaam gaat doen. Curretage kan nadelige gevolgen hebben namelijk.
Ik kwam er eind september achter dat het hartje van ons kindje gestopt was. Ik kreeg ook de keuze van te wachten tot het zelf op gang kwam, medicatie of curettage. Ik heb gekozen voor de medicatie om een curettage te vermijden. Je zou eventueel nog even kunnen wachten en als het niet vanzelf op gang komt, en het is echt hopeloos, alsnog voor de medicatie kiezen. Enkele uren na het inbrengen van de medicatie kreeg ik een gevoel dat vergelijkbaar is met rugweeën. Dat heb ik de rest van de dag gehad, Dafalgan deed niet veel maar na een ibuprofen 's avonds had ik er gelukkig minder last van. De dag later moest ik weer de medicatie inbrengen maar daar heb ik niets extra van gemerkt. De pijn was vergelijkbaar met zware maandstonden, het bloed was wel een pak meer. 5 dagen nadat ik het medicijn de eerste keer had ingebracht heb ik het vruchtje verloren en vanaf dan begon de pijn en het bloed af te nemen maar heb nog wel af en aan gebloed tot mijn menstruatie begon, zo'n 5 weken later. Sindsdien extra last van mijn cyclus en niet meer regelmatig maar dikwijls te vroeg en ook niet meer zwanger geworden helaas. Dat je extra vruchtbaar zou zijn na een miskraam is jammer genoeg een fabeltje. Ik wens je alleszins veel sterkte en dat je Hcg alsnog gaat stijgen! Je mag me altijd een berichtje sturen als je nog vragen zou hebben, of als je gewoon even wil praten. Ik weet nog dat ik heel bang was omdat ik niet wist wat er ging gebeuren.
Oh wat een naar bericht...sterkte Hier met 7 weken een miskraam gehad. Geen opvolging van hcg oid gehad. Kwam spontaan. Ik begon met bloeden. Eerst minimaal helderrood. Langzaam wat meer met kleine stolsels. 2 dagen na begin bloeding een echo gehad en mk in werking te zien. Dag erna kwam het los. Weer 2 dagen later bm schoon. De mk zelf ging dus vlot. Het duurde echter 7 weken voordat mijn lichaam herstelt was en mijn cyclus weer op gang kwam. Ik was wel die eerste cyclus weer zwanger.
Wat een verdrietig nieuws. Hier kwamen de relatief vroege miskramen niet met veel ongemak. Zodra testen gaan aflopen kreeg ik binnen 3 dagen bruinverlies en dat zette dan door met 1-2 dagen even fors bloedverlies. Heb toen wat kraamverband gebruikt. Daarna was alles vlot weer normaal. Had binnen 2 weken weer ovulatie. de miskramen nadat we al kloppend hartje hadden en die niet vanzelf op gang kwamen heb ik wel voor curettages gekozen.. eigenlijk ook met vlot herstel. Binnen 6 weken toen weer ongesteld. Sterkte!
Hallo, na paar maanden proberen kreeg ik wat mijn regels alweer dacht ik, maar een week later volgden alweer bloedingen. Ik deed een zwangerschapstest en jawel, zwanger... In het ziekenhuis hielden zen alleen mijn hcg in het oog, dat dus niet daalde maar heel traag bleef stegen. Ondertussen elke dag bloedingen. Soms dacht ik ok, het is er nu uit, maar de waarden bleven stegen (wel onder 500, dus de arts vond het geen risico voor bbz enz en keek helaas ook nooit intern, wat wel moet gebeuren na 1,5 maand bloeden). Uiteindelijk kreeg ik na al die tijd snachts felle steken in de rug en pijn tijdens het ademhalen. de dag erna naar een andere dokter gegaan die meteen een echo heeft gedaan en zag dat er nog steeds resten waren. Dan de abortiepil gekregen (wat last na de inname, maar helemaal niet zo erg als die ene nacht). Daarna heeft het vijf weken geduurd voordat mijn normale regels er waren en ik heb ook medicatie genomen omdat het bloeden bleef aanhouden na de abortuspil. Mijn advies is nooit afwachten zonder echo, afwachten zelf kan dus lang duren en de abortuspil vond ik de beste optie. Een vriendin van me heeft curettage gedaan, maar dat heeft risico's (verklevingen) en in haar geval liep ze tijdens de OP ook een klaplong opm
Bedankt voor jullie reacties. De miskraam is redelijk snel spontaan op gang gekomen. Wel een uurtje heel veel pijn gehad (weeen) totdat een groot stolsel eruit was. Daarna nog licht bloedverlies gehad. 5 dagen later een echo gehad en toen zag de gyn dat alles weg was en dat er al nieuwe eicellen aan het rijpen waren. uiteindelijk 14 dagen na de miskraam weer een ovulatie. Nu opnieuw op het wachtbankje.