nou meid als je dan idd zo zelfstandig (en verstandig) en zorgzaam bent, doe jezelf, je vriend en bovenal je kleintje een groot plezier, en zorg voordat je aan kinderen begint eerst dat je het "hoognodige" hebt en kunt bieden... een fatsoenlijk dak boven je hoofd, en genoeg inkomen om het kindje geen overspannen moeder te bezorgen die niet weet hoe ze de rekeningen e.d. moet betalen en of het einde van de maand te moeten redden... dat is toch het minste dat je als zelfstandige "vrouw" voor je kindje over moet hebben... gr.smoekie
Waar ik dan toch wel benieuwd naar ben... Hoeveel kost een baby per maand? Je hebt natuurlijk de babyspullen die je van tevoren moet kopen en dan continu de voeding, kleren, luiers en dergelijke en (in mijn geval) de kinderopvang... Mis ik iets essentieels? Dat vraag ik me soms wel eens af... Overigens ben ik het verder helemaal met vrijwel iedereen eens. Ik denk dat je pas weet wat er allemaal bij komt kijken en of je relatie daar wel tegen bestand is, als je eerst een tijdje hebt samengewoond. Dan pas weet je aardig of je een stabiele thuissituatie kunt bieden.
nou ja als je bijv. flesvoeding geeft, mag je rekenen op minimaal 15 euro per week voor de voedingen, luiers gaan er hier ook aardig wat doorheen, wat te denken van lotiondoekjes om de billen mee af te vegen...wasspulletjes die ook gauw er door heen gaan.... kleertjes (rompertjes-pakjes e.d.)want ze groeien als kool... als ik hier wel eens lees dat het gemiddelde dat men te besteden heeft per week zo om en nabij de 80-100 euro is wordt het aardig minder zodra er een kindje bij komt... als je net gaat samenwonen en je hebt al niet zo veel te besteden kan het een aardige aanslag op je portemonee zijn...heb hier ook wel eens bedragen voorbij zien komen van "volwassenen" die getrouwd zijn en "maar" 50-60 per week te besteden hebben... sommige geven bv dus dan valt de voeding af, maar flesvoeding kost gemiddeld 10-15 euro per week...en dan de rest nog... er wordt mijn inziens altijd vaak veel te makkelijk gedacht over "het nemen" van een kindje zo ook nu weer...zijn soms echt nog niet droog achter de oren, weten niet eens hoe het er in de "grote" mensenwereld aan toe gaat, maar willen wel al "meedoen met de grote" zorg eerst dat je zelf "groot" wordt voor je je met dat soort dingen bezig gaat houden vindt ik...
Wat een kindje per maand kost? Toen Noa geboren was koste het mij gemiddeld genomen 400 euro in de maand. Dan reken ik luiers, kleertjes, extra wasjes, meer elektrakosten, meer waterkosten, flesjes, spulletjes die je over het hoofd hebt gezien, kinderopvang etc.. Ik gaf ruim drie maanden borstvoeding en dat scheelt wel in de kosten. Maar toen ik op flesvoeding overstapte, werden de kosten alleen maar meer. Tuurlijk als ze ouder worden en met de pot gaan meeeten, dan dalen de kosten wel weer enigzins. Maar een kind kost geld hoor! En dat doe ik met liefde....
Kost een kind niet iets van een miljoen ofzo tot zijn/haar 18e? Zelfs de kosten die je hebt voor dat het kindje er is zijn niet weinig volgens mij. Zoals bedje en kinderwagen enzo. Natuurlijk kun je tweedehands kopen maar dan nog gaat ook daar volgens mij best veel geld in zitten.
