Ik heb de hele dag door harde buiken, lichte maar ook hele hevige waar ik mijn buik echt flink voel samentrekken. Ik heb ze al vanaf een week of 14/16 maar het worden er steeds meer en heviger. Ik merk dat het gebeurd bij een volle blaas, als de baby beweegt maar ook als ik stress in mijn omgeving heb, en gewoon zomaar. verder gaat de zwangerschap goed en is er niks bijzonders op bekkenklachten na. Ik ben nu 26 weken zwanger en het enige wat ik nog doe is zorgen voor mijn dreumes van 1,5 jaar. (ivm de bekken) Nu is mijn vraag hoe erg/gevaarlijk of juist niet is een harde buik nu eigenlijk, kan er namelijk niet zo veel over vinden. Moet ik meer rust nemen of mijn VK bellen, kan het ween opwekken etc. alvast bedankt!
Hoi tweeling, het is wel bekend dat als het niet je eerste kindje is, je meerl last kunt hebben van harde buiken vergeleken met je eerste zwangerschap. Kan op zich helemaal geen kwaad hoor, zolang er maar geen regelmaat in komt en de pijn steeds heftiger wordt, zoals dat bij weeen gaat. In deze zwangerschap is je baarmoeder gevoeliger voor prikkelingen, ook van binnenuit. Dus als die kleine druk is kun je er sneller last van hebben, maar inderdaad ook wanneer jij net iets teveel hebt gedaan. Probeer vaak te gaan plassen en ik denk dat ik sowieso even een plasje naar de HA zou brengen om een blaasontsteking uit te sluiten, want daar kun je ook harde buiken van hebben. Maar je hebt het al een hele tijd eignelijk. Er zijn vrouwen die de 'pech' hebben het de hele zwangerschap te houden. Inderdaad toch wat rustiger aan doen en goed naar je lijf luisteren. Warmte helpt vaak ook wel. Groetjes Brigitte
hoi brigitte erg bedankt voor je duidelijke antwoord! ik heb gisteren een test voor blaasontsteking gedaan en die heb ik niet gelukkig warmte...nooit aan gedacht maar idd als ik in bed of bad lig is het stukken minder! bedankt!