Test is positief, ziekenuis zegt niet zwanger

Discussion in 'Miskraam' started by Laupa, Jan 10, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Laupa

Laupa Actief lid

May 28, 2010
    218
    0
    0
    NULL
    Eindhoven
    #1 Laupa, Jan 10, 2011
    Last edited: Jan 10, 2011
    Vandaag mocht ik in het ziekenhuis een urinetest komen doen.
    Ik moest daarvoor ochtendurine meebrengen, het zou een uur duren voordat ik de uitslag zou krijgen.
    Dus toen ik naar huis ging heb ik nog een kv2v5 gekocht en thuis meteen gedaan...
    Afgelopen vrijdag was mijn NOD (27 december 1 emmy teurg geplaatst) en toen had ik al een streep. De test van vandaag was echt heel erg positief.
    Nu belde ze van het ziekenhuis net dat ik niet zwanger ben?
    Ik heb toen gevraagd om een bloedtest omdat ik zelf zo'n duidelijk positieve zwangerschapstest heb, maar dat doen ze niet omdat dat te duur is????

Heeft iemand anders dat ook wel eens gehead, thuis goede positieve testen en in het ziekenhuis een negatieve urinetest?

Dit is de test van vandaag die ik heb gedaan nadat ik uit het ziekenhuis kwam. Een uur daarvoor had ik nog geplast dus het is niet eens met hele geconcentreerde urine.

2. disney1986

disney1986 Fanatiek lid

Oct 29, 2010
    1,527
    0
    0
    NULL
    NULL
    wat vreemd! ik vind het heel duidelijk!

3. Jillan

Jillan Lid

Oct 21, 2010
    95
    0
    0
    NULL
    NULL
    Die streep geeft aan dat zich wel degelijk HCG in jouw bloed bevind. De hoeveelheid HCG zal misschien te laag zijn geweest voor de zwangerschapstest die de arts heeft afgenomen en wellicht heeft de test die jij hebt gekocht de eigenschap een lagere HCG waarde al kenbaar te maken.

Je geeft ook aan dat de test vandaag positiever is dan de vorige test: dat kan misschien te maken hebben met het verschil in de concentratie van de urine. Anders is je HCG gewoon echt aan het toenemen en was het gewoon nog niet hoog genoeg toen je de test bij de arts af nam.

Het kan ook zijn dat de HCG die zich nog in je bloed bevind een restant is van een niet doorgezette zwangerschap...

Heb je andere symptomen van een zwangerschap?

Ik zou over een paar dagen gewoon nog een test doen en dit bij je arts aangeven en staan op een bloedtest. Succes in ieder geval!

4. Nachtzon

Nachtzon Fanatiek lid

Nov 12, 2009
    4,847
    2
    0
    Wervik- België
    ik ook :S houd ons maar op de hoogte...

5. Laupa

Laupa Actief lid

May 28, 2010
    218
    0
    0
    NULL
    Eindhoven
    De test van de foto in mijn eerste berichtje is de test die ik heb gedaan na die in het ziekenhuis.
    Dus vanochtend met ochtendurine naar het ziekenhuis en daar de test gedaan.
    Toen naar huis en de kv2v5 gedaan, terwijl ik nog geplast had voordat ik naar het ziekenhuis was gegaan.
    Dus de urine voor de test in hetz iekenhuis was een stuk geconcentreerder dan de urine die ik gebruikt hebt voor de test van de foto in mijn eerste berichtje.
    Op deze foto zie je alle tetsen van de afgelopen week, de test van vrijdag (7-1) was nog een heel stuk onduidelijker dan de test van vandaag.

6. Rosao

Rosao VIP lid

Nov 3, 2007
    12,893
    1,390
    113
    Raar hoor! Kunnen ze niet een echo doen om te kijken of er een ontwikkelende zwangerschap aanwezig is?
    Ook vreemd trouwens dat ze zeggen dat een bloedtest te duur is... Die testen doen ze aan de lopende band en bovendien ben je toch verzekerd! Misschien via de huisarts?

Succes hoor! Hoop dat het allemaal goed komt!

7. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Kun je niet vragen bij het ziekenhuis om een BLOEDtest ipv een urinetest? Misschien zijn hun urinetesten lang niet zo gevoelig als de test die jij hebt gebruikt.

Want volgens mij ben jij overduidelijk zwanger hoor. Of het zou nog van een Pregnylprik moeten komen, maar dat lijkt me sterk. Heb je uberhaupt Pregnyl gespoten en zo ja wanneer en welke hoeveelheden?

