Hoi allemaal. In september bleek ik zwanger door IUI. Helaas geen goede zwangerschap. De 9e week heb ik cytotec genomen. Het vruchtje had toen een afmeting van 7 weken. De cytotec zorgde ervoor dat ik mijn vruchtje verloor. Dit zonder al te veel bijwerkingen en het viel me dus alleszins mee. Bij nacontrole bleek er een klein restje achter gebleven. Ik heb steeds andere dokters (arts assistent) en deze dokter kende mij verder nog niet. Hij wilde mijn menstruatie afwachten... Klinkt logisch, maar ik menstrueer niet vanzelf, daarom loop ik hier. Volgende plan was provera, maar eerst wilde hij een week afwachten. Nu heb ik al een keer of 4 een provera kuur gehad zonder ook maar één druppel bloed te verliezen! Toch wilde de dokter het proberen. Nu zat er immers iets wat het lichaam kon afdrijven. Oké, daar heeft ie een punt... *zucht* Dan gaan we toch maar eens proberen weer. Hij had het overigens nog nooit meegemaakt dat een vrouw geen onttrekkingsbloeding kreeg op provera. (Tis ook nog maar een jonkie overigens 😁 En het was theoretisch onmogelijk! Nou jochie, welkom in de echte wereld. 😉 Maar het was wel een shit-ik-wordt-echt-oud gewaarwording met diebsteeds jongere arts assistenten. 😮 Zijn er dames met een soortgelijk verhaal hier? Geen menstruatiecyclus, en niet reageren op provera of primolut?
hoi coccie. ik heb in feb een missen abortion gehad . curettage gehad. maanden geen menstruatie gehad.heb ik primolut gehad en heeft toen geen bloeding gegeven. weer afwachten toen een hystroscopie gehad en bleek dat ik asherman had.. dit is operatief weggehaald/doorgeknipt. toen weer provera en primolut gehad en wel een bloeding gekregen. lijkt niet heel erg op jouw verhaal. maar misschien heb je er wat aan .
Ik ben echt nog nooit op asherman onderzocht! Dank voor je verhaal! Ik spreek morgen mijn hoofdbehandelaar. Ben benieuwd wat zij te vertellen heeft!
Ik zou er een ervaren gynaecoloog naar laten kijken met een echo ivm dat restweefsel en daar echt op staan. Ook kun je vragen naar een diagnostische hysteroscopie om de bm van binnen eens te bekijken. Waarom menstrueer je niet van jezelf? Is dat in t algemeen? Dat restweefsel zou potentieel de menstruatie tegen kunnen houden of inderdaad een verkleving. Succes morgen!
Hoi Skye, Inmiddels ben ik bij mijn hoofdbehandelaar, de fertiliteitsarts, op controle geweest en heb ik een goed gesprek met haar gevoerd. In feite worden de daadwerkelijke behandelcycli door de arts assistenten gedaan. Waarover ik overigens erg tevreden over ben! Maar naarmate je langer in behandeling bent: 5 IUI pogingen waarvan 3 mislukt, 1 biochemische zwangerschap en een missed abortion, is het geen slecht idee om nog eens met de fertiliteitsarts om de tafel te gaan. De provera heeft zoals ik verwachtte biks gedaan. De fertiliteitsarts heeft met een inwendige echo gekeken en het was nog maar zó minimaal, dat ze zei: Als ik niet wist dat ik naar een restje moest zoeken, zou ik eroverheen kijken. En dun baarmoederslijmvlies zichtbaar met normale eierstokken. Ze zei weer: als je de echo bekijkt zie ik nog steeds geen oorzaak voor je probleem. Dus een antwoord op mijn vraag: Hoe is het mogelijk dat ik totaal niet menstrueer/ovuleer van nature? -zullen ze mij nooit kunnen geven. Want ook mijn bloedwaarden kunnen het niet verklaren. Feit is, dat ik de diagnose 'onverklaard verminderd vruchtbaar' zwaar irritant vind. Ik probeer zoveel mogelijk visies van artsen te verkrijgen door vragen te stellen bij gelegenheid. En iedere studie die gedaan wordt, pik ik mee om weer meer te kunnen verklaren voor mezelf. Ik mag in ieder geval nu weer verder met 4 IUI pogingen. Ik ben dus afgelopen maandag weer begonnen met 225ie menopur per dag. Dit is een erg hoge dosis voor IUI, maar ik reageer dus echt heel slecht. Na gemiddeld 20(!) dagen spuiten, mag ik in mijn handjes knijpen als er één of met heel veel geluk 2 folikels zitten. Dit baart mij en ook mijn arts nogal zorgen wanneer het tot een IVF of ICSI zou moeten komen. Want, zo blijkt, boven de 300 ie per dag vlakt het effect van menopur af. Echter, 1 dochter door IUI, en van 5 IUI's 2 bevruchtingen, klinkt wel weer hoopgevend. Ik hoop vlug weer in het topic van de testen kunnen posten. 😊