Na een week zo'n rare reactie op muggenbeten?

Discussie in 'De lounge' gestart door Minny, 12 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Minny

Minny Fanatiek lid

26 sep 2007
    4.647
    2
    0
    Wij zijn nu een week terug van vakantie. In dit gebied waren er erg veel muggen en helaas hebben ze ons behoorlijk te pakken gehad.

Maar nu na een week zijn die plekken bij mijn dochtertje van 4 ineens helemaal rood en verdikt. Dit had ze gister nog niet.

Wat zou dit kunnen zijn? Ik vind het zo'n late reactie op een muggenbeet.

Ze heeft trouwens geen koorts ofzo.

2. zogezegend

zogezegend Niet meer actief

geen idee kan je het niet intikken op google met afbeeldingen? misschien komt er iets op los, ik zou voor de zekerheid even langs de Huisarts gaan..

3. Minny

Minny Fanatiek lid

26 sep 2007
    4.647
    2
    0
    Ja wou morgen ook even bellen met de ha als t nog niet weg is. Maar ik vind het altijd eng om zo de nacht in te gaan...

4. zogezegend

zogezegend Niet meer actief

dat kan ik begrijpen, anders bel je huisartsenpost voor advies....ik denk dat ze het geen probleem vinden als je even belt vooral omdat het om een kind gaat, en je naar het buitenland bent geweest..
    het kan van alles zijn...

5. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Heb ik ook vaak bij insectenbeten. Is een allergie. Zitten er al blaasjes op?
    Ik heb het trouwens erger bij vlooienbeten dan bij muggenbeten. Zaten er misschien ook zandvlooien?

6. Minny

Minny Fanatiek lid

26 sep 2007
    4.647
    2
    0
    @Dirksmama Komt de allergische reactie bij jou dan ook pas na bijna een week? Moet je ermee naar de dokter of is het niet ernstig?

Ik heb net de hap gebeld. Ze vond het niet alarmerend klinken, maar kon zich bijna niet voorstellen dat het nu nog door de muggenbeten komt.

7. frummeltje31

frummeltje31 Fanatiek lid

16 sep 2009
    2.158
    110
    63
    is een allergische reactie! Heb ik ook gehad, zelfs pas na een week of drie! Ik dacht juist dat ze alweer bijna weg waren en toen had ik ineens van die grote rode plekken erom heen en het gloeide als een gek.

Lekker met een verkoelende zalf insmeren (helpt ook tegen de jeuk), dan trekt het hopelijk snel weer weg.

8. mama suus

mama suus VIP lid

18 aug 2008
    7.510
    188
    63
    somewhere
    mijn ma krijgt van de combi muggenbeet en zon altijd blaasjes erop. heel dik en rood en later vocht erin echt blaren dus.
    had ze in nederland nooit maar hier in dld hebben we mega muggen en daar heeft ze het dan van.

9. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Ja, bij mij komt het pas na een week echt op. Eerst zie je een paar dagen de beten, en dan na een week worden het van die harde schijven, dan na een week komen er vaak blaasjes op. Duurt bij mij vaak week of drie.

Wat helpt is een beetje tijgerbalsem er op. En als het echt heel erg is gebruik ik Emla.

10. Minny

Minny Fanatiek lid

26 sep 2007
    4.647
    2
    0
    Wij zijn in Zuid Frankrijk ( de Camarque) geweest...

11. Minny

Minny Fanatiek lid

26 sep 2007
    4.647
    2
    0
    Maar is het voor kleine kinderen dat niet gevaarlijk? Er zit toch allemaal gif in het lichaampje. Ze is net 4 jaar en heeft wel een bult of 15.

Deel Deze Pagina