Miskraam?

Discussion in 'Miskraam' started by Bab28, Jul 16, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Bab28

Bab28 Fanatiek lid

Sep 5, 2006
    1,120
    0
    36
    Secretaresse
    Maas en Waal
    Hoi,

sinds afgelopen zaterdagavond heb ik licht bloedverlies. Duurde een paar uur en ging over in bruine afscheiding...maandagavond weer wat bloedverlies wat na een uurtje weer ophield. Gisteren niets muv 2 druppels bruine afscheiding. Vanmorgen ook niets...

Nou hier echt een pechdag. Denk echt dat een mk zich aangediend heeft. Sinds uur of 2 nu echt veel bloedverlies...geen stolsels oid en geen pijnklachten. Sorry, maar ben er echt een beetje klaar mee. Kan niet tegen de onzekerheid. Mijn HA kan ik morgen pas bereiken aangezien hij nachtdienst heeft gehad...Tja, hij kan er ook weinig aan doen maar voel me wel ellendig. Heb net mijn zoontje maar weer op gehaald van het kdv voor wat afleiding. Verveel me dood thuis en ga elke 5 min naar het toilet om te kijken of het al opgehouden is.

Mocht het echt een mk zijn, kan iemand me dan vertellen wat me te wachten staat? Bedoel vind ik echt een vruchtje? Hoe lang duurt het bloedverlies meestal en wanneer ben je weer vruchtbaar? Sorry voor de vragen en mijn egoberichtje....

2. miriam25

miriam25 Fanatiek lid

Jan 9, 2007
    3,072
    0
    0
    cal center medewerkster
    bab28 ten eerste wat een ellende meid die onzekerheid, je wordt er niet echt blij van

bij iedereen gaat het anders helaas er is niet een boekje waar je in kunt lezen hoe en wat je te wachten staat.

ik heb zelf meerde miskramen gehad en bij elke miskraam ging het anders de laaste is net goed een week geleden en dat was ook met goed 6 weken na een periode van testen kopen en wachten op eindelijk een streep. we waren weer blij en vol verwachting helaas ging het weer niet goed deze miskraam duide zich aan eerst in toch buikpijn wat ik bij de andere twee niet gehad heb en toen bloedverlies eerst iets toen meer en meer en twee dagen erna ook veel stolsels en het kindje wat dan nog piep klein is kun je er bijna niet tussen uit halen lijken stolsels maar het kan dus ook het kindje zijn(vruchtje kan ik niet uitspreken sorry)

mocht je buikpijn krijgen en mocht dat aanhouden of mocht je koorts krijgen dan contact opnemen met ha of vk of gyn meid

hoop dat het toch een wonder wordt en dat het goed gaat bij je vraag eventueel een echo om zekerheid

toi toi
    miriam

3. sim80

sim80 Fanatiek lid

Mar 28, 2008
    1,329
    0
    0
    Het zou inderdaad raadzaam zijn om snel een echo te vragen, die bied je duidelijkheid.
    Sterkte meid.

4. limmeke

limmeke VIP lid

May 28, 2008
    17,318
    0
    0
    Gatver Babs, hoop voor je dat het slechts een bloeding is en geen MK. Gelukkig lezen we op dit forum dat bloedverlies niet altijd betekend dat het fout gaat.

Mocht het wel fout gaan, dan kan het zijn dat je het vruchtje wel ontdekt. Bij mij ging het een week geleden fout, begonnen met bloeden, dag erna bloed met stolsels en toen vrijdag vruchtje. vloeien is sinds zondag helemaal over, had nu ook een volledig negatieve test in handen.
    Misschien kan je dat proberen: nog een testje.. ik had nl als voorbode van mijn miskraam een test die zooo vaag was.. bloeden begon een dag later.

