Hoe herken je een miskraam?

Discussie in 'Miskraam' gestart door blien, 30 okt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. blien

blien Lid

15 sep 2013
    53
    0
    0
    Hallo dames,

Misschien een stomme vraag, maar hoe herken je een miskraam. Ben bu 5,3 weken zwanger en sinds vanmorgen voel ik me een beetje vreemd en vertouw het niet helemaal. Heb nog geen bloeding gehad....
    Hopelijk is alles goed, alleen mijn gevoel twijfeld.

2. Mama tuttebel

Mama tuttebel Fanatiek lid

23 jul 2013
    1.212
    0
    0
    In het noorden.
    Ik denk dat dat heel moeilijk te herkennen is. Mijn vk zei tegen me dat ik terug moest bellen als ik buikkrampen kreeg en veel rood bloed verloor met stolsels. Nou bij mijn miskraam heb ik nooit buikkrampen gehad en ook niet veel bloed verloren.

Maar zolang je geen bloed verliest is er niks aan de hand. Ook wanneer je bloed verlies hebt wil het niet gelijk zeggen dat je een miskraam hebt.

En zegt je gevoel gewoon dat er iets niet klopt? Of heb je buikpijn oid?

3. blien

blien Lid

15 sep 2013
    53
    0
    0
    Mijn gevoel vooral. Heb wel al bijna een jaar hevige buikkrampen, word ook hiervoor onderzocht, het was wel even weg, maar is nu weer lichtelijk terug en ondanks dat de verloskundige zegt dat dat geen invloed kan hebben, twijfel ik.
    Ben gewoon bang dat het misgaat of staks (over 5 weken bij de 1e echo) alsnog teleurgesteld word.

4. JJ1980

JJ1980 Niet meer actief

Ik heb 2 x een missed abortion gehad. Dan heb je dus een miskraam die je lijf niet zelf oplost. En verlies je dus geen bloed! Dus die uitspraak is niet helemaal correct.

Maar meis, probeer jezelf niet gek te maken. Het enige wat je kunt doen is afwachten tot de echo, meer opties zij. Er niet. Ik hoop dat je gevoel niet goed zit. Probeer te genieten van dit wonder!
    En van harte gefeliciteerd :D

5. blien

blien Lid

15 sep 2013
    53
    0
    0
    Dank je wel. Probeer het ook, we waren al bijna een jaar bezig en mijn huisarts wilde ons verder laten onderzoeken, dus door de hele molen heen. We hadden dit ook niet meer verwacht, maar zijn zo blij :) alleen, zo nuchter als ikzelf normaal gesproken ben, ben ik (wij) bang dat t misgaat.
    Ik ga proberen te genieten.
    Maar jj1980 had je toen ook niets door?

6. JJ1980

JJ1980 Niet meer actief

Bij mij eerste zwangerschap had ik niets door, ik voelde mij goed. Snapte niet dat iedereen zich niet lekker voelde ;). Dat was ma 1.
    Toen 2 goede zwangerschappen, super veel gespuugd en voelde me beroerd van week 6 tot 16
    Laatste zwangerschap weer ma, maar die zag ik aankomen omdat ik mij weer zo goed voelde ;)

7. Mama tuttebel

Mama tuttebel Fanatiek lid

23 jul 2013
    1.212
    0
    0
    In het noorden.
    Volgens mijn gyn had ik ook een MA. Maar bij mij begon het toch echt uit zichzelf te bloeden....

8. JJ1980

JJ1980 Niet meer actief

Ja, dat zou kunnen dat je lijf het uiteindelijk toch zelf afstoot.
    Bij mijn echo op 10 weken bleek dat het met 5 1/2 week was gestopt met groeien. 2 weken later was er nog niets gebeurd en heb ik een curretage gehad.

Deel Deze Pagina