Persoonlijk vind ik “misleiding” wel echt een zwaar woord. Ik ben zo iemand die na een half jaar wikken en wegen een huis met een tuin op het noorden heeft gekocht en ik weet nu dat die aanduiding gewoon heel weinig zegt. Zeker op een park is je tuin toch altijd omgeven door bomen of door andere huisjes en het hangt er ook maar net vanaf hoe groot de tuin is. Vooral als je avond zon wilt hebben moet je met een tuin op het zuiden behoorlijk vrij zitten om wat mee te pikken. Dus ik denk eerder aan een vergissing op de website en dat je er een gratis drankje voor gaat krijgen hooguit. Probeer je er niet te druk om te maken en te genieten van je vakantie! Het had ook de hele week kunnen regenen, dan had je weer heel andere problemen gehad
Overigens hebben we een heerlijke tijd hoor... en omdat het nu zo warm is, is het ook niet zo’n heel groot probleem... maar juist de dingen waar ik nu zo van zou genieten (buiten eten, met kind op bed nog even koffie drinken) doen we niet omdat het op het terras echt fris is. Ja we zouden in de voortuin half op straat kunnen gaan zitten met de halve huisraad... maar daar pas ik voor. De combi omheind en zonnige tuin heeft me bij t boeken wel best wat extra gekost, wat ik ervoor over had... maar waar ik nu dus niks van terugzie. Straks maar weer even een rondje receptie, ik hou jullie op de hoogte Ps. Misleiding klinkt idd beetje zwaar maar wist geen andere benaming zonder de titel veel langer te maken
Ik snap dat je teleurgesteld bent wanneer je iets boekt en de omschrijving blijkt niet te kloppen. Dat is gewoon heel jammer. Maar het is prachtig weer. En hartstikke warm. Ook al zit je ‘s avonds niet in de zon, het is nog steeds lekker warm. Ik heb gisteren om 20:00 buiten gegeten zonder zon, met korte mouwen. Rond 9 uur heb ik een dun vestje aan gedaan en tot half 11 buiten gezeten. Het was heerlijk. Als het “maar” 20 graden was geweest had je ook niet ‘s avonds laat zonder trui buiten kunnen zitten, laat staan als het had geregend. Wel vind ik het belachelijk dat het zo lang moet duren voordat jullie fatsoenlijk te woord gestaan worden. Jullie zijn ontevreden, maar er is niemand die gewoon even langskomt om het er over te hebben. Het park is vol, dus een ander huisje gaat niet. Maar ik denk dat je al veel minder teleurgesteld zou zijn geweest als de parkmanager had gezegd “ik begrijp het, heel vervelend voor jullie, maar helaas kan ik niets meer omboeken. Wel kom ik morgen met een lekker ontbijtje ter compensatie” (ofzoiets). Ik hoop dat je snel een fijn gesprek hebt. Geniet nog even lekker van je vakantie!
Ik zou contact opnemen met het hoofdkantoor. Je vakantie zit er bijna op en je bent nog geen steek verder. Je hebt betaald voor iets wat je niet hebt gekregen...
Me dunkt dat dit misleiding is. Niks hormonen, gewone ordinaire misleiding. Ik zou vandaag nog een geschreven klacht indienen via mail en hierbij vermelden dat je diverse malen je beklag hebt gedaan maar met een kluitje het riet in wordt gestuurd. Niet over je kant laten gaan hoor!
Ik begrijp je irritatie maar om nu dagen achtereen hier mee in de weer te zijn vind ik nogal overdreven. Als je nu geen omheinde tuin had gehad dan dat ik het zeker begrepen maar of de zon nu Noord Oost whatever opkomt zou me op mijn Hollands gezegd geen zak kunnen schelen. Je kunt het volgende doen of je gaat weer naar de receptie en je verhaal halen of je laat het rusten en gaat gewoon genieten van je vakantie. Ik zou het tweede doen maar ik ben nogal nuchter in dit soort dingen
Ik zou ik ook niet blj mee zjn geweest. Ik had gisteren middag zelf nog eens gebeld aan het eind vd dag. Ik ken dat wel, u word terug gebeld not dus. Er gebeuren altijd wel dingen wat je net verwacht had op vakantie maar dit stond zwart op wit.
