Hi dames! Ik heb helaas bij de termijn echo te horen gekregen dat het hartje van ons kindje niet meer klopte. Gestopt rond de 9+5 en kwamen er met 10wk achter. Inmiddels heb ik een 3 weken geleden medicatie gebruikt om de miskraam op te wekken. Dit had effect, maar niet het gewenste effect, want er bleek restweefsel bij de echo. Nog een 2e ronde medicatie (vorige week donderdag) had geen effect. Geen kramp, geen bloed, niks. 2 dagen later voelde ik iets geks/hards en haalde er zo 3 van die tabletjes uit. Wel bruinig, maar aan de binnenkant nog helemaal wit en poederig. Ik vraag mij dus af of dat goed is opgelost (denk het niet). Toch kreeg ik afgelopen zondagnacht nog een bloeding, waarbij ik wat weefsel/stukjes/stolseltjes/geen idee ben verloren. Ik heb dus wel goede hoop dat het (deels) weg is. Maar: mijn zwangerschapstesten zijn nog steeds positief en lijken gister en vandaag niet lichter te worden. Is dit een teken dat er nog restweefsel zit? Wat is jullie ervaring? Met hcg komt er sowieso nog geen eisprong/menstruatie op gang toch? Dus afwachten of het restweefsel met de volgende menstruatie meekomt gaat dan ook lang duren? Wat zijn jullie ervaringen?
Hoi, ik zou denk ik je verloskundige vragen of ze het opnieuw met een echo kunnen controleren. Als het dan schoon is, weet je dat je de hcg daling gewoon moet afwachten (kan idd best even duren, kan je helaas ook niks aan doen). Ik heb soortgelijk iets gehad, na medicatie bleek er na 2-3 maanden alsnog resten te zitten en testen bleven licht positief. Advies dat ik kreeg was eerst afwachten of het vanzelf kwam, maar achteraf zou ik meteen een nieuwe echo willen, want het kwam niet vanzelf en daarna nog 2x curettage moeten ondergaan. Dus ik had het liever eerder geweten ipv wachten. Maar betekent niet dat dit bij jou zou moet gaan natuurlijk, kan best zijn dat het gewoon nu helemaal weg is! maar voor je geruststelling, kan ik me voorstellen dat het fijn is om een echo te doen.
Allereerst wat vervelend dat je dit mee maakt. Rond de 19 weken zit je hcg wel op zijn top dus duurt het ook lang voordat dit daalt, ook als e geen restweefsel meer aanwezig is. Ik heb bij een missed abortion ruim 3 maanden lopen klooien alvorens ik weer witte testen had en ook al het weefsel eindelijk weg was. Krijg je nog een controle echo? Anders zou ik daar sowieso om vragen. Sterkte!
Wat naar meis, heb helaas 3x in zelfde schuitje gezeten rond zelfde termijn en duurde bij mij telkens zo'n 3mnd voor ik eisprong had. Had ook altijd restweefsel. 1x heb ik toen progesteron kuur (ik meen provera) gehad waarmee dan bloeding op gang werd gezet en daarmee kwam rest eruit. Je hcg stond echt torenhoog (misschien wel in dec100.000en) dys duurt lang.. maar met rest nog langer dus zou wel even om nog een echo vragen. Succes en sterkte
Bedankt voor je reactie! Wat vervelend allemaal dit.. waarom moest jij 2x een curretage? Was de eerste niet succesvol, of een complicatie?
Dat het bij jullie allemaal ook lang geduurd heeft, stelt mij dan wel weer gerust. Ik wil er graag een streep onder kunnen zetten en we willen lekker op vakantie naar de zon. Zolang ik bloedverlies heb en hiermee rondloop zie ik het niet zo zitten. Ik heb gebeld en mag morgen opnieuw langskomen voor een echo om te kijken hoe het er voor staat. Bedankt
Provera kuur was bij mij bij zoiets soortgelijks de oplossing...toen waren testen zo weer negatief na die ontrekkingsbloeding (duurde ook 3 maanden toen) Heel veel sterkte ermee
Nou vanmorgen de echo gehad en de situatie: Restweefsel zit er nog en is even groot. Lijkt alsof er minder bloedvaten naartoe lopen, maar dat is lastig te zeggen. Wel zag ze dat mijn eisprong is/is geweest en dat ik over +\- 2 weken een menstruatie kan verwachten. Kans dat het restweefsel dan meekomt is 80%. Ik heb ook nog misoprostol meegekregen om nogmaals te proberen. Heeft dit invloed op mijn komende menstruatie? Wil niet die tabletten doen en dan zonder menstruatie zitten. Dat die misoprostol zijn werk nog gaat doen is 50/50.. wat denken jullie? Iemand hier ervaring mee?
Als het niets doet dan heb je over 2wk weer n kans met menstruatie en als het wel iets doet dan ben je ervan af en heb je over 2 weken ook menstruatie waarschijnlijk. Over ca 4 weken nieuwe bevruchtingspoging