Mislukte aanslag België.

Discussion in 'Films, televisie en nieuws' started by Typfoud, Oct 26, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Illiana

Illiana Lid

Oct 26, 2010
    92
    0
    6
    NULL
    NULL
    Wel teleurstellend dit hoor, al die ellende die wordt voorspeld gaat telkens niet door. Het einde van de wereld heb ik ook al een keer of drie gemist de afgelopen paar jaar, nu weer een "aanslag" waarbij de "terrorist" niet eens explosieven in zijn auto had...

Amateurs! ;)

2. amdaa

amdaa VIP lid

Mar 28, 2015
    9,670
    11,009
    113
    Die 200 Nederlanders en 400 Belgen die zich daar hebben aangesloten is de grootste groep aanhangers van IS?
    Wat hebben wij dan ervan te vrezen als zij het daarvan moeten hebben? :D

En de rest van je stuk vind ik maar wazig, maar terzijde..

Dit voorval (want ja, aanslag is het niet aangezien het om een 'gewone' Belg blijft te gaan) laat wel duidelijk zien hoe makkelijk een schuldige aangewezen wordt..

Waar men voorheen schuldig was tot het tegendeel wordt bewezen is het nu zo:
    1. Een aanslag op een gebouw/winkelcentrum/politicus/willekeurige voorbijganger:
    2. Het is een terrorist of iig een allochtoon, wacht maar af!
    3. Toch niet?
    4. Eerst bewijs zien, dan geloven we dat pas..

Triest...

3. stressbal

stressbal Niet meer actief

Toevallig zijn er zojuist weer cijfers gepubliceerd.

Volgens de laatste cijfers zijn er zeker 140 Nederlanders aangesloten bij de strijd in Syrië. Kunnen er dus meer maar ook minder zijn.

Wbt het vrezen, ik denk zeker niet dat wij het van deze 140 man moeten hebben maar IS is ook niet "maar" 140 man. Daarbij vrees ik totaal niet voor die 140 Nederlanders die daar zitten maar wel voor de rest waarvan wij het niet weten.

4. Hotsiflots

Hotsiflots Fanatiek lid

Aug 31, 2015
    1,539
    170
    63
    Full time mom
    Precies dit, alleen kunnen die ''Nederlanders'' precies door lullen hoe het hier aan toe gaat b.v wat de feestdagen zijn, wie hier de meeste macht heeft, waar ze meeste moslims bidden zodat ze daar op jacht kunnen gaan vooral jongens tussen de 14 en 18 die kan je nog vormen etc net als een spion, ook door de afwijzing hier (want zeg nou zelf er is enorme haat tegen moslims) zijn ze verhard, en die 140 Nederlanders komen ook weer hier terug hé!! ze worden wel in de gaten gehouden door de overheid maar ze kunnen ze niet 24 uur per dag volgen, en de overheid maakt vaak grove fouten kijk maar naar die tbs'er die vrij gelaten is terwijl dat niet mocht en meteen iemand heeft gedood.

IS is een enorme organisatie en ze worden ook nog een gesponsord voor wapens, ik weet er veel vanaf omdat ik mij erin verdiept heb, wou weten waarom die mensen zich bij die IS of Taliban aansluiten ik geloof de media niet helemaal, er werd tegen mij gezegd hier dat ik een vaag verhaal heb..nou wat ik geschreven heb is maar puntje van de ijsberg het draait het meest om geld en macht en ze gebruiken de islam als dek mantel, ze verdraaien de regels naar hun zin en moslims doden ook moslims, de eerste regel in de koran is zij zult niet doden elk mens en dier is geschapen door god en alleen god mag een leven nemen...ze spelen dus voor god wat een grote zonde is...Soms wou ik dat ik nooit onderzoek had gedaan ernaar want de dingen die ze doen zijn rondt uit walgelijk (broers doden broers om te bewijzen dat ze trouw zijn aan IS), maar ook moeten we weten waarom ze dit doen, weten we eigenlijk wel waarom ze dit doen? (niet dat doden ooit een reden moet hebben) hun zijn ook familie leden kwijt geraakt door moord, en in de koran staat: een oog voor een oog..terwijl in de bijbel staat: als iemand je in het gezicht slaat draai je andere wang toe...

En geloof me door de instroom van vluchtelingen komen ook extremisten mee undercover...de goeie lijden weer onder de slechte.:(

Onwetendheid is de grote fout van mensen, kennis is macht.

5. stressbal

Ik vraag me oprecht af waar jij je precies in verdiept hebt.
    Ik heb hier namelijk elke dag mee te maken ivm mijn werk en ik kan je echt zeggen dat de info die jij versterkt totaal niet klopt

1 dat is sowieso al niet zo moeilijk gezien de meeste feestdagen gewoon terug te vinden zijn op jawel internet eng he?!

Volgens mij kijk jij te veel TV spion?! Serieus jongetjes van die leeftijd zullen niet zo snel spion worden maak je daar maar niet zo druk om;)
    Die breken als ijs man zodra ze opgepakt worden. Deze jongetjes worden gebruikt voor andere doel eindes. Maar niet als spion.

2 van de 140 mensen waarvan ze weten dat ze daar zitten is alles geblokkeerd. Paspoorten zijn ingetrokken bankgegevens bevroren etc. Dus nee die komen niet zomaar terug. En het leuke is de overheid ( nctv en aivd zitten boven op ze )

Foute info is ook een heeeele grote fout.;)

6. jessy77

jessy77 VIP lid

Aug 9, 2007
    8,641
    5,953
    113
    Onderbouw dat dan eens. Als iemand claimt realistisch te zijn dan moet diegene enigszins een idee hebben van wat er allemaal gaat komen toch? De pleuris breekt nog wel uit volgens jou. Persoonlijk kan ik daar niet zoveel mee, kan je wat specifieker zijn?