Succes meis

5. Bab28

Bab28 Fanatiek lid

Sep 5, 2006
    1,120
    0
    36
    Secretaresse
    Maas en Waal
    @Limmeke: dank je wel voor de opbeurende woorden. Ik heb vanmorgen nog een predictor test gedaan en die gaf meteen een hele donkere streep aan, nog voor de controlestreep zichtbaar was. Ik heb de vk inmiddels gesproken en die zei dat het niet helemaal betrouwbaar is. Zolang er een placenta zit heb je HCG in je lijf! Tja, het kan 2 kanten op en ik probeer de positieve verhalen te onthouden. Klinkt vies maar ik verlies alleen bloed als ik op het toilet zit (nu ga ik 100 x per dag om te kijken of het nog bloedt...)...Had jij helder rood bloedverlies of al meteen donkere druppels en stolsels?

6. limmeke

limmeke VIP lid

May 28, 2008
    17,318
    0
    0
    Het begon met wat rood bij afvegen.. maar al heel gauw had ik heel veel heel rood bloed dat echt als dikke laag in de wcpot viel.. ( zon laag die niet meteen wegspoelt bij doortrekken).

Zolang jij dat niet hebt en die posi test, heb ik nog goede hoop voor je. De VK zei me toen ik belde dat die test ineens zo vaag was.. geen bloed, gewoon zwanger en toch bloed, zonder krampen en stolsels, zelfs paar maandverbandjes vol, wilt niet zegegn dat het fout gaat.

Dus ik duim voor je en hoop dat het snel stopt en dat je binnenkort egwoon een vetmooie echo hebt.

7. Niet meer actief

Hoi

Ik heb vandaag een miskraam gehad wat gisteravond begon met licht boedverlies en vanmorgen heel veel op menstruatie leek en voelde. Ook had ik in het begin kleine stolsels die vanmiddag toch wel een paar cm waren.
    Ik had veel weeen achtige krampen. Ik heb net het vruchtzakje verloren. Ik heb ook geen idee of er hierna nog meer uit moet komen. Mijn VK laat eigenlijks geen echo met 6 weken doen omdat er nog niet veel te zien is. Tenzij het bloeden nu zou zijn gestopt, dan zouden ze kunnen kijken wat de oorzaak van de bloeding zou zijn geweest.
    Morgen zou ik 6 weken zwanger zijn.

Ik hoop echt voor je dat het allemaal goed gaat. Een bloeding in een zwangerschap kan van alles betekenen dus je kan het beste rustig afwachten en morgen even bellen denk ik.

Heel Veel Sterkte

Liefs Xira

8. limmeke

limmeke VIP lid

May 28, 2008
    17,318
    0
    0
    Xira, ten eerste sterkte.. vervelend dat jij dit ook hebt moeten meemaken.

normaal als je het vruchtzakje kwijt bent, moet het bloeden al heel snel een heel stuk minder worden.. over die echo: ik heb vrijdag een echo.. die afspraak stond al omdat VK het dus wilde laten nakijken of het nu wel of geen MK zou worden. Nu heb ik die echo om te laten kijken of mijn baarmoeder helemaal schoon is, dit omdat ik achteraf te horen wil krijgen dat er nog restanten in zitten en dan alsnog een curretage moet ondergaan.

9. Bab28

Bab28 Fanatiek lid

Sep 5, 2006
    1,120
    0
    36
    Secretaresse
    Maas en Waal
    @Xira: Jee zeg, we zitten in dezelfde situatie! Wat vervelend voor je! Ik ben/was vandaag 6 weken! Het is nu ook wel een stuk meer dan de eerste dagen hoor! Voelde me erg eenzaam maar ben dus niet de enige die dit doormaakt Heel veel sterkte voor jou!

10. Niet meer actief

Bij mij begint de buikpijn minder te worden het zeurt nog wel wat en ook het bloeden word minder. Het voelt wel heel vreemd, gek hoe snel je ergens naartoe leeft en dat het dan zomaar weg is. En hoe leeg en alleen je dan achterblijft. En dat terwijl ik nog maar een paar weekjes weet dat er een kindje aan zou komen.
    Maar ik begin me al iets beter te voelen.. zolang ik het maar niet hardop hoef te zeggen.

Ook heel veel sterkte Bab28, je bent hier zeker niet alleen in hopelijk word het bloeden snel minder
    en sterkte limmeke met de echo vrijdag.

