Stomme mannen... In iedergeval de mijne... Hij speelt zon online spel en als ik hem vraag iets te doen in het huishouden zegt ie:"Ja is goed ik kom zo" Een uur later geen hubbie... Nou ik hem aan de mouw trekken en vraag weer "Wil je me helpen?" Ik heb reuma en kan het niet echt meer aan om het hele huishouden tedoen Ik doe: -afwas -was -stofzuigen -stoffen Enz enz Maar ik vraag hem alleen maar om bijv. de luieremmer te legen,of de vuiliszakken in de ton Ben ik nou onredelijk?
Nou nee je bent zeker niet onredelijk. Als ik jou was zou ik die kerel van je maar eens een flinke schop onder zijn kont geven. Belachelijk dat hij je niet helpt terwijl je ook nog reuma hebt.
Ik heb hier helaas ook zo'n vent die verslaafd is aan gamen.... Je moet er gewoon goeie afspraken over maken. Bepaalde dagen waarop niet gespeeld wordt, maar jij alle aandacht krijgt en er wat dingen in huis gebeuren. Succes!
Bij mannen moet je er vaak een tijdsspanne aan meegeven. 'Wil je me helpen' houdt voor hun in dat ze 'ergens vandaag eens een keer' wel zullen helpen. 'Zou jij voor twaalf uur even de luieremmer willen verschonen' of 'zou je over 'n tien minuten of zo even de vuilniszakken willen weggooien'. En oip de opmerking 'ik kom zo', gewoon vragen hoe laat 'zo' dan is...
Ik vind niet dat je onredelijk bent hoor.. Ik moet aan de mijne dagen lang vragen of hij de kattenbak wil verschonen.. ja doe ik zo, doe ik morgen, doe ik straks... Nooit gelijk.. en dat zo duurt altijd heeeeeeeeel lang bij hem hahaha De rest doe ik maar zelf anders sta ik wortel te schieten als ik moet wachten. Vaak geven mannen wel antwoord als ze bezig zijn ergens mee, maar echt luisteren naar de vraag doen ze niet.. Vroeg een paar dagen geleden ook of hij de kattenbak wilde doen 'ja doe ik zo' daarna vroeg ik of hij op zn hoofd wilde gaan staan 'ja doe ik zo was zn antwoord.. nou ik lag dus dubbel en hij snapte niet waarom.. Die antwoorden geven ze standaard zonder dat ze het doorhebben.
Dàt is een goede tip! Die ga ik ook eens proberen. De mijne speelt ook graag on-line. Maar we hebben afgesproken dat er alleen gespeeld wordt als er écht tijd voor is. Dus NIET als er nog vanalles in het huishouden gedaan moet worden! Of de kids nog in bad moeten, enz... Onze PC staat in de woonkamer, dus het gebeurt regelmatig dat hij speelt en ik iets op tv kijk wat hem toch niet boeit. Dan zijn we toch een beetje samen.
mijn man is ook zo'n gamer nu helpt hij me 's avonds eerst met de kids en wat er dan ook maar moet gebeuren, als hij eerder wil/moet gamen vraagt ie het ik werk 2 avonden in de week en om het weekend dus dan moet hij ook, weekends zet ik op papier wat ik wil voordat ik thuis kom ( b.v de kids hun was emmer weer opruimen, stofzuigenetc.) als ik het voor hem op papier zet doet hij het wel, als ik het vergeet gebeurd er bar weinig hij ziet het blijkbaar niet zoals vele mannen maar afspraak op papier werkt bij ons het beste
Ik vind het ook niet onredelijk hoor. Lijkt soms wel alsof alle mannen altijd door vanalles afgeleid worden. Hier dan niet het probleem huishoudelijk maar zakelijk. Moet iets in orde maken maar heb al meer dan een week geleden gevraagt even te kijken wat hij van een contract vind omdat het door ons allebei getekend moet worden... Ja ik kijk vanavond even... Eind van het verhaal is: waarom heb je dat nou nog niet in orde gemaakt?!?!??! Ja omdat jij nog steeds moet kijken Liefs mij
ook hier een fulltime gamer,ik heb hem op zijn donder gegeven,dat er voortaan alleen nog maar 2 dagen in de week gespeeld word,ik ben er klaar mee! meneer deed niks meer,kwam thuis hup achter z'n pc,en kwam er ook niet meer achterweg. het heeft goed geholpen mede door een beetje te dreigen hihi,en nu speelt hij niet meer zo veel en helpt hij wat meer mee thuis.
Idd hij klinkt iig niet echt volwassen . Spelletjes spelen op de computer is schijnbaar belangrijker.. pff
hier een pro gamer in huis.. ik wist het van het begin af en aan al dat hij dat deed dus heb er vrede mee dat hij de meeste tijd achter de pc zit we hebben de taken verdeeld en nu hij werkloos is en ik zwanger ben hoef ik helemaal niets meer te doen als ik thuis kom staat het eten klaar en kan de hele avond bankhangen heerlijk.. maar als hij straks weer werk heeft en ik ben vaker thuis zal ik het meeste weer doen.. vind dat als hij thuis komt van een dag werken niet nog van alles hoeft te doen.. maar dat is natuurlijk per persoon verschillend xxxx nukie
Mijn man heeft een tijdje heel veel online gepokerd, en deed toen thuis dus bijna niks meer. Op een gegeven moment heb ik al zijn stomme pokerspellen van laptop verwijderd. En toen viel eindelijk het kwartje Want hints werken dus totaal niet, net als lief vragen, of zuchtend meteen uit je werk alle troep opruimen terwijl hij vrij was ook niet. Mannen! :x
Mijn 5000ste bericht ga ik in dit topic plaatsen, om je te zeggen dat je niet onredelijk bent. Jouw man mag ook wel wat doen. Zeker omdat jij reuma hebt.
Mijn nieuwe hubby is ook zo'n fanatieke gamer! Maar gelukkig 1 die mij helpt in de huishouding. Antwoord op je vraag: nee je bent niet onredelijk!