8. Rosao

Rosao VIP lid

Nov 3, 2007
    12,893
    1,390
    113
    Je ziet het ook steeds duidelijker worden op je foto's. Lijkt mij dat je dan ook meer HCG in je urine krijgt. Maar goed, ben geen arts :)

9. Marnat

Marnat VIP lid

Aug 10, 2009
    29,821
    3
    38
    Female
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen
    Vreemd , test heel duidelijk!! hou ons op de hoogte meis , sterkte knuf.

10. Laupa

Laupa Actief lid

May 28, 2010
    218
    0
    0
    NULL
    Eindhoven
    Ik heb de huisarts gebeld en daar mag ik vanmiddag even langskomen voor een bloedtest.
    Deze test is trouwens van afgelopen donderdag...

11. Patriesjuh

Patriesjuh Bekend lid

Nov 22, 2010
    549
    0
    0
    moeder
    Dat lijkt me toch een dik postieve test, ik zou als ik jou was even de huisarts bellen of langs gaan, en je testen meenemen en daar nog eens laten testen met urine en een bloedtest aanvragen.
    Suc6

12. almika

almika Fanatiek lid

Jan 6, 2011
    2,101
    0
    0
    :(hmmmm...wel raar eigenlijk, je zou ver8 dat in zh beter en gevoelig tests zijn, is dudielijk te zien dat test zw aangeeft.

idd nog een test doen weer posi, gelijk ha of zh bellen dat je op bloedtest staat

succes!

13. patje20

patje20 Fanatiek lid

Sep 14, 2006
    2,871
    13
    38
    Female
    Ergens in de polder
    Zoiets raars heb ik nog nooit gehoord!! Ze laten je in de mmm om ieder wissewasje bloedprikken, en om een zwangerschap te zien doen ze zo moeilijk! Volgens mij ben je gewoon zwanger... of je hebt nog zoals eerder gezegt pregnyl in je lichaam

14. Laupa

Laupa Actief lid

May 28, 2010
    218
    0
    0
    NULL
    Eindhoven
    Ik heb inderdaad een pregnyl spuit gezet, maar op 31 december was deze helemaal uit mijn urine. Heb toen getest, dus daarom weet ik dat zeker. En als dit door de pregnyl zou komen dan moeten de testen juist lichter worden i.p.v. donkerder lijkt me?
    Ik heb om een bloedtest gevraagd in het ziekenhuis maar dat doen ze niet omdat dat te duur is??? Echt belachelijk ik ben toch verzekerd daarvoor!

Maar vanmiddag dus naar de HA en daar maar vragen om een bloedtest.

15. Marije1980

Marije1980 Fanatiek lid

Mar 14, 2007
    3,785
    15
    38
    Twente
    NOu, lijkt mij ook duidelijk hoor!
    Wat een raar gedoe... Kan me voorstellen dat je er onzeker van wordt....
    En inderdaad, anders maar eens met een echo. Dan zouden ze in elk geval een zwangerschapsring kunnen zien toch?!

16. musicalfan

musicalfan Fanatiek lid

Mar 7, 2009
    2,279
    0
    0
    jeetje wat vreemd zeg. Ik ga heel hard voor je duimen dat het wel goed is, want jouw test geeft duidelijk zwanger aan.
    Misschien iest om een clear blue zwanger/niet zwanger evt met indicator te gebruiken. Kijken wat die aangeeft en deze aan het ziekenhuis te laten zien?? Succes meid, ik hoop heel hard voor je.

17. ichtus

ichtus VIP lid

Mar 5, 2007
    14,841
    1
    38
    gelderland(noord)
    denk toch echt dat ze in het zh maar eens een opfriscursus nodig hebben.. je bent gewoon zwanger meid..

18. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

je bent hartstikke zwanger, snap niet waar het zkh het vandaan haalt dat dat niet zo zou zijn???

heel veel succes bij de ha, laat je het weten? ben heel benieuwd!

19. ichtus

ichtus VIP lid

Mar 5, 2007
    14,841
    1
    38
    gelderland(noord)
    ik zou met die testen rechtsomkeerd maken en terug gaan naar het zh en die even onder hun neus drukken.. oerstom dat dit kan..

20. frummeltje31

frummeltje31 Fanatiek lid

Sep 16, 2009
    2,158
    110
    63
    nou, lijkt mij toch erg duidelijk dat je zwanger bent. Heb je ook verdere symptomen van een eventuele zwangerschap???

Erg vreemd van het ziekenhuis dat ze je niet nog even verder onderzoeken. Ik bedoel 1 zo'n test wil niets zeggen.....

Share This Page