11. lola2

lola2 Bekend lid

Mar 31, 2008
    710
    1
    0
    Brabant
    Hallo meiden,

Nou hier is het vandaag ook mis gegaan. Gisteravon begon het met wat bruin bloedverlies. Weliswaar weinig en enkel te zien bij het afvegen. Vanochtend was het nog steeds zo en dus hebben we de verloskundige gebeld. Zij heeft direct een afspraak voor een echo geregeld waar we vanmiddag om 16.00u terecht konden. Een uurtje voordat we de afspraak hadden, begon ik al duidelijk meer te vloeien. Nu wat meer rood gekleurd.
    Tijdens de inwendige echo was het al vrij snel duidelijk dat het vruchtje bij ongeveer 5 weken oud (ik ben nu officieel zes en een halve week zwanger) gestopt is met groeien. Er was geen hartje te bespeuren.
    Nu ben ik alsmaar meer aan het vloeien en heb ik zelfs het vermoeden dat ik zojuist het vruchtje heb verloren. :cry:

Ik voel me verdoofd en ergens ook wel opgelucht. Vreemd he? Waar ik over opgelucht ben is dat ik duidelijkheid heb gekregen. Vannacht had ik het heel zwaar omdat ik me voortdurend zorgen bleef maken 'of het wel goed zou gaan.' Nu is het duidelijk dat het dus niet goed is.

Ik herken wat iemand hier schrijft. Het gaat zo snel. Gisterochtend was ik nog zwanger en blij en nu ben ik in afwachting van de miskraam. Niet te geloven, wat een vreselijke grote teleurstelling. En wat moet je emotioneel dan toch ineens schakelen. :cry:
    Het was mijn eerste zwangerschap en we waren enorm in de wolken, zo intens blij!

Meiden, ik wens iedereen heel veel sterkte toe! Josephine

12. limmeke

limmeke VIP lid

May 28, 2008
    17,318
    0
    0
    O god Lola, pfff meis toch... je was zo blij met je zwangerschap :(

*Deelt eerst eens wat virtuele knuffels uit*

13. WannaBeMammie

May 6, 2008
    49
    0
    0
    almelo
    Hoi bab28

Ik leef ontzettend met je mee! Ik heb precies het zelfde ook bij 6 en half week zwangerschap... ik kreeg de 11de ineens heel veel bloedverlies,,,, op mijn werk ik schrok me rot en moest mijn werk vertellen dat ik zwanger ben... had zenog niets vertelt namelijk......Ik heb twee dagen flink gebloed,,, je kan het vergelijken met een menstruatie,,,, daarna ging het weer over op oud bloed.... Geen biuikpijn gehad ofzo Je word gek van die onzekerheid,,, en dat van elke 5 minuten naar het toilet gaan herken ik...
    Meid als je het niet vertrouwd gewoon de VK bellen,,,, heb ik ook gedaan ik krijg nu een vervroegde echo... de 23ste mag ik komen.... HA kan toch weinig doen want die stuurt je toch weer naar de Vk.
    Ik wens je veel sterkte toe!

Liefs Marjolijn

14. Bab28

Bab28 Fanatiek lid

Sep 5, 2006
    1,120
    0
    36
    Secretaresse
    Maas en Waal
    Hoi,

Oh nee Lola! Wat een pech zeg! Kan me voorstellen dat je enorm moet omschakelen in korte tijd. Hoe snel blijdschap plaats kan maken voor verdriet is onvoorstelbaar. Ik hoop dat je het een plek kan geven en jullie snel weer zwanger mogen worden van een nieuw wondertje! Alles sterkte meis!

@Wannabemammie: Jij zult ook wel flink geschrokken zijn. Had jij buikpijnklachten? Wel fijn dat het nu weer gestopt is! Geeft weer iets meer rust! Heel veel succes de 23e!

Nou gisteravond ben ik vroeg naar bed gegaan. Had er echt de balen van! Had nog een kraamverband liggen en die heb ik voor de zekerheid maar ingedaan want ja, je weet maar nooit wat er allemaal tevoorschijn komt. Gelukkig snel in slaap gevallen. Word ik vanmorgen wakker en kijk ik in mijn broek: NIETS! Nou zeg, toen werd ik wel een beetje moedeloos. Dus meteen HA gebeld en kon om half 10 terecht. Tja, hij weet ook niet wat het is/kan zijn. Gaat zodadelijk het zh bellen en wss mag ik vanmiddag daarheen. Hij begrijpt ook goed dat die onzekerheid veel energie kost en was heel meelevend. Tot nu toe dus alleen maar helder bloed (beetje waterig soms) verloren. Bah, dit duurt nu al vanaf zaterdag en ik wil zo graag weten waar ik aan toe ben. Heb me er al op ingesteld dat het niet goed is maar stiekem blijf je op deze manier hoop houden toch?

