Als je extra betaald hebt voor een tuin op het zuiden en die heb je niet, zou ik wel verwachten dat je dat extra betaalde terug krijgt. Wij hebben ook wel eens extra betaald voor iets wat er niet was, werd heel keurig mee omgegaan. (wel al bij aankomst trouwens, zijn toen meteen terug gelopen, netjes te woord gestaan en we kregen het extra betaalde terug. Een dag later stond er een fles wijn bij de deur met sorry voor het ongemak en consumptiebonnen voor het lunchcafé voor een stukje taart en koffie.) Maar laat het je vakantie niet verpesten hé!
Het een sluit het ander toch niet uit? Omdat je er van baalt wil toch niet zeggen dat je niet kan genieten? En Tsjaa noem me gek... maar ik bedenk in Mn hoofd wel 30 verschillende scenario’s voor hoe zo’n gesprek kan gaan, waar ik om kan vragen en waar ik niet Om kan vragen.... Gewoon een voorbereiding dus.. Ik zie daar echt niets raars in... Beetje dom als je daar staat en er word gevraagd waar je zelf aan denkt oid en je zegt ‘uuuhhh ja weet ik eigenlijk niet’
Klopt, maar dat is wel een aspect dat je het vakantiepark niet had kunnen aanrekenen. Het feit dat hun informatie niet helemaal kloppend is, wel. TS ik begrijp helemaal dat je baalt! De relativerende reacties hier valt ook zeker wat voor te zeggen. Maar ik denk dat bij mij het balen ook zou overheersen
Je investeert daar je energie in, bent er meerdere keren per dag mee bezig. Letterlijk (naar receptie gaan) of in je hoofd, of door een topic bij houden op een forum. Die tijd kun je ook leuker besteden. Vakantie is maar kort. Dat bedoel ik er mee. Ja, de resterende tijd kun je vast genieten, maar je zou dus nog méér kunnen genieten door het los te laten. Deze vakantie zal er weinig meer veranderen, dus je afvragen in hoeverre je aanvullend kunt klagen of aanspraak kunt maken op compensatie, dat is iets voor thuis.
Hou het dan eenvoudig. Stel je hebt 100€ extra betaald voor een omheinde zuidgerichte tuin. Hij is omheind, maar niet zuidgericht, dan vraag je 50€ terug. Je gaat naar de receptie en vraagt naar de parkmanager. Us hij er niet, maak je een concrete afspraak op die dag om dat uur en regel je het face to face en laat het op papier zetten. 30 keer een gesprek voorbereiden is echt verloren energie, want het gaat nooit zoals jij hebt voorbereid! Wees gewoon duidelijk en concreet (wat heb je extra betaald en voor wat, wat ontbreekt er en hoeveel vraag je als compensatie).
Wat stond er EXACT bij de beschrijving? Als er bv. stond "tuin ligt op het zuiden" dan is het inderdaad duidelijk. Maar wat wordt er precies bedoeld als er bv staat: "zuidligging huisje". Dan zouden ze nog kunnen aanvoeren dat het niet over de tuin gaat. Ik noem maar wat. Dus wat was de precieze bewoording in de beschrijving?
Maar eh waarom 50’euro terug vragen als je 100 betaald hebt? Ze heeft helemaal niet gekregen waar ze voor betaalde. Stel Je boekt een vakantie naar zuid Spanje maar ze vliegen je naar IJsland. Ook een mooi land maar niet wat je Geboekt hebt. Dat horen ze volledig te compenseren, niet de helft.
Als je 100 euro betaald voor omheining + zuiden, en je alleen de omheining krijgt heb je dus de helft gekregen van wat je extra hebt betaald. Vandaar de 50 euro. Althans, zo lees ik haar reactie. Als ik het mis heb, komt ze het vast corrigeren.
Zo bedoelde ik ook Betsy! En ik treed vlinderbloem ook bij. Wat stond er precies in de omschrijving vzn wat je extra kreeg voor dat extra bedrag?
