Nauwelijks bloedverlies na curettage

Discussion in 'Miskraam' started by Belle, Jun 22, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Belle

Belle Fanatiek lid

Nov 7, 2005
    1,380
    1
    0
    Verpleegkundige, columniste
    Amsterdam
    Afgelopen woensdagochtend ben ik gecuretteerd. Ik was negen weken zwanger, maar ons zeer gewenste KID-embryootje was na zeven weken gestopt met groeien. Na de curettage heb ik de hele dag op bed gelegen in afwachting van het ontslaggesprek. Als ik naar de wc ging, verloor ik een paar druppels helderrood bloed, maar verder bloedde ik niet. De dag na de curettage ben ik ook op bed gebleven.

De gynaecoloog vertelde me dat ik nog een week tot anderhalve week kon bloeden en hij raadde me aan maandverband te dragen. Maar ik heb na woensdag geen druppel bloed meer verloren. En het is niet zo dat ik me heel rustig heb gehouden: Zowel vrijdag als zaterdag heb ik opgetreden met mijn band, en ik sta bepaald niet stil op het podium. Je kunt het vergelijken met een half uur intensief sporten, denk ik.

Ik ben blij dat ik geen bloed meer verlies, maar ergens maak ik me er ook een beetje zorgen om. Ik had erop gerekend nog wel even te vloeien, dus ik vind het vreemd dat ik na woensdag geen druppel bloed meer heb verloren.

Over twee en een halve week moet ik op nacontrole komen bij de gyneacoloog. Maar misschien kan één van jullie me gerust stellen: Is het normaal dat je na een curettage amper bloedt? Of laat ik het anders vragen, heeft één van jullie dat ook meegemaakt? En is het weer goed gekomen met je baarmoeder nadien?

Belle, een tikkie ongerust.

2. Vlinderkind

Vlinderkind Niet meer actief

Ik heb geen ervaring met curratage. Mijn 3 mk-en zijn gewoon van nature goed verlopen.

Wel wil ik zeggen dat ik het vreselijk voor jullie vind. Eindelijk zwanger na alles wat jullie hebben moeten doormaken, en dan moet je je kleintje afstaan. Echt vreselijk.

Heel veel sterkte en hopelijk is dat weinige bloedverlies geen enkel probleem.

Liefs,
    Anouk.

3. bramtim

bramtim Fanatiek lid

Feb 1, 2008
    2,107
    0
    36
    |Ik heb net als jij alleen bij het plassen na de curretage een druppel bloed verloren en daarna helemaal niets meer. Dont worry

4. Vlinder84

Vlinder84 Niet meer actief

Ja hoor, dan hebben ze hun werk heel goed gedaan om het even heel cru te zeggen. Ik heb ook bijna niet gebloed (misschien een paar druppels) en daarna niet meer. Sterkte meid...

5. Belle

Belle Fanatiek lid

Nov 7, 2005
    1,380
    1
    0
    Verpleegkundige, columniste
    Amsterdam
    Bedankt. Ik voel me er dankzij jullie iets rustiger onder nu.

-x-

6. marr

marr Actief lid

Mar 19, 2008
    184
    0
    0
    hoi belle, in maart van dit jaar heb ik ook een missed-abortion gehad, ben ook gecurreteerd, na de ingreep wat bloedverlies gehad, dit was alleen wanneer ik naar het toilet ging, en hooguit 2 dagen!
    het komt dus vaker voor ja.....sterkte!

7. Noodles

Noodles Actief lid

Aug 8, 2006
    277
    1
    0
    Ik had het ook. Helaas heb ik het nu bij de 3e menstruatie nog steeds, dat ik nauwelijks bloed, dus ik begin me nu toch wel een beetje zorgen te maken...

Share This Page