Lief dat jullie allemaal zo meeleven! Dat doet me goed! Sterkte ook voor diegene die hetzelfde doormaken!

15. limmeke

limmeke VIP lid

May 28, 2008
    17,318
    0
    0
    Babs, ben heel benieuwd of er iets uitgekomen is bij de HA!

16. lautjuh85

lautjuh85 Fanatiek lid

Apr 19, 2008
    3,996
    1,582
    113
    Hallo allemaal,

Wat herken ik toch veel in jullie verhalen!
    Ik heb 5 weken geleden een miskraam gehad bij een zwangerschapsduur van 6 weken. Ik werd 's morgens wakker en had allemaal bloed in mijn broekje. Naar de wc en het leek net mijn 1e menstruatiedag.
    Ik heb me ook erg eenzaam gevoeld terwijl je weet dat er meer mensen zijn die dit mee moeten maken.

Ik hoop voor je dat het goed blijft gaan! Sterkte!

17. Bab28

Bab28 Fanatiek lid

Sep 5, 2006
    1,120
    0
    36
    Secretaresse
    Maas en Waal
    De HA heeft een afspraak weten te maken met het zh! Maar kan morgen pas terecht. Ze vroegen aan hem of het MEDISCH NOODZAKELIJK was dat ik voor de 9 weken gezien werd. Nou daar had hij even niet zo snel een antwoord op maar uiteindelijk heeft hij het voor elkaar gekregen dat ik toch gezien wordt. Jee, wat een zakelijk gedoe in het zh! Geef mij de plaatselijke (komt uit hetzelfde dorp) vk maar, dat is echt een meelevende vrouw! Hoop dat er morgen toch meer duidelijk is. Tot op heden geen bloeddruppels meer (gelukkig). Maar ja, is het over of is het stilte voor de storm?

18. WannaBeMammie

May 6, 2008
    49
    0
    0
    almelo
    Heej Bab28

Wat fijn dat je naar het ziekenhuis kon,, en dat je nu meer weet.. ben heel benieuwd en leef erg met je ( en de rest di ehet zelfde door maken) mee.....
    \in die onzekerheid doorlopen vraagt inderdaad ontzettend veel energie.,.... daarom ben ik ook gewoon de hele week lekker aan het werk gegaan,..wat afleiding is altijd goed.. maar op momenten dathet rustig is denk je er toch wel aan,,, pff kword er ook zo moe van van alles.....
    Meid ik hoop dat je bij de 50% hoort en dat alles gewoon goed is! Want hoor overal om me heen dat er meerdere vrouwen bloedingen hebben tijdens hun zwangerschap en er niets aande hand is.. daar probeer ik ook steeds aan te denken.....

Even het antwoord op jou vraag of ik ook buikpijnklachten heb,,,,,,
    Ik voelde de bloedingen niet eens aankomen,,, meestal als ik mijn menstruatie krijg verga ik van de buikpijnen ... en na de tijd heb ik ook geen buikpijnklachten gehad,,,,, best wel vreemd eigenlijk.....
    ik wacht de 23ste af tot die tijd moet ik toch heel veel werken,,,alleen gaat de tijd zo wel heel langzaam voorbij hoor....
    Meid doe het rustig aan!

Liefs \Marjolijn

19. efina

efina Actief lid

Jul 13, 2008
    283
    0
    0
    thuishulp
    emmen
    Ennn babs28?

Kon je nog terecht in het ziekenhuis gisteren? ben heel benieuwd!

groetjes Rianne

20. joss81

joss81 Fanatiek lid

May 18, 2007
    1,153
    0
    0
    zwolle
    Babs heb je misschien toch goed nieuws?

Share This Page