miskramen en schildklier

Discussie in 'Miskraam' gestart door Mar999, 17 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Moeder van Rick

Moeder van Rick Actief lid

23 jan 2012
    225
    0
    0
    NULL
    NULL
    Misschien is een idee om hier te kijken op deze site en forum!
    Er staat enorm veel info op!

Hopelijk heb je hier iets aan!

Succes ermee
    Hopelijk ben je sbel zwanger en mag je een zorgeloze zwangerschap hebben!!

Sterkte!

2. Elpie

Elpie Fanatiek lid

10 jan 2012
    1.088
    1
    0
    Ik zou hier ook graag eens jullie mening horen.
    We hebben een echt rot jaar achter de rug, met twee miskramen en een doodgeboorte van ons dochtertje op 20 weken
    We zijn nu gisteren voor de nabespreking bij de gyn geweest, en omdat er dus daadwerkelijk niks werd gevonden bij Niene, vermoeden ze nu dat mijn schildklier wel eens de boosdoener kan geweest zijn.

Vlak na mijn tweede miskraam kwam ik terecht bij de endo met een TSH van 4,96. Ze vond deze waarde toch veel te hoog om zwanger te worden en vanaf toen moest ik L-thyroxine dosis 50 innemen. Na 6 weken moest ik terug en was mijn waarde TSH 1,38 en mijn FT4 15,6. Dit was dus goed en we mochten terug zwanger worden.

Ik werd vrij snel terug zwanger en startte dus met deze waarden. Ik moest onmiddellijk ophogen naar 75 en dan om de 4 weken op controle gaan. Al snel bleek dat mijn schildklier veel te snel begon te werken.
    Tijdens mijn zwangerschap ging ik naar volgende waarden:

17/04/2012: ongeveer 12 weken zwanger

TSH: 0.09
    T4: 1,82
    T3: 3,7

25/05/2012: ongeveer een 16 weken zwanger

TSH: 0,03
    T4: 1,78
    T3: 3,4

En dan op 12/06/2012: de dag dat we de echo kregen en we zagen dat het niet goed ging met ons meisje

TSH: 0.10
    T4: 1,19
    T3: 2,8

Ik ken niet zoveel van de schildklier , ik heb er al veel over gelezen maar mij lijkt het enkel dat bij de laatste resultaten de TSH zo laag staat maar dat ook de T4 zo laag is. (alle ik ga daar van waarden van bijna 18 naar 12)

Kan iemand me mee helpen de bomen door het bos te zien?
    Toen de gyn ons gisteren vertelde dat ons meisje hier mss door gestorven is, kreeg ik echt een klap. Zijn deze waarde dan zo in die mate slecht?

3. Dreamer83

Dreamer83 VIP lid

16 apr 2008
    10.390
    30
    48
    Wat vreselijk dat jullie dochtertje is overleden.
    Voordat ik antwoord kan geven of je schildklier er iets mee te maken kan hebben, vraag ik me af of je de komma verkeerd hebt gezet?
    Een t4 van 1,82 is extreem slecht namelijk (en niet logisch bij een TSH van 0,09)

Als de komma verkeerd staat overal en je laatste waarde dus 11,9 was bij een TSH van 0,1 .. dan vind ik dat een gevaarlijke uitspraak van de gyn!
    Ik zal mijn waardes er eens bijpakken.

9 weken:
    TSH: 1
    T4: 16

13 weken:
    TSH: 0,2
    T4: 18

16 weken:
    TSH: 0,5
    T4: 16

23 weken:
    TSH: 0,8
    T4: 14

Scheelt niet zoveel met jouw waardes dus.

Je TSH is over het algeheel te laag (alhoewel dat tijdens een zwangerschap niet heel erg is)
    Maar je T4 daarentegen is prachtig.

Het is ook niet logisch dat je T4 zo is gedaald zonder dat je TSH is gestegen.
    Heb je tussen week 16 en week 19 je meds aangepast?

Bij een slecht ingestelde schildklier kan een ongeboren kindje idd overlijden.
    Maar dat is dus bij extreem slechte waardes en ik vind jouw waardes niet zo slecht.
    Persoonlijk kan ik me niet voorstellen dat jullie meisje is overleden door jouw schildklier.

Heel veel sterkte met dit alles!

4. Mar999

Mar999 Actief lid

28 jun 2010
    234
    0
    16
    @Elpie,
    Helaas kan ik niets zinnigs zeggen over je waarden, maar ik wil je wel heel veel sterkte toewensen. Wat een onvoorstelbaar groot verdriet....

5. guus

guus Fanatiek lid

20 mrt 2012
    2.083
    0
    0
    in het koude noorden
    hier ook iemand met schildklier ziekten (hashimoto) en gisteren met 8 wk een miskraam gehad.

mijn waardens waren vorige week tsh 0,9 ft4 14.

ik slik nu nog steeds 175,5 thyrax (1 witte 2,5 blauwe) wanneer moet ik afbouwen? het ""vruchtje"" is er al uit. (voel me leeg en verdrietig)

6. Elpie

Elpie Fanatiek lid

10 jan 2012
    1.088
    1
    0
    ja ik denk dat die komma's steeds opgeschoven moeten worden, maar zo staat het op mijn bloedresultaten. Is naar Belgische waarde, mss dat het daarom zo is.