Jeetje wat een leuke reacties joh met vertellen dat andere mensen zich er niet druk om zouden maken, en het los zouden laten. TS kan dit blijkbaar niet. PUNT. En voor de mensen die dit op hormonen gooien, dan heb ik altijd last van m'n hormonen want dit zou ik ook buiten een zwangerschap gewoon niet accepteren. Het is heel vervelend, maar zo is het nou eenmaal en dan moet het gewoon opgelost worden om het los te kunnen laten. Uit het verhaal begrijp ik juist dat TS een duurder huisje heeft geboekt voor een tuin op het zuiden en een omheinde tuin. Dan zou ik ook mijn geld terug eisen, in ieder geval het gedeelte dat ik meer heb betaald voor dit type huisje. TS: Ik zou inderdaad gewoon nog een keer naar de receptie stappen, maar erna een mail opstellen met de keren dat je geweest bent en een compensatie eisen per mail. Ik snap dat ze het nu druk hebben, maar om jullie al een aantal dagen te negeren is echt asociaal.
Haha ja maar ik ken mezelf in 'niet-zwangere-tijden' en dan ben ik net zo Maar ik zal m'n banner even weghalen om serieus genomen te worden want blijkbaar als je handelingen/uitspraken mensen niet aanstaan wordt het meteen op hormonen gegooid
Wat heeft dat nou met “leuke reacties joh” te maken? Sommige mensen vinden dat TS groot gelijk heeft. Sommige mensen vinden dat TS weliswaar gelijk heeft maar vinden het zelf niet belangrijk genoeg om daar actie voor te ondernemen. Dat mag toch gewoon? Dan mag er toch ook gewoon het advies gegeven worden laat het gaan, in plaats van vraag je geld terug. Ze vraagt toch wat redelijk is. Sommige mensen vinden het blijkbaar niet redelijk genoeg om geld terug te vragen en geven dit aan.
Ik denk dat de meesten hier niet bedoelen dat ze het maar zo moet laten, maar dat ze er niet zoveel energie moet insteken. Dat is toch zonde? En de vraag blijft: wat stond er precies beschreven in de advertentie? Zuidgericht of zonnig? Daarbovenop, een Zuidgerichte, omheinde tuin heb je natuurlijk ook als het hele perceel rondom is omheind en vooraan is het zuiden. Daarom zeg ik: keep it simpel en geniet vooral!
Mijn reactie was meer bedoeld naar mensen die echt een nare reactie hebben geplaatst, daar zie ik er namelijk genoeg van voorbij komen. Misschien dat ik dat iets beter had moeten verwoorden, sorry daarvoor. Er zijn inderdaad ook genoeg mensen die op een normale manier aangeven dat zij zich er niet druk om dat is uiteraard te verwachten als je om meningen vraagt
Tsja je kunt hier bergen energie in steken terwijl je overdag niet eens in die tuin zit maar ik zou wel wat beters te doen hebben.. Tuurlijk snap ik dat je het meld en daar reactie op wilt maar het huisje is voor nu wat het is.. en ook ik ben van mening dat als je voordeur op het zuiden ligt je huisje op het zuiden ligt.. bij gewone huizen staat ook altijd duidelijk TUIN op het zuiden oid.. Laat het wat los en geniet.
Valt mee.. vorig jaar ook superzonnig deze tijd volgens mij.. in elk geval met hemelvaart toen ook 25+ graden... (dochter heeft toen op kamp in de rivier 'gedoucht' vanwege dat weer)
Beetje kansloos om het op haar hormonen te gooien. Ik zou ook not amused zijn. Groot gelijk dat je er werk van maakt ts, zeker als je extra voor de ligging betaald heb. Hoop dat je wel een fijne vakantie hebt nu!
Dat eerste is juist waarom ze voor een tuin op het zuiden koos; zo zouden ze in de avond nog in de tuin van de zon kunnen genieten. En de beschrijving ‘huis op het zuiden’ zou ik tamelijk bizar vinden; dat kun je over ieder huis wel zeggen... dat het dan om de zijkant gaat waar geen tuin zit, tjaaa! Lijkt me niet dat dat zo omschreven is