Achhh wat zijn we weer áárdig zeggg fijn dat jonge moeders of jonge moeders in wording, zich hier ook zo welkom voelen Het is idd af te raden, maar als zij dat zo voelt, dan voelt ze zich toch lekker zo. Als zij denkt dat ze er klaar voor is dan voelt zij dat gewoon zo. Het enige wat je zo'n meisje dan kan bieden is steun. Ik ben op mijn 15e moeder geworden, dan wel "onbewust" natuurlijk, en het was niet ideaal in het begin, maar nu ben ik moeder van 5 prachtige kindjes, en het gaat met allemaal heel goed, dus die doemscenario's voor tienermoeders geldt niet voor iedereen. Succes met je beslissing en trek je maar niet teveel van alles wat aan hoor, iedereen die een beetje "anders" is heeft het hier zo nu en dan zwaar te verduren. Gewoon negeren.
euhhhh..........misschien een stomme vraag hoor,maar wat zegt de aanstaande vader hiervan? hoe oud is hij dan als ik mag vragen?
Aanstaande vader is 17 als ik het goed heb onthouden, en ze zegt dat ze het beide graag willen. Vraag me eerder af wat haar ouders ervan vinden?
Ja hij is inderdaad 17, bijna 18 en ik weet niet wat onze ouders ervan vinden en dat wil ik voorlopig nog ff niet weten
Mmz, ik heb hier mn bedenkingen bij maar het is idd jouw keuze, maar ook die van jullie ouders! Zij zijn meerderjarig en dus zullen zij hoogstwaarschijnlijk de voogd krijgen over jullie kindje.. Wat vinden zij ervan? Ik heb ook al jaren een sterke kinderwens, maar ik ben toch heel blij dat ik tot nu gewacht heb! Je voelt jezelf misschien nu al héél volwassen maar geloof me, dat ben je niet. Wacht tenminste tot je van school bent en tot je minimum een jaartje hebt gewerkt ofzo? Dan weet je net iets meer over het échte leven succes.
Dat zegt genoeg. Wat als zij het niet willen? Wat gaan jullie dan doen? Sorry hoor meis maar zo werkt het niet. Jij moet verantwoordelijk zijn voor je eigen kind, en dat kan je nu nog niet. Zo is het nu eenmaal en ik denk dat als je héél eerlijk bent tegenover jezelf dat jij dat ook beseft..
quote="MamaDeluxe"]Achhh wat zijn we weer áárdig zeggg fijn dat jonge moeders of jonge moeders in wording, zich hier ook zo welkom voelen Het is idd af te raden, maar als zij dat zo voelt, dan voelt ze zich toch lekker zo. Als zij denkt dat ze er klaar voor is dan voelt zij dat gewoon zo. Het enige wat je zo'n meisje dan kan bieden is steun. Ik ben op mijn 15e moeder geworden, dan wel "onbewust" natuurlijk, en het was niet ideaal in het begin, maar nu ben ik moeder van 5 prachtige kindjes, en het gaat met allemaal heel goed, dus die doemscenario's voor tienermoeders geldt niet voor iedereen. Succes met je beslissing en trek je maar niet teveel van alles wat aan hoor, iedereen die een beetje "anders" is heeft het hier zo nu en dan zwaar te verduren. Gewoon negeren.[/quote] Jonge moeders of jonge kinderen daar zit nog wel een heel verschil in. Jij schrijft zelf dat je onbewustop je 15e moeder bent geworden, ik denk dat als je op dat moment de keuze had gehad, je toen niet bewust voor een kindje zou hebben gekozen. Zij in dit geval wil wel bewust voor een kindje kiezen, maar ben je het er dan niet mee eens dat als je kiest voor een kind, hoe oud of jong je ook bent, je tenminste kunt proberen je kind het minimale te kunnen bieden ?(stabiele relatie - onderdak inkomsten e.d.) Jij had destijds de keuze of om het kindje te laten komen,of om het weg te laten halen, en je hebt gekozen om het te laten komen, zij heeft nu de keuze om te zorgen dat zij de verantwoordelijkheid van moeder zijnde in worden nu al neemt door eerst te zorgen dat ze het kindje datgene kan bieden dat het nodig heeft Wat heeft een kindje er aan als het ergens op een zolderkamertje moet worden grootgebracht terwijl papa en mama hun nagels opvreten omdat ze niets anders te eten hebben omdat er geen of weinig inkomsten (overblijven) om van te leven Zijn dat niet de minste dingen die je voor je kindje over kan hebben voordat je besluit dat er eentje magkomen Tuurlijk was het voor jou ook niet ideaal, en tuurlijk lost alles zich uiteindelijk wel op, maar zou het niet leuker zijn geweest als je gewoon terug kon kijken op een fantastische tijd zonder zorgen en reken maar dat zij zorgen genoeg zullen krijgen als ze moeten leven van een minimale inkomstenbron en nog niet eens weten hoe het er in de grote mensenwereld aan toe gaat Ik denk niet dat jij het zal toejuichen en het af zal raden als jouw 16 jarige dochter straks bij je op de stoep staat van mam, ik wil een kindje terwijl ze nog op school zit, geen inkomsten heeft, en geen werk denk dat jij ook all tegens zal aandragen om ervoor te zorgen dat ze eerst haar school afmaakt, van haar jeugd geniet e.d .. Dus het heeft in mijn ogen niets te maken met anders zijn maar gewoon een klein beetje vooruit en aan de kleine denken (die er nog niet is) Gr.smoekie
Ik heb alles zo eens gelezen, maar ben nu wel benieuwd wat de uitslag is bij de huisarts? Weet je al iets.