Dus die is altijd zo rond de 17 a 18 geweest en dan opeens 11,9 op 3 weken tijd. Ik heb idd meds afgebouwd omdat mijn schildklier dus te snel werkte.
    Ben eerst naar 75 moeten ophogen, daarna 62.5 en daarna 50.
    Maar ik vind het ook extreem raar dat mijn TSH daar iets stijgt naar 0.10 maar mijn FT4 zo extreem gezakt is op een 3-tal weken tijd.

7. Elpie

Elpie Fanatiek lid

10 jan 2012
    1.088
    1
    0
    Ja ik vond het ook al heel gek want ik vond gisteren op google ook iemand met tsh 0.07 en ft4 van 17 of 18 tijdens de zwangerschap en daar vonden ze dat ook goede waardes, en is echt vergelijkbaar met de mijne.

Alleen die sterke daling daar van 18 naar 12 vind ik dus bizar, lijkt me dan dat mijn TSH veel sterker had moeten stijgen.
    Ik moet 13 augustus terug naar de endo, had gisteren na dat nieuws onmiddellijk gebeld voor een afspraak. Hoeveel pech moeten we dan alweer niet gehad hebben dat ons meisje daardoor is gestorven.
    Ik denk eerder dat er iets anders is gebeurd, dat invloed heeft gehad op die schildklier. Ik loop nu in het uz Gent en ze vermoeden daar toch een stollingsprobleem. Kan mss de schildklier ook behoorlijk in de war sturen.

8. guus

guus Fanatiek lid

20 mrt 2012
    2.083
    0
    0
    in het koude noorden
    wat is jullie ervaring met selenium en bloedverdunners?? selenium schijnt je anti stoffen(hahimoto) te verlagen en ik lees ook vaak positief nieuws over bloedverdunners, sommige slikken elke dag 1 asprine

9. Elpie

Elpie Fanatiek lid

10 jan 2012
    1.088
    1
    0
    Guus, ik heb al veel gelezen over die selenium en dat veel vrouwen met anti-tpo ze nemen. Het is in ieder geval het overwegen waard he, het zijn op zich maar mineralen, dus veel mis kan je er ook niet mee doen.

Die bloedverdunners kunnen ook geen kwaad,ik heb ze vorige zwangerschap genomen tot 13 weken. Toen zei de gyn dat ik er maar mee moest stoppen en op 20 weken is het bij mij misgelopen. Ik heb asaflow 80 genomen. Is in Belgie vrij verkrijgbaar in de apotheek. In Nederland kan je dacht ik gewoon aspirine 100 in de kruidvat en zo kopen. Dat is ook baby-aspirine.

10. guus

guus Fanatiek lid

20 mrt 2012
    2.083
    0
    0
    in het koude noorden
    o die heb ik nog wel in huis, en selenium ook(waarom ik het dan niet gebruik........)

hopen dat ik snel een gewone menstruatie krijg, ben mijn mk nu al zat, nog steeds veel buikpijn.
    woensdag of donderdag naar de gyn voor een echo. dan gelijk met hem overleggen of melden.

11. Elpie

Elpie Fanatiek lid

10 jan 2012
    1.088
    1
    0
    daar hoopte ik ook altijd op , een snelle menstruatie
    na mijn eerste MK was mijn cyclus behoorlijk van slag, op dag 62 na mijn eerste miskraam testte ik helemaal onverwacht positief (en het was nog maar heel pril, dus geen goede basis voor een nieuwe zwangerschap met zo een lange cyclus)

Nu na de doodgeboorte mijn regels doorgekregen na 6 weken, eerder sneller dan verwacht.

12. guus

guus Fanatiek lid

20 mrt 2012
    2.083
    0
    0
    in het koude noorden
    voor de zwangerschap had ik een menstruatie van om de 6 week en dan op dag 21 mijn ei. het bloed wordt al minder en de pijn ook.
    net mijn pillen doosje klaar gemaakt en daar ook alvast maar selenium in gedaan.

ik heb er nu 1 van een kruiden en pilletjes winkel,(best prijzig) zou ik het ook gewoon bij de apotheek kunnen krijgen of kruidvat??

13. guus

guus Fanatiek lid

20 mrt 2012
    2.083
    0
    0
    in het koude noorden
    @edit zie dat kruitvat wel selenium heeft maar dan met zink erbij in

14. Elpie

Elpie Fanatiek lid

10 jan 2012
    1.088
    1
    0
    ik heb die toen bij de apotheek besteld, selenomethione of zoget (zou beter opnemen) in dosering 100 ug
    Maar ik neem ze nu dus niet meer, omdat ik uiteindelijk de anti TPO niet bleek te hebben

15. guus

guus Fanatiek lid

20 mrt 2012
    2.083
    0
    0
    in het koude noorden
    dan ga ik maandag maar eens naar de apotheek hier, ik heb hashimoto, duidelijk anti tpo (helaas) gekregen na de bevalling van uk nr 1. die overig na een miskraam is ontstaan zonder zichtbare menstruatie (feb miskraam, 27mei 2008 was ze 5,5wk oud half april gemaakt hahha)

Deel Deze Pagina