Heel eerlijk? Laat je vakantie niet verpesten omdat de tuin niet op het zuiden is. Dit is jullie laatste vakantie met zijn drieën als ik het goed begrijp. Geniet ervan! Persoonlijk zou ik dus echt niet de moeite nemen om een x aantal keer langs te gaan of een mail de deur uit te gooien in mijn vakantie, het zou mij te veel kostbare tijd en frustratie bezorgen. Misschien ben ik dan wel makkelijk, maar op zulke momenten ben ik altijd wel heel blij met mijn (te) makkelijk zijn. Ik zou er een grapje over maken tegenover mijn man we zouden samen om lachen en het zelfde grapje zou de hele vakantie door gemaakt worden. Maar dat is hoe ik ben, ik begrijp uit de reacties dat vele er wel werk van zouden maken. Als ik er een ontbijtje voor terug zou krijgen zou het mij de moeite niet waard zijn geweest.
Of je je er veel aan stoort, is aan jou, maar het is wel degelijk misleiding. Er staat in de omschrijving tuin op het zuiden en nu is het een tuin op het noorden. Heeft inderdaad effect op de manier waarop je de vakantie invult. Succes met de klacht overbrengen aan het park. Als het center parcs is dan weet ik uit ervaring dat het een uitdaging kan zijn. E-mail sturen en verder afwachten tot na je vakantie geeft misschien wat rust nu. Het is dan duidelijk en dan kan je focus naar de vakantie zelf.
Ik snap dat je baalt. Heb je meer betaald omdat je een huisje met een omheinde tuin op het zuiden wilde? Dan zou ik in ieder geval het verschil terugeisen. Is het een park van een grotere organisatie (bijvoorbeeld Centerparcs of Landal)? Dan zou ik naar de algemene klantenservice bellen en het niet meer bij de receptie proberen. Die zijn blijkbaar niet echt geneigd om je te helpen. Verder toch zo veel mogelijk genieten en probeer het van je af te laten glijden. Laat je vakantie er niet door verpesten. Maar eenmaal thuis wel een klacht indienen en een slechte beoordeling schrijven voor op de website/zoover. Dat hebben ze niet graag.
Nja ze heeft er blijkbaar extra voor betaald... Waar ik voor betaal wil ik hebben.... Overigens ben ik echt een zonnemens en heb ik het ook gewoon snel koud, ook met 20 graden... Mij zie je dus ook niet met 20 graden in de schaduw zitten... Dus ja ts ik zou gewoon weer terug gaan.
Maar wat stond er nu juist in de advertentie? Dit is al anders dan een tuin op het zuiden. Ik denk dat wij niet kunnen oordelen als we niet de juiste info hebben. Ik zou met dit prachtige lenteweer echt niet dagen na elkaar laten verpesten door de 'verkeerde' ligging van de tuin! Ik heb gisteren tot 21u30 in T-shirt buiten gezeten in mijn noordgerichte tuin. Het is echt niet onmogelijk hoor. Geniet van je gezin, van je kleine mannetje dat bijna grote broer wordt!
Dat begrijp ik heus wel maar ik vind het erg overdreven om je daar zo enorm druk om te maken. Voor mij verspilde energie.
Ik neem aan dat de advertentie het niet had over ‘gegarendeerd geen regen!’. Maar als er staat ‘een tuin op het zuiden’, dan is het natuurlijk gewoon misleiding als die tuin vervolgens op het noordoosten ligt. Ook als het dag in dag uit regent. Punt. Ik zou je klacht nu even goed op papier zetten, incl dat ze je niet terug hebben gebeld etc, dat je een vergoeding wil, dat mailen en dan gaan genieten van je vakantie.
Dat is toch een totaal ander iets? Daar kan een park toch niks aan doen? Wel aan wat ze in de beschrijving van het huisje zetten.
Ik bedenk me nu dat ik voor onze komende vakantie (eind juni) ook 100 euro extra heb betaald voor een “superieur” huisje (bij Pierre et Vacances, het Franse centerparcs). Ik vraag me af wat ik zou doen als dat heel erg tegen zou vallen. Wij hebben ook naar bepaalde dingen gekeken, o.a. een tuin of in ieder geval een grasveld bij het huisje om te spelen. Wij hebben nog een baby bij het is wel fijn om in en om het huisje wat voorzieningen te hebben waardoor je niet de hele dag de hort op hoeft. Vandaar het superieur huisje. Als ik dat niet zou krijgen terwijl ik er wel voor betaald heb zou ik ook stampij maken hoor. Je kiest zo’n huisje daar toch op uit.
Een park dat extra geld vraag voor een tuin op het zuiden?.... werkelijk nog nooit van gehoord! Maar als dat werkelijk/letterlijk bij de advertentie stond, dan heb je recht op compensatie. Al zeg ik eerlijk: ik denk toch dat het de hormonen zijn dat je daar je hele vakantie om laat draaien (meerdere keren receptie, je nu al afvragen hoeveel geld je terug kunt krijgen ed).