Foliumzuur

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by Lobi, May 10, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Hallo,

15 Januari 2008 ben ik bevallen van mijn dochtertje Luna*. Zij was helaas niet levensvatbaar als gevolg van een open schedeltje.

Om de kans op herhaling te verkleinen moet ik nu een 10 x zo hoge dosis foliumzuur slikken. Mijn vraag is eigenlijk, waarom laten ze niet alle (zwangere) vrouwen deze hoge dosis slikken? Zitten er soms ook nadelen aan, of is het meer een kwestie van geld?

Groetjes Marjolein

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

Dec 2, 2005
    11,590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi Marjolein,

wat naar dta je dit hebt meegemaakt zeg!
    Het is niet nodig dat iedere vrouw zoveel foliumzuur slikt. De normale hoeveelheid is eigenlijk al meer dan genoeg en aan de 10-voudige hoeveelheid kunnen inderdaad risíco's zitten (voor de vrouw zelf, niet voor de baby).

Mirjam

3. Hoi Mirjam,

Bedankt voor je snelle antwoord! Nou vraag ik me alleen af, weet jij misschien ook welke risico's dan? Dat zou ik wel graag willen weten en dat hebben ze mij ook niet verteld!

Groetjes Marjolein

4. Mirjam

Mirjam Verloskundige

Dec 2, 2005
    11,590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi,

het kan een vitamine B12 deficientie maskeren, gelukkig komt die heel zelden voor, dus maak je geen zorgen.

Mirjam

5. Dank je wel voor je antwoord! Ik slik wel ook een hele hoge dosis vit B12 omdat ik in het verleden een tekort heb gehad en ik 14 jaar vegetarier ben geweest... En gravitamon slik ik... Dus denk/hoop dat ik alles dan wel voldoende binnenkrijg...

Share This Page