7. Umm85

Umm85 VIP lid

Jun 17, 2007
    26,310
    248
    63
    Female
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Wat een wazig verhaal hotsiflots.. waarom denk je dat die syriegangers naar Syrië gaan, heus niet om door te sluizen wanneer het koningsdag is hier. En ja waar bidden de meeste moslims, lijkt me logisch toch.. in de grotere moskeeën haha.

Maar anyway, was deze Belgische man nou een moslim?

8. Hotsiflots

Hotsiflots Fanatiek lid

Aug 31, 2015
    1,539
    170
    63
    Full time mom
    Wie zegt dat ik mijn info van de tv haal? en ook niet van internet.

en ''jongetjes'' van die leeftijd weten heel goed hoe kalasjnikovs werken heb ik zelf gezien...en ja worden ook gebruikt om bommen af te laten gaan oud nieuws, ik heb het over de jongeren in NL die worden gebrainwashed om als strijder naar Syrië te gaan niet wetend wat daar te wachten staat, vele komen terug als ze ontdekken dat het niet is wat ze dachten, niet de glorie wat op ze ingesproken is, die zijn te redden maar die extremisten die zijn niet te helpen,en sommige glippen door het net, als je ermee werkt weet je dit ook.

Dat ze geblokkeerd zijn is alleen maar goed...totdat er weer een andere paddenstoel uit de grond opstaat om zijn plek in te nemen, mensen leven is niks waard, het paradijs is wat geld (is mij zelf verteld) ik zelf vind dat elk mens die gevaar vormt voor de samenleving uit/vast gezet moet worden....Hoe vind je zo iemand? vaak als het te laat is of wanneer die gesnapt wordt als die een daad wil begaan....Gelukkig gebeurt het laatst het meest zo ook hier bij die Belg

9. Umm85

Umm85 VIP lid

Jun 17, 2007
    26,310
    248
    63
    Female
    Turkije
    Was die belg een syrieganger dan?

10. Hotsiflots

Hotsiflots Fanatiek lid

Aug 31, 2015
    1,539
    170
    63
    Full time mom
    Ik merk heel erg dat veel niet weten van de in en outs ervan misschien maar beter ook..

De Belgische man is een geestenzieke er wordt niet verteld of het moslim is, dus waarschijnlijk is het geen moslim anders hadden ze dat er wel bij verteld:

Cookiewall: Cookies op de Volkskrant | de Volkskrant

Note: België kent veel jongeren die zich aansluiten bij terreurorganisatie Islamitische Staat. Volgens een VN-rapport zijn inmiddels zeker 500 personen uit België gerekruteerd om te vechten in Syrië en Irak........en dat is alleen België,goh dat is toch al iets meer dan 140 ;)

11. stressbal

Ik zeg volgens mij nergens dat jij je info van tv/internet haalt. Ik zeg alleen dat je te veel tv kijkt als je het over spionnen hebt en dat dit jongetjes van 14/15 jr zijn.

Jij hebt het over een spion, een spion doet iets anders dan mensen neer knallen of laten ontploffen, een strijder is geen spion namelijk.

En die komen niet "zomaar" terug als ze terug komen en ze staan op "de lijst" dan staat hun een zware straf te wachten. ( als jij zoveel onderzoek had gedaan had je dit geweten )
    En ja er glippen er zat door het net dit snapt iedereen hopelijk toch ook wel?!

Ik ben alleen van mening dat als je dingen gaat roepen dat je er verstand van hebt omdat je onderzoek gedaan hebt, je wel met correcte informatie moet komen en niet met dingen die je nu roept. Die kloppen van geen kant namelijk:(

12. stressbal

Ik denk dat je toch echt wat beter moet lezen, die 140 zijn Nederlanders geen Belgen:(

13. Hotsiflots

Hotsiflots Fanatiek lid

Aug 31, 2015
    1,539
    170
    63
    Full time mom
    Correct daar heb ik overheen gelezen :p

14. jessy77

jessy77 VIP lid

Aug 9, 2007
    8,641
    5,953
    113
    #34 jessy77, Oct 27, 2015
    Last edited: Oct 27, 2015
    Met alle respect maar alles wat je typt is eigenlijk niet anders dan wat ik zelf heb gelezen in de media. Echter is het merendeel daarvan geen onderzoek en/of feit maar de meningen van mensen die het allemaal wel even weten. Hoop woorden weinig inhoud.

15. Umm85

Umm85 VIP lid

Jun 17, 2007
    26,310
    248
    63
    Female
    Turkije
    Ik weet wel dat ze gaan maar geloof niet zo in die angstverhalen. Ik bevind me trouwens alleen maar onder moslims.

16. Devilschase

Devilschase VIP lid

Dec 1, 2007
    21,163
    8,145
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Dus een auto rijdt door een omheining heen en dan is het meteen een aanslag? Er zijn geen explosieven of iets gevonden.

Dan zijn er de laatste tijd veel aanslagen geweest in Nederland, het aantal auto's dat door wehopbrekingen of wegafsluitingen is gereden was niet op twee handen te tellen.

17. Islah

Islah Niet meer actief

En daarbij sluit niet iedereen die naar Syrië gaat (hoe fout dat ook is) zich aan bij IS. Er zijn ook behoorlijk wat Koerden uit Nederland gaan vechten in Syrië maar daar hoor je weer niks over...

18. stressbal

Er zijn er ook zat die tegen IS vechten en er heen gaan, ook daar hoor je weinig over.

19. Islah

Islah Niet meer actief

Maar wel met als uiteindelijke doel een eigen staat...

Share This Page