sorry hoor dames,maar ik denk niet dat dit gaat werken. de meeste van jullie zijn het er wel overeens dat jullie vinden,dat girliegirl16 veels te jong is,niet goed nadenkt,en dat dit een beslissing is waar ze niet overnagedacht heeft. ik denk niet dat je haar op andere gedachtens kan brengen,en vindt het wel sneu dat ze zo aangevallen wordt. ik kan jullie mama's wel begrijpen,maar moet dan meteen iedereen(met een paar uitzonderingen)haar gaan vertellen dat ze nog te jong is om zo'n keuze te maken? ze wil gewoon graag haar verhaal hier doen,zonder dat ze iedere keer weer het verwijt krijgt,dat ze te jong is en niet nadenkt over de evt gevolgen van een kindje. ik was ook 16 toen ik zwanger raakte,en ik heb het alleen moeten doen. het was zeker niet altijd makkelijk,en er zijn nu heel veel regels veranderd. ik denk niet dat ze van gedachte gaat veranderen,en dat dit comentaar van iedereen haar alleen maar zekerder van haar besluit gaat maken. het enige wat ik kan zeggen tegen je meid,is dat ik hoop dat jullie er klaar voor zijn als je zwanger blijkt te zijn,en dat je steun zult hebben van jullie ouders,en vrienden. groetjes tammy77
Tammy het gaat er juist om dat ze bewust zwanger wil worden terwijl ze nog naar school gaat, ze allebei minderjarig zijn, niet alleen wonen én hun ouders weten van niets :s Sorry maar dat lijkt me niet echt verstandig! Als je per ongeluk zwanger word okee dan, maar bewust? in deze situatie? Sorry maar dan maak je het jezelf wel héél moeilijk. Ik denk dat de TS zelf ook wel beseft dat wat ze doet niet helemaal juist is. Ze moet aan de toekomst van haar kindje denken, die zal het veel beter hebben als ze een paar jaar wacht en tenminste van school is en werkt! Maar het is idd haar eigen keus, al denk ik niet dat ze er 100% van overtuigd is, anders zet je niet zomaar je verhaal op een forum. Dat doe je om andere meningen te horen, en die geven we
ik wil er verder niks over zeggen maar ik heb zo een idee dat ze ons gewoon op stang zit te jagen(lees,twijfel of het wel allemaal echt is)als ik zie hoe ze erop reageerd
Als je dit neerzet ben je zeker weten niet zeker. Bij twijfel moet je het niet doen. Ik denk dat iedereen hier het beste met haar voor heeft en haar (en zeker het kind) wil beschermen. Over een aantal jaar zal ze begrijpen waarom. Natuurlijk is het haar eigen beslissing, maar ze klinkt nog zo jong en onzeker.
als ik dit hier zo lees en je kan nog geen test fatsoenlijk uitvoeren hoe wil je dan in godsnaam een kind opvoeden : : : zo moeilijk zijn die testen niet in het gebruik en al zeker kunnen er geen 2 mislukken,je staat je gewoon wat aan te stellen en weet je dat ze allebij